Prisman hintaviestinnästä ei puutu huumoria eikä itseironiaa – ”Tehtävämme on myös viihdyttää”
”Hintakilpailu on Prismalle todella tärkeä asia. Osuuskaupan mission mukaisesti paras vastine rahalle toteutuu Prismassa todella hyvin. Haluamme tuoda tämän tosiasian esiin ja korjata hintamielikuvan oikeaksi”, kertoo SOK:n markkinointijohtaja Lauri Toivonen.
Konseptuaalisesti Yhtä halpa kuin halvin syntyi S-ryhmän oman tiimin sisällä.
”Me emme ulkoista luovaa suunnittelua. Yhtä halpa kuin halvin on hyvä esimerkki luovasta konseptista, jota on työstetty vahvassa yhteistyössä. Luovana toimistona on Make it simple. Olemme erittäin tyytyväisiä Make it simplen tiimiin. He haastavat meitä hyvin”, Toivonen toteaa.
Toivonen korostaa, että kyse ei ole kampanjasta vaan markkinoinnin strategisesta ohjelmasta, jonka vyöryttäminen aloitettiin kaksi vuotta sitten.
”Konsepti tulee päätökseensä varmaan silloin, kun Prisma koetaan myös hinnaltaan parhaaksi vaihtoehdoksi”, Toivonen naurahtaa.
Alustavia tuloksia tuoreimmasta kampanjalähdöstä on jo tullut. Huomioarvo jatkaa kasvamistaan.
”Yhtenäisen konseptin ja formaatin ansiosta olemme saaneet kasvatettua mainonnan tehokkuutta”, toteaa SOK:n päivittäistavarakaupan markkinointipäällikkö Teija Järvinen.
Huomioarvo on lisääntynyt myös Prisman kilpailijoita suosivien parissa. Nousevien lukujen lisäksi palaute on ollut todella hyvää.
”Olemme syventäneet kanavakohtaisia toteutuksia ja ottaneet sitä kautta haltuun kohderyhmiä. Tekeminen on mielikuvallista, mutta mallinnuksen avulla on todettu, että se tuonut meille paljon myös lyhyen aikavälin myyntiä”, Järvinen kertoo.
Myös laadulla on merkitystä.
”Olemme saaneet aikaan naurun remahduksia. Tehtävämme on joskus myös viihdyttää. Sisällön kiinnostavuus on meille iso asia”, Toivonen toteaa.
Onnea Ässätiimi ja Make it simple!