Sanoman liikkuvan kuvan tarjonta on markkinan laajin ja monipuolisin

Tina Åström artikkelikuva

Mainostaja varmistaa laajan tavoittavuuden hyödyntämällä Sanoman koko liikkuvan kuvan tarjoamaa, Tina Åström kirjoittaa.

Liikkuva kuva vie valtaosan kuluttajan mediapäivästä. Vuorokauden aktiivitunneista peräti 22 % vietetään television äärellä. Eniten kulutetaan yhä lineaarista tv:tä, eli katsotaan ohjelmia niiden lähetysaikaan. Kansainvälisesti verrattuna lineaari-tv:n katselu on Suomessa vielä poikkeuksellisen korkealla. Suomessa laadukas, monipuolinen ja vapaasti katsottavissa olevan tv-ohjelmisto hidastaa lineaari-tv:n laskua.

Koska älytelevisioiden määrä on kasvanut ja sovelluksien käyttö on helpottunut, niin kuluttajin on entistä helpompi seurata lempiohjelmien myös netti-tv:n ja suoratoistopalveluiden kautta. Tämä trendi näkyy myös Sanoman tarjonnassa. Erityisesti 25–54-vuotiaat viihtyvät aiempaa enemmän Ruudun parissa.  

Tv-ruudun äärellä vietetään enemmän aikaa

Tv-ruudun käyttö 2022
Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus (4+). Muu TV-ruudun käyttö sisältää esim. suoratoistopalveluiden katselua, pelaamista jne.

Ilmiö näkyy vahvasti erityisesti Selviytyjät Suomi -ohjelmassa. Ohjelmajaksojen kokonaiskatselu on hieman kasvanut 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä edelliseen tuotantokauteen verrattuna. Kasvu on tapahtunut erityisesti Ruudun ansiosta.

Ruutu vauhdittaa Selviytyjät Suomi -ohjelman katselua 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä

Selviytyjät Suomi katselu 2022
Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, 25–54 v. elo-lokakuu 2021 ja elo-lokakuu 2022
Sanoma TV = yksi jakso sisältää ohjelman ensiesityksen ja pikauusinnat
Ruutu = AVOD ja SVOD

Ruudun osuus katselusta on kasvussa
Syys-lokakuun katsotuimmat ohjelmajaksot

Katsotuimmat ohjelmajaksot syys-lokakuu 2022
Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, 25–54 v. syys-lokakuu 2021 ja syys-lokakuu 2022
Sanoma TV = yksi jakso sisältää ohjelman ensiesityksen ja pikauusinnat, Ruutu = AVOD ja SVOD. Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan


Sanomalla on markkinan laajin, monipuolisin ja tavoittavin liikkuvan kuvan tarjooma. Sanoman Total TV -viikkotavoittavuudet ovat kasvaneet hienosti tänä syksynä. Erityisesti videoiden tavoittavuudet viihde- ja uutissisällöissä ovat vaikuttaneet merkittävästi kokonaistavoittavuuden kasvuun. Hyödyntämällä Sanoman koko liikkuvan kuvan tarjoamaa mainostaja voi varmistaa laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

Sanoma Total TV viikkotavoittavuus syksy 2022
Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, 25–54 viikot 35–43 2021 ja 35– 43 2022
Sanoma Total TV = Nelonen, Liv, Jim, Hero , FOX, NG ja Ruutu AVOD+SVOD

Tina Åström työskentelee Sanomalla Audience Insight Strategistina.

Vaikuttavimmat tv-sisällöt, puhutuimmat ilmiöohjelmat, kirkkaimmat tähdet. Lue lisää: 

Mitä kaikkea on Sanoman Total TV?
Tutustu TV:n ja videon erikoisratkaisuihin
Miksi Sanoma on markkinoijan ykkösvalinta?
Liittyvät artikkelit
Pietari Korhonen artikkelikuva

Neljä hyvää syytä valita Sanoman uutismedia

Sanoman yhä digitaalisemmassa uutismediassa tavoitat sitoutuneet kohderyhmät kotimaisessa ja luotettavassa ympäristössä, kirjoittaa uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava Pietari Korhonen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Uutismedia
Neljä hyvää syytä valita Sanoman uutismedia
IS feature_kampanja 2023 artikkelikuva

IS on myös syventävien sisältöjen koti

Ilta-Sanomat tarjoaa tiedonjanon sammutuksen lisäksi nautinnollisia ja rentouttavia hetkiä syventävien uutissisältöjen parissa, kirjoittaa Ilta-Sanomien Head of Marketing Karla Louhelainen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Uutismedia
IS on myös syventävien sisältöjen koti