Silmäaseman natiiviartikkeli saavutti lukijatavoitteet moninkertaisesti

Case Silmäasema kollaasi

Kiinnostava aihe, lasten likinäköisyys, tavoitti tehokkaasti lapsiperheet HS.fi:n ja IS.fi:n kautta.

Sanoma on tehnyt Silmäaseman kanssa natiivimainontaa erilaisista näkemiseen ja silmäterveyteen liittyvistä aiheista jo muutamia vuosia.

”Loppusyksystä 2021 teimme sarjan artikkeleita HS.fi:hin. Niistä lukijoita kiinnosti eniten lasten likinäköisyyttä käsitellyt aihe. Ensi kertaa HS.fi Hyvinvointi-osiossa julkaistu artikkeli nostettiin uudelleen esille elokuussa 2022 HS.fi:ssä, tällä kertaa Perhe-osiossa. Tämän lisäksi artikkelin sisältö muokattiin Ilta-Sanomien mediaympäristöön sopivaksi ja julkaistiin myös IS.fi:n Perhe-osiossa. Tavoitteena oli saada vielä enemmän silmäpareja tälle tärkeälle aiheelle ja tavoittaa tehokkaasti lapsiperheet, erityisesti ekaluokkalaisten vanhemmat, joille Silmäasema tarjoaa ensimmäiset lasit veloituksetta”, kertoo Silmäaseman asiakkuudesta vastaava Client Manager Elisa Sihvola.

Lukujen valossa natiivikampanjat onnistuivat erinomaisesti. Lasten likinäköisyyttä koskeva artikkelin tavoittavuusluvut HS.fi:ssä olivat moninkertaisia vertailukuihin nähden. IS.fi:ssä artikkeli keräsi lähes 65 000 sivulatausta ja yli 60 000 kävijää, joten artikkeli tavoitti selvästi yli kaksinkertaisen määrän lukijoita sivuston vertailulukuihin nähden.

”Lähdimme koulun alkuun ajoittuvalla kampanjalla hakemaan laajempaa näkyvyyttä aiemmin HS.fi:ssä hyvin toimineella natiiviartikkelilla. Valtakunnallisen ja laajasti tavoittavan IS.fi:n avulla tämä onnistui hienosti”, kertoo optisen kaupan markkinointipäällikkö Mari Rusko Silmäasemalta.

Silmäaseman natiiviartikkeleiden tavoitteena on ollut nostaa esiin Silmäaseman asiantuntijuutta ja silmäterveyteen liittyviä asioita.

”Lasten likinäköisyyttä käsittelevät natiiviartikkelit toimivat osana laajempaa monimediallista kampanjaamme, jonka tarkoituksena on muistuttaa lasten näkemisen tärkeydestä aina koulujen alkamisen aikaan ja kertoa ekaluokkalaisille tarjoamastamme edusta, maksuttomista silmälaseista. Tulosten valossa olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että onnistuimme puhuttelemaan kohderyhmää heille relevantilla aiheella ja tarjoamaan tietoa siitä omien asiantuntijoidemme kertomana”, Mari Rusko summaa.  

Tutustu kampanjaan tarkemmin 

Liittyvät artikkelit