Uskollisimmat kuulijat ja fanitetuimmat kanavat – ja muutama muu hyvä syy valita Sanoman audio

Kasper Kahila

Sanoman audio koostuu kanavista, joilla on vahva suhde yleisöönsä ja sitä kautta iso kaupallinen vaikuttavuus, kirjoittaa audion Business Manager Kasper Kahila.

Sanoma radio on kasvattanut osuuttaan radion kuuntelusta tämän vuoden aikana, ja tällä hetkellä Sanoman kaupallinen kuunteluosuus on 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä jo noin 5 prosenttiyksikköä korkeampi kuin vuosi sitten. Hyvin toimivan kanavaportfoliomme avulla keräämme ison osan kaupallisesti kiinnostavimman kohderyhmän kuunteluhetkistä. Markkinoijan viesti tavoittaa kuuntelijat erityisen hyvin aktiivisina vuorokauden aikoina muun muassa autossa matkalla töihin tai kauppaan.

Radio Suomipop ja Radio Rock saavat yhteensä reilun kolmanneksen 25–54-vuotiaiden kaupallisista kuunteluminuuteista. HitMixillä on voimakkaasti nousujohteinen kehitys alle 55-vuotiaiden kohderyhmissä ja Aito Iskelmällä huimaa kasvua 45–64-vuotiaiden parissa.

Suomalaiset kuuntelevat keskimäärin 1,4:ää kanavaa päivän aikana. Tämän vuoksi on tärkeää, että kanavalla on vahva brändi. Radion lisäksi brändi näkyy somessa, Suplassa, tapahtumissa tai vaikkapa nestemäisessä muodossa, kuten Radio Rock -oluena.

Sanomalla on uskollisimmat kuulijat ja fanitetuimmat kanavat. Tässä muutama muu hyvä syy valita Sanoman audio:

1. Parhaat audiosisällöt tavoittavat eri kohderyhmät 

Sanoma tarjoaa parhaimmat ja kuunnelluimmat audiosisällöt nyt ja tulevaisuudessa, monessa eri jakelukanavassa. Käytössäsi on eri kohderyhmiin profiloituvia ja niitä hyvin tavoittavia FM- ja online-radioita. Lisäksi tarjontaan sisältyy Suplan monipuoliset audiosisällöt kaikkiin eri tarpeisiin.

2. Tuotantopalvelut

Laajennamme jatkuvasti palvelutarjontaamme helpottamaan ja tehostamaan asiakkaan audiomainontaa. Autamme audiostrategian rakentamisessa avaimet käteen -periaatteella tai tuotamme nopeasti ja laadukkaasti kampanjakohtaisen ääni- ja spottituotannon.

3. Suomen suositummat persoonat ja artistit

Suomen suosituimmat persoonat ja vetovoimaisimmat artistit kiinnostavat niin yleisöä kuin mainostajia. Tarvittaessa voit hyödyntää sekä Sanoman persoonia että Kaiku Entertainmentin artisteja ja tuottajia erikoisratkaisujen tai audiostrategian toteuttamisessa.

4. Luovat konseptit

Audio tarjoaa alustan luoville ratkaisuille, joissa vain mielikuvitus on rajana. Sanoman luovat suunnittelijat räätälöivät toteutukset asiakkaiden tavoitteisiin sopiviksi ja tehokkaiksi monimediakokonaisuuksiksi. 

5. Ostamisen helppous

Ostojärjestelmämme tarjoaa ainutlaatuisen, nopean ja helpon tavan ostamiselle. Kehitämme ostamista entistä reaaliaikaisemmaksi, jotta voimme palvella muuttuvissa tilanteissa entistä nopeammin. Jo nyt pystyt ostoliittymän avulla sujuvasti ja nopeasti varaamaan ja muokkaamaan kampanjoita.

6. Datalähtöiset audioratkaisut

Sanomalla on käytössään Suomen kattavin data, jota kerätään koko verkostosta. Sitä voidaan hyödyntää myös audiokampanjoiden kohdentamiseen Suomen suurimmassa kaupallisessa audioalustassa, Suplassa. Audiotuotteita kehitetään jatkuvasti datalähtöisemmiksi Sanoman datakyvykkyyksiä hyödyntäen.

Lähde: Finnpanel Oy, KRT 810/2022.

Kasper Kahila vastaa Sanoman radion ja audion mainosratkaisujen kehittämisestä Business Manager -roolissa.

Katso myös: 

Sanoman radio

Ääni brändillesi? Lue lisää audiostrategiasta:

Toisesta korvasta sisään, toisesta tulos

5 vinkkiä parempaan audiomainokseen

Liittyvät artikkelit
Sini Hartikka artikkelikuva

Kuntamarkkinointia timanttisella yhteistyöllä

Kuntamarkkinointi, kuten markkinointi yleensäkin, on pitkäjänteistä tekemistä ja parhaat tulokset syntyvät silloin, kun yhteistyökumppanit oppivat toinen toisiltaan yhteisten projektien myötä, kirjoittaa Sini Hartikka. Miten tällaista yhteistä oppimista voi rakentaa?
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Kuntamarkkinointia timanttisella yhteistyöllä
Katri Saarikivi video artikkelikuva

Tunteet tekevät sponsoroinnista vaikuttavaa

Mitä aivoissamme tapahtuu, kun koemme erilaisia tunteita? Aivotutkija Katri Saarikivi kertoo Business Manager Jari Raskin haastattelussa tunteiden vaikutuksesta muistiin ja päätöksentekoon.
Näkemyksiä markkinoinnista
Tunteet tekevät sponsoroinnista vaikuttavaa
Janni Hussi artikkelikuva

Radion tekijät: Janni Hussi

Sanoman radiot hallitsevat aamumarkkinaa. Yksi aamujen tukipilareista on hauskempien aamujen puolesta operoiva Aamulypsy. Vuoden vaihduttua Lypsyssä alkoi uusi aika, ja onkin syytä tutustua paremmin yhteen tiimin persoonaan.
Audio & radio
Radion tekijät: Janni Hussi