
Tryn Caroline Riis esitteli Get Tomorrow´ssa Cannes Lionsissa kultaa voittaneen The Trash Collection -kampanjan.
Norjan Ikea halusi kääntää muuttaa vastuullisuusviestinsä kulmaa vastuullisuuden julistamisesta kuluttajien auttamiseen.
Tryn Senior Creative Caroline Riis kertoi, että kampanjan kampanjan lähtökohtana oli karu fakta: norjalaiset heittävät roskiin vuosittain 3 miljoonaa huonekalua. Ikea alkoi tarjota kuluttajille ilmaisia varaosia huonekalujen korjaamiseksi ja tarjoutui ostamaan valikoimiinsa käytettyjä Ikea-kalusteita.
Tekijät ajoivat ympäri Norjaa etsien Trash Collection -kampanjaa varten aitoja kuvauskohteita: pois heitettyjä Ikean huonekaluja.
Ikealle myytyjen huonekalujen määrä tuplaantui kampanjan aikana, Ikea sai kaikkien aikojen parhaat arviot vastuullisuudestaan ja kampanja laajeni globaaliksi. Lisäksi kampanja voitti Cannes Lions 2022 -kilpailun Print & Publishing, Corporate Purpose & Social Responsibility -sarjan.
Katso Caroline Riisin puheenvuoro ja tutustu kampanjaan:
Lataa esitysmateriaali
Tutustu Get Tomorrow -tilaisuuden muuhun antiin tapahtumasivulla:
Get Tomorrow 2022 – Notes for Growth

Neljä hyvää syytä valita Sanoman uutismedia

IS on myös syventävien sisältöjen koti
