Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

Case Järvikylä artikkelisivut

Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

Kaada kaamos -kampanjan tavoitteena oli kasvattaa tietoisuutta Järvikylän yrteistä ja salaateista ja tuoda vihreyttä marraskuun pimeyden keskelle.

”Järvikylä on toiminut vihreämmän lautasen puolesta jo 35 vuotta. Halusimme kampanjan myötä tarjota uusia ideoita. Marraskuussa ei ole mitään suurempaa ruokajuhlaa. Kaada kaamos -kampanjassa muistutimme terveellisestä ruokavaliosta, ja tavoitteenamme oli myös kasvattaa hiljaisemman kuukauden myyntiä”, kertoo Famifarmin markkinointipäällikkö Sini Memonen.

Kampanjakokonaisuuteen kuului Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan monikanavaisten etusivujen lisäksi Me Naisen monikanavainen kokosivu, kokosivu Glorian Ruoka & Viini -lehdessä, dynaaminen digikokosivu karusellilla IS.fi:ssä, somenosto sekä radiokampanja.

”Tarkoituksenamme oli saada näkyvyyttä laaja-alaisesti ja siinä onnistuttiin oikein hyvin. Radiomainonta oli hyvä tuki printti- ja digimainonnalle. Viesti vahvistuu, kun se tavoittaa useammassa mediassa. Saimme Sanoman digikanavien kautta hurjasti näyttöjä aineistoillemme: yhteensä yli kolme miljoonaa. Se on meidän näkökulmastamme aivan huikea tulos”, Memonen iloitsee.

Dynaamisessa digikokosivun karusellissa tuotiin esiin Järvikylän smoothie-reseptejä yhdistettynä Kaada Kaamos -kampanjaviestiin.

”Tulokset antoivat uskoa siihen, että viestimme kiinnostaa. Kampanja piristi myyntiämme selvästi. Marraskuu oli ennätysluvuissa aiempiin vuosiin verrattuna.”

Famifarm päätyi etusivumainontaan aiempien kokemusten pohjalta.

”Etusivuilla saa näyttävyyttä ja hyvää huomioarvoa.  Dynaaminen kokosivumainonta toi kampanjaan lisää syvyyttä, kun siihen sai lisättyjä lukijoita kiinnostavia reseptejä. Dynaaminen ratkaisu toi myös liikennettä nettisivuillemme ja näkyi hyvin kävijämäärissä. Tulemme varmasti tekemään tämänkaltaisia toteutuksia jatkossakin”, Memonen kertoo.

”Mainoksen sitoutumisprosentti 4,8  oli todella korkealla, ihan parhaimmistoamme. Myös muilta osin kampanjan mittarit olivat keskiarvojen yläpuolella”, kertoo tuottaja Annina Pienimäki Sanoman Data Sales -tiimistä.

Yhteistyö Sanoman kanssa on Memosen mukaan sujuvaa ja helppoa.

”Sanoma tarjoaa tarpeisiimme sopivia ratkaisuja. Kampanjalla on hyvät lähtökohdat, kun Sanomalla tiedetään mikä voisi toimia ja annetaan myös tukea tekemiseen. Dynaaminen kokosivu oli meille uusi juttu. Saimme hyvät ja tarkat neuvot, miten se kannattaisi toteuttaa”, Memonen kiittää.

”Järvikylä teki syksyn aikana kaikkien aikojen myynnin. Kaada kaamos -konsepti toimi hienosti, ja monikanavainen kampanja oli tuloksellinen ja tyylikäs kokonaisuus”, kertoo Famifarmin asiakasvastaava, Client Manager Mika Halme Sanomalta.    

Tutustu yhteenvetoon kampanjasta

Tavoitatko asiakkaasi eri kulutushetkissä?

Lue lisää

Mitä kaikkea on Sanoman digi?

Liittyvät artikkelit
Radiot yhteiskuva_2023

Sanoman radiot hallitsivat viime vuotta

Kansallisen radiotutkimuksen (KRT) tulosten mukaan radiota lähetysaikaan kuunneltiin vuonna 2022 kokonaisuudessaan hieman vähemmän kuin edellisvuonna, mutta Sanoman radioiden parissa vietetty aika kasvoi.
Audio & radio
Tutkittua
Sanoman radiot hallitsivat viime vuotta