Aito Iskelmä suomalaisten kärkibrändien joukossa

Aito Iskelmä artikkelikuva_syksy2022

Neljättä vuottaan toimiva Aito Iskelmä on ollut kovassa nosteessa useilla mittareilla tarkasteltuna.

Jatkuvasti kasvava määrä kuuntelijoita on ihastunut puhtaaseen aidon iskelmämusiikin ilosanomaan ja kanavan positiiviseen yleisvireeseen. Tämä näkyy kuulijalukujen lisäksi nyt myös laajemmin bränditutkimuksissa.

Maailmanlaajuisesti brändien kehitystä tutkivan YouGovin vuosittaisessa seurantatutkimuksessa Aito Iskelmä nousi Suomen brändien Top 10 nousijoiden -listalle. Seuranta-aika oli 12 kuukauden mittainen (09/2021 – 09/2022) kattaen edustavan otoksen yli18-vuotiaiden ikäryhmästä. Listauksessa oli mukana kaikkiaan 300 suomalaista brändiä ja kaikkia näistä on seurattu vähintään 6 kuukauden ajan

Tutkimuksessa huomioidaan brändien kehitys laaja-alaisesti mm. laadun, arvon, tyytyväisyyden ja vaikutuksen osalta. Näiden pohjalta syntyy keskiarvona vertailtava indeksiluku, joka Aito Iskelmällä oli tänä vuonna kymmenenneksi suurin.

aito iskelmä yougov

Tuore tutkimus osoittaa, että Aito Iskelmän brändimielikuva on todella vahva ja myönteinen. Kasvua viimevuotiseen lukemaan oli jopa 25 prosenttia, kun monilla muilla brändeillä suunta on ollut tänä vuonna laskeva.

Seuraavaksi Aito Iskelmällä koittaa yksi vuoden odotetuimmista ajankohdista, sillä kanava siirtyy aidon joulun viettoon. Aito Iskelmä soittaa koko joulukuun pelkästään parasta jouluista iskelmämusiikkia.

Kuvassa Aito Iskelmän juontajat Krista Baars (vas.), Milla Mattila, Elina Otsala, Jenni Alexandrova ja Hanna Kinnunen.

Aito Iskelmä – Tunnistat meidät sanasta AITO

Aito Iskelmä on valtakunnallinen, 45–59-vuotiaille suunnattu kanava, joka soittaa eniten aitoa iskelmää. Kanavan kuuntelijat ovat aktiivisia, keski- ja hyvätuloisia teini-ikäisten lasten vanhempia tai kahden hengen talouksissa asuvia.

Aito Iskelmällä on myös alueellista mainontaa.

Mediatiedot

Lue lisää: 

Radiomainonnan opas

Liittyvät artikkelit
Radiot yhteiskuva_2023

Sanoman radiot hallitsivat viime vuotta

Kansallisen radiotutkimuksen (KRT) tulosten mukaan radiota lähetysaikaan kuunneltiin vuonna 2022 kokonaisuudessaan hieman vähemmän kuin edellisvuonna, mutta Sanoman radioiden parissa vietetty aika kasvoi.
Audio & radio
Tutkittua
Sanoman radiot hallitsivat viime vuotta
Janni Hussi artikkelikuva

Radion tekijät: Janni Hussi

Sanoman radiot hallitsevat aamumarkkinaa. Yksi aamujen tukipilareista on hauskempien aamujen puolesta operoiva Aamulypsy. Vuoden vaihduttua Lypsyssä alkoi uusi aika, ja onkin syytä tutustua paremmin yhteen tiimin persoonaan.
Audio & radio
Radion tekijät: Janni Hussi