Miten B2B-päättäjät tekevät ostopäätöksensä?

B2B päättäjät ostopolku artikkelikuva

Sanoman tekemästä tutkimuksesta selviää, millaisin kriteerein B2B-päättäjät tekevät tuote- ja palveluhankintojen päätöksiä. Tutkimuksessa on selvitetty myös ostopolun muita vaiheita tiedonhausta harkintalistan kokoon ja markkinointiviestinnän merkitykseen.

B2B-markkinoinnissa yrityksen koko ja toimiala vaikuttavat yllättävän paljon ostoprosessin eri vaiheisiin. Tutkimuksen tuloksia pystytään analysoimaan asiakkaalle relevanteissa kohderyhmissä.

“B2B-markkinointi on murroksen edessä, kun uudet sukupolvet ovat nousseet päättäviin asemiin. Muutoksen takia pureuduimme siihen, millainen mainonta puhuttelee yritysten hankintapäätöksiä tekeviä eniten ja missä kanavissa viestintään mieluiten törmätään”, kertoo insight stragi Tiina Kosonen Sanomalta.  

Päättäjien omassa mediakäytössä kärkisijaa pitävät sosiaalisen median kanavat ja digitaalinen uutismedia.

Päättäjien suosima kanavavalikko on muutenkin murroksessa, kun digitaalisia alustoja kulutetaan aiempaa enemmän. Eniten on lisääntynyt audion ja podcast-palvelujen käyttö. 43 % vastaajista kertoo lisänneensä näiden palvelujen kulutusta.   

Haluatko kuulla lisää B2B-päättäjien ostopolusta? Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla tai ota yhteyttä Tiina Kososeen, tiina.kosonen@sanoma.com

Liittyvät artikkelit
Tiina Kosonen Marica Thoren.jpg

Suomalaisten brändien ihmiskuva mainonnassa on kapea

Tiina Kosonen ja Marica Thorén selvittivät, miten moninaisuus näkyy mainoskuvastossa.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Tutkittua
Vastuullisuus
Vieraskynä
Suomalaisten brändien ihmiskuva mainonnassa on kapea