Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Pohjola Vakuutus kannustaa asiakkaitaan elämään itsensä näköistä elämää.
Pohjola Vakuutus on luonut mielikuvallisen markkinoinnin ja taktisen tuotemarkkinoinnin väliin uuden, arvomarkkinoinniksi kutsutun tason.
”Kumppanimme Miltton Creativen kanssa syntyi Kaikki kyllä järjestyy -konsepti, jonka tavoitteena on kommunikoida sitä arvoa, mitä vakuutusyhtiönä tuotamme asiakkaillemme sekä tunteen että ration tasolla”, kertoo Pohjola Vakuutuksen Marketing Lead Anna Hanström.
Kaikki kyllä järjestyy -kampanjafilmissä eläkeläisrouva seikkailee Espanjan aurinkorannikolla Easy living -kappaleen tahdissa. Filmi mukailee 20 vuotta vanhaa Pohjola Vakuutuksen Rockstar-mainosta, jossa wanna be -rokkitähti elää täysillä rokkarin unelmaelämää.
Rokkarin muisto ei ole himmennyt vuosien kuluessa, vaan mainosta on henkilöstön parissa toivottu usein takaisin. Nyt siihen tarjoutui luonteva mahdollisuus.
”Kumppanimme oivalsi, että Kaikki kyllä järjestyy -konseptin yhtenä luovana toteutuksena voisimme 130-vuotisjuhlavuotenamme herättää klassikon jälleen henkiin ja kommunikoida sen avulla arvolupaustamme”, Hanström kertoo.
Kampanjan tavoitteena oli huomioarvon kasvattaminen ja muistijäljen jättäminen. Espanjassa seikkailevan rouvan lisäksi kampanjakokonaisuuteen sisältyy toinen, erosta kertova filmi.
”Tavoitteenamme tehdä mainontaa, joka herättää tunteita ja viestii asiakkaillemme, että ymmärrämme ja olemme mukana heidän arjessaan. Vakuutusyhtiönä meillä ei ole itseisarvoa, vaan asiakkaille on merkityksellistä se, että autamme mahdollisimman nopeasti, tehokkaasti ja empaattisesti, jos jotain sattuu.”
Kampanjamittauksen tulokset eivät ole vielä valmistuneet, mutta sekä suullisen että kirjallisen palautteen perusteella on voitu todeta, että kampanja on huomattu ja se on puhutellut ihmisiä.
”Suurin vahinko elämässä on se, ettei elä itselleen merkityksellistä elämää. Valitsemalla uuden filmin päähenkilöksi vanhemman rouvan halusimme viestittää sekä vanhemmille että nuoremmille, että koskaan ei ole liian myöhäistä ruveta toteuttamaan asioita, jotka tekevät elämästä elämisen arvoista juuri sinulle. Sitä pitää tehdä, mikä saa sydämesi laulamaan”, Hanström summaa.
Onnea Pohjola Vakuutus, Miltton Creative, mediatoimisto Dagmar ja tuotantoyhtiö Directors Guild!
Katso tuomariston perustelut:

BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

Helmikuun kuukauden kamppis on DNA:n hyvän mielen tv-mainos
