Ikean brutaalin rehellinen lähestymistapa tehosi

Get Tomorrow 2022 Caroline Riis artikkelikuva

Tryn Caroline Riis esitteli Get Tomorrow´ssa Cannes Lionsissa kultaa voittaneen The Trash Collection -kampanjan.

Norjan Ikea halusi kääntää muuttaa vastuullisuusviestinsä kulmaa vastuullisuuden julistamisesta kuluttajien auttamiseen.

Tryn Senior Creative Caroline Riis kertoi, että kampanjan kampanjan lähtökohtana oli karu fakta: norjalaiset heittävät roskiin vuosittain 3 miljoonaa huonekalua. Ikea alkoi tarjota kuluttajille ilmaisia varaosia huonekalujen korjaamiseksi ja tarjoutui ostamaan valikoimiinsa käytettyjä Ikea-kalusteita.

Tekijät ajoivat ympäri Norjaa etsien Trash Collection -kampanjaa varten aitoja kuvauskohteita: pois heitettyjä Ikean huonekaluja.  

Ikealle myytyjen huonekalujen määrä tuplaantui kampanjan aikana, Ikea sai kaikkien aikojen parhaat arviot vastuullisuudestaan ja kampanja laajeni globaaliksi. Lisäksi kampanja voitti Cannes Lions 2022 -kilpailun Print & Publishing, Corporate Purpose & Social Responsibility -sarjan.

Katso Caroline Riisin puheenvuoro ja tutustu kampanjaan:

Lataa esitysmateriaali

Tutustu Get Tomorrow -tilaisuuden muuhun antiin tapahtumasivulla:

Get Tomorrow 2022 – Notes for Growth
Liittyvät artikkelit
Pietari Korhonen artikkelikuva

Neljä hyvää syytä valita Sanoman uutismedia

Sanoman yhä digitaalisemmassa uutismediassa tavoitat sitoutuneet kohderyhmät kotimaisessa ja luotettavassa ympäristössä, kirjoittaa uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava Pietari Korhonen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Uutismedia
Neljä hyvää syytä valita Sanoman uutismedia
IS feature_kampanja 2023 artikkelikuva

IS on myös syventävien sisältöjen koti

Ilta-Sanomat tarjoaa tiedonjanon sammutuksen lisäksi nautinnollisia ja rentouttavia hetkiä syventävien uutissisältöjen parissa, kirjoittaa Ilta-Sanomien Head of Marketing Karla Louhelainen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Uutismedia
IS on myös syventävien sisältöjen koti