
Voita aamu, voitat markkinat. Tämä toteamus pitää yhä paikkansa radiomarkkinoilla. Sanoma pitää hallussaan aamujen selkeätä ykköspaikkaa kaupallisesti kiinnostavimmassa 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä.
Sanoman radiokokonaisuuden selkeänä ykkösnimenä aamuissa on luonnollisesti Aamulypsy, joka hallitsee 25–54 -vuotiaiden kuuntelua. 25–54-vuotiaista 15 % kuuntelee arkiaamuisin Aamulypsyä, joka on näin ollen selkeästi kohderyhmän suosituin aamushow. Aamun uusinnat mukaan huomioiden on Aamulypsyn viikkotavoittavuus tässä tärkeässä kohderyhmässä 18 %. (KRT 1-6/2022)
Aamulypsy myös pitää kuuntelijansa tehokkaimmin taajuudella, ohjelman osuus arkiaamujen kaupallisesta kuuntelusta 25–54-vuotiaissa on 24,2 %. Suorite on myös ollut erittäin tasaista koko alkuvuoden ajan. Kesälomien jälkeen Suomipopin kuuntelijamäärä nousi vieläpä korkeammaksi kuin vuoden aiempina kuukausina.
Sanoman portfolion aamutarjontaa vahvistavat entisestään muut kanavat ja näistä selkeimmin Aamulypsyn tukena on Radio Rockin aamuohjelma Korporaatio. Muita aamuohjelmia tunnin pidempään jatkuva viihdepaketti on 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä kakkospaikalla kaupallisessa kuunteluosuudessa. Korporaatio kerää reilun 18 prosentin potin kaupallisista kuunteluminuuteista ja yltää tavoittavuudessakin yli 10 prosentin lukemiin.

Tämä kaikki yhdessä muodostaa sen tosiseikan, että Sanoma suorastaan dominoi kanavillaan arkiaamujen kuuntelua. 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä Sanoma kerää aamuista 31,1 prosentin tavoittavuuden ja huiman 54,6 prosentin kaupallisen kuunteluosuuden.

Jos haluat siis hallita aamua, on valintasi Sanoman radiot. Kokonaisuus on suvereeni täsmäisku maksavien asiakkaiden sydämiin.

Radion tekijät: Jussi Ridanpää

BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla
