Ikean brutaalin rehellinen lähestymistapa tehosi

Get Tomorrow 2022 Caroline Riis artikkelikuva

Tryn Caroline Riis esitteli Get Tomorrow´ssa Cannes Lionsissa kultaa voittaneen The Trash Collection -kampanjan.

Norjan Ikea halusi kääntää muuttaa vastuullisuusviestinsä kulmaa vastuullisuuden julistamisesta kuluttajien auttamiseen.

Tryn Senior Creative Caroline Riis kertoi, että kampanjan kampanjan lähtökohtana oli karu fakta: norjalaiset heittävät roskiin vuosittain 3 miljoonaa huonekalua. Ikea alkoi tarjota kuluttajille ilmaisia varaosia huonekalujen korjaamiseksi ja tarjoutui ostamaan valikoimiinsa käytettyjä Ikea-kalusteita.

Tekijät ajoivat ympäri Norjaa etsien Trash Collection -kampanjaa varten aitoja kuvauskohteita: pois heitettyjä Ikean huonekaluja.  

Ikealle myytyjen huonekalujen määrä tuplaantui kampanjan aikana, Ikea sai kaikkien aikojen parhaat arviot vastuullisuudestaan ja kampanja laajeni globaaliksi. Lisäksi kampanja voitti Cannes Lions 2022 -kilpailun Print & Publishing, Corporate Purpose & Social Responsibility -sarjan.

Katso Caroline Riisin puheenvuoro ja tutustu kampanjaan:

Lataa esitysmateriaali

Tutustu Get Tomorrow -tilaisuuden muuhun antiin tapahtumasivulla:

Get Tomorrow 2022 – Notes for Growth
Liittyvät artikkelit
Mirko Baas artikkelikuva

Valovoimisia tähtiä ja suuria tunteita – Sanoma TV tarjoaa molempia

Ohjelman pitää herättää tunnetta. Tunne voi olla iloa, surua, onnellisuutta tai vaikkapa kateutta, mutta sitä pitää löytyä, jotta katsoja palaa yhä uudestaan sisällön pariin, kirjoittaa Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
TV & video
Valovoimisia tähtiä ja suuria tunteita – Sanoma TV tarjoaa molempia
Arto Sivonen artikkelikuva

Vallankumous kahvihuoneessa

Vastuullisuustyö on parasta sisäistä markkinointia, kirjoittaa Måndagin Arto Sivonen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Vieraskynä
Vallankumous kahvihuoneessa
Kari Eilola Alalla somejako

Alalla: Founder ja luova strategi Kari Eilola

Bob the Robotin Kari Eilola nauttii työssään siitä, että saa jatkuvasti sukeltaa uusiin asioihin.
Alalla
Näkemyksiä markkinoinnista
Alalla: Founder ja luova strategi Kari Eilola