Marraskuun Kuukauden kamppikseksi valikoituivat the other danish guyn radiomainokset

the other danish guy joulupukki

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. the other danish guyn radiospottien huumori saa korvat hörölle.

The other danish guy on tunnettu rohkeasta mainonnan linjastaan. Kun on lähtenyt luomaan kokonaan uutta yritystä tyhjästä, joutuu ottamaan jatkuvia riskejä ja luottamaan omaan näkemykseensä liiketoiminnasta ja sen kaikkein tärkeimmästä kysymyksestä: mikä on yrityksen olemassaolon perimmäinen tarkoitus?

”Yrityksen on löydettävä tapa saada äänensä kuuluviin, jotta sen tarinalla olisi merkitystä. Se vaatii myös keinoja, jotka erottuvat harmaasta, kädenlämpöisestä puurosta, jota yleisesti kutsutaan markkinointiviestinnäksi”, sanoo the other danish guyn perustaja ja toimitusjohtaja Tommi Lähde.

Alusvaatteiden verkkokauppa the other danish guy käyttää mainonnassaan Sanoman mediavalikkoa monipuolisesti. Testaamalla ja kokeilemalla on saatu selville, mikä toimii parhaiten. Radiomainonta on vakiintunut tiettyihin ajankohtiin. Kiinnostusta rakennetaan alkuvuoden aikana, välillä muistutellaan ja lunastus tapahtuu loppuvuoden juhlakauden lähestyessä.

Radiomainonnan inspiraation lähteenä on jo pitkään toiminut asiakaspalaute. Spotit perustuvat ainakin joiltain osin aitoon asiakkailta tulleeseen palautteeseen. Esimerkiksi Pappi-spotin tarina alushousujen tarjoamasta turvasta ja lämmöstä on poimittu ihan oikean asiakkaan viestistä.

Radiospotit syntyvät yhteistyössä Mountain Musicin Hannu Korkeamäen kanssa.

”Hannu on pitkän kokemuksen omaava äänituottaja, ja työkemiamme sopivat hyvin yhteen”, Lähde kertoo. Studiopäivän aikana saatetaan työstään 20 erilaista spottia. Osa niistä päätyy käyttöön, osa ei.

Radiomainonnasta tullut palaute on ollut melko vähäistä. Enemmän sitä on saatu tv-, digi- ja printtimainonnasta.

”Pitää uskaltaa tehdä sellaisia juttuja, jotka tuntuvat itsestä hyvältä. Jos etsimme itseämme toisten mielipiteistä, emme ole koskaan vapaita. Emme kuitenkaan halua provosoida mainonnallamme tieten tahtoen”, Lähde toteaa.

The other danish guyssa käydään kaikki mainonta sisäisesti tarkkaan läpi ennen julkaisua ja henkilökunta saa antaa siitä avointa palautetta.

”Nykyään on kauhean yleistä suuttua, jos ei omasta, niin jonkun toisen puolesta. Jokainen voi vapaasti päättää, ettei osta meiltä ikinä mitään, koska vihaa mainontaamme. Toistaiseksi on ollut vielä riittävä määrä ihmisiä, joita mainontamme puhuttelee.”

Onnea the other danish guy!

Kuva: Erilainen joulutarina, the other danish guy

Katso tuomariston perustelut ja kuuntele spotit:

Kuukauden kamppis

Katso myös: 

Alushousuja kaikenlaisille ihmisille

Liittyvät artikkelit
Sini Hartikka artikkelikuva

Kuntamarkkinointia timanttisella yhteistyöllä

Kuntamarkkinointi, kuten markkinointi yleensäkin, on pitkäjänteistä tekemistä ja parhaat tulokset syntyvät silloin, kun yhteistyökumppanit oppivat toinen toisiltaan yhteisten projektien myötä, kirjoittaa Sini Hartikka. Miten tällaista yhteistä oppimista voi rakentaa?
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Kuntamarkkinointia timanttisella yhteistyöllä
Katri Saarikivi video artikkelikuva

Tunteet tekevät sponsoroinnista vaikuttavaa

Mitä aivoissamme tapahtuu, kun koemme erilaisia tunteita? Aivotutkija Katri Saarikivi kertoo Business Manager Jari Raskin haastattelussa tunteiden vaikutuksesta muistiin ja päätöksentekoon.
Näkemyksiä markkinoinnista
Tunteet tekevät sponsoroinnista vaikuttavaa
Janni Hussi artikkelikuva

Radion tekijät: Janni Hussi

Sanoman radiot hallitsevat aamumarkkinaa. Yksi aamujen tukipilareista on hauskempien aamujen puolesta operoiva Aamulypsy. Vuoden vaihduttua Lypsyssä alkoi uusi aika, ja onkin syytä tutustua paremmin yhteen tiimin persoonaan.
Audio & radio
Radion tekijät: Janni Hussi