Miten markkinoida haastavina aikoina?

Aina tulee sanomista podcast jakso 11

Aina tulee sanomista -podcastin jaksossa Stinde Mäkisen vieraana on Omnicom Media Groupin tutkimus- ja strategiajohtaja Kari Tervonen.

Vaikeina aikoina markkinoinnista leikataan usein ensimmäisenä. Karin mukaan on itsepetosta väittää, että pienemmällä budjetilla saadaan samat tulokset aikaan kuin isommalla. Se, miten Suomi menestyy taloudellisesti, on yhteisten valintojemme tulos. Meidän pitää arvostaa sitä tekemistä, mikä johtaa taloudelliseen hyvinvointiin ja menestykseen. 

Tiedotusvälineillä on iso rooli siinä, miten luotettavan tiedon varassa ihmiset tekevät valintojaan ja päätöksiään.

”Jos tiedonvälitys ei ole riittävän laadukasta ja moniäänistä, siitä seuraa isoja ongelmia yhteiskunnalle, kuten on nähty Venäjällä ja Unkarissa”, Kari toteaa.

Mediarahoituksesta tulee erittäin iso osa mainostuloista, joten markkinoijat Karin mukaan voivat myös omilla mediavalinnoillaan edistää vastuullisuutta.

Kuuntele Karin ja Stinden keskustelu 

Lue myös: 

Pitävätkö ihmiset tuotteitamme välttämättömänä elämässään enää, nyt kun rahat ovat tiukalla?

 

Liittyvät artikkelit
Markus Nieminen artikkelikuva

Kasvua taantumassa

Kasvu taantumassa kuulostaa hullulta ajatukselta. Sitä se ei kuitenkaan ole. Jos tutkitaan markkinoinnin historiaa ja tieteellisesti todistettuja faktoja, voidaan todeta että kyse ei ole hulluudesta ollenkaan, kirjoittaa TBWA:n Markus Nieminen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Kasvua taantumassa
Anna Lujanen artikkelikuva

Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia

Englanninkielisillä sanoilla mennään vääjäämättä kohti maailmaa, jossa käytännössä kaikkien alojen ammattisanastot jäävät ilman suomenkielisiä vastineita. On kriittisen tärkeää, että Suomeen luodaan aktiivisemmin uusia sanoja, kirjoittaa Screenforcen Anna Lujanen. 
Näkemyksiä markkinoinnista
TV & video
Vieraskynä
Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia