Kaupunkilehti Moro on vastedes osa Aamulehden tilausta – ilmaisjakelu Pirkanmaalla päättyy vuodenvaihteessa

Moro artikkelikuva

Torstaisin ilmestyvä kaupunkilehti Moro on vastedes entistä vahvemmin osa Aamulehden tilausta sekä painettuna että verkossa. Moron läheinen suhde yhteisöönsä säilyy, ja paikallinen mainostaja tavoittaa kohderyhmänsä entistäkin paremmin myös digitaalisesti. 

Aamulehden tilaajat saavat Moron kotiinsa lehden välissä kuten ennenkin, mutta ilmaisjakelu Tampereen ja ympäryskuntien kotitalouksiin sekä kauppojen lehtitelineissä päättyy vuodenvaihteessa.  

Muutos ei vaikuta Moron journalistiseen sisältöön, ilmestymiseen tai henkilöstöön. Moron toimitus jatkaa työtään tuttuun tapaan tuottaja Jari Myllärin johdolla läheisessä suhteessa tamperelaiseen ja pirkanmaalaiseen yhteisöönsä. 

Tammikuusta 2023 alkaen Moro jaetaan torstaisin vain Aamulehden tilaajille painetun lehden välissä. Moron näköislehti sisältyy Aamulehti Digi -tilaukseen, ja verkossa Moron jutut löytyvät tuttuun tapaan osoitteesta aamulehti.fi/moro. Moron löytää painetun lehden välistä myös irtonumeromyynnissä kauppojen ja kioskien lehtihyllyistä. 

Keväällä 2022 toteutetun markkinatutkimuksen mukaan 85 prosenttia Aamulehden tilaajista lukee aina myös Moron, ja lehteen liitetään lähes pelkästään positiivisia mielikuvia: Moro on lukijoiden kuvailemana erityisesti paikallinen, mielenkiintoinen, ajankohtainen ja viihdyttävä. 

”Moro on kansallisesti tunnettu kaupunkilehti-instituutio ja journalismin läheisyyden pioneeri. Sillä on tutkitustikin paikkansa pirkanmaalaisten sydämessä. Tämä pysyy. Lehden tuttu konsepti ja poikkeuksellisen läheinen kiinnostus lukijan ja kaupungin arkea kohtaan säilyvät, vain jakelu muuttuu”, sanoo Aamulehden vastaava päätoimittaja Jussi Tuulensuu

Moron mainostajille on luvassa uusia, entistä monikanavaisempia ratkaisuja.  

”Painettu Moro on johtava kaupunkilehti, joka tavoittaa viikoittain suuren määrän pirkanmaalaisia ja on siksi tärkeä mainospaikka monelle paikalliselle yrittäjälle. Uutismedian kulutus on digitalisoitunut nopeasti, ja toisaalta kaikkien ilmaisjakeluiden tavoittavuus on heikentynyt kotitalouksien mainoskieltojen vuoksi. Siksi tarjoamme vastedes Moron alueellisen mainostajan tarpeisiin kohdennettavia ja tehokkaita monikanavaisia tuotteita, joissa hyödynnämme Suomen tavoittavinta digiverkostoamme”, sanoo Sanoman uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava johtaja Pietari Korhonen.  

Moron läheinen ja välitön suhde alueen ihmisiin ja sen paikallinen ja viihdyttävä sisältö ovat ominaisuuksia, jotka tukevat myös mainostajien viestejä.

”Kylän paras kaupunkilehti Moro on ja pysyy lähellä lukijaansa. Moro jatkaa meidän kaikkien ilahduttamista sekä jutuillaan että tempauksillaan”, sanoo vastaava päätoimittaja Jussi Tuulensuu. 

Ilmaisjakelun päättyessä mainostajien käyttöön tuodaan uusia, eri toimialoille räätälöityjä ratkaisuja, joiden tavoitteena on parantaa mainonnan vaikuttavuutta entisestään.

Moron näyttävimmät mainospaikat ja -koot paketoidaan Aamulehden tapaan monikanavaisiksi Sanoman kattavaa digiverkostoa hyödyntäen, jolloin ratkaisujen tavoittavuus kasvaa kaikissa kohderyhmissä. Monikanavaisuus parantaa tutkitusti myös kampanjoiden tehoa useilla eri vaikuttavuusmittareilla mitattuna.

Muut Moron ilmoituskoot on ostettavissa kuten ennenkin. Niiden rinnalle tuodaan paikallisten mainostajien tarpeisiin kehitetyt uudet printtiratkaisut: Moron Parhaat on viidelle eri toimialalle rakennettu konsepti, joka kokoaa paikallisten yritysten tarjoaman näyttäväksi markkinapaikaksi joka viikko.

Katso myös: 

Mainostaja, tule mukaan toimialasi uudelle markkinapaikalle!

Sanoman uutismedia 

Liittyvät artikkelit
Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva

Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.
Aikakausmedia
Audio & radio
Case
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
TV & video
Uutismedia
Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani