Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään

Case Biolan artikkelikuva

Natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä levittivät tehokkaasti tietoa ekologisesta multavalinnasta.

Biolan ja Sanoma ovat tehneet jo pitkään yhteistyötä esimerkiksi tv:n ja radion ohjelmayhteistyön sekä digimarkkinoinnin keinoin. Viime keväänä Biolan kokeili Sanoman kanssa natiiviartikkeleita ensimmäistä kertaa.

Aihetta, multavalinnan ekologisuutta, pääsi avaamaan natiivimainonnalla syvällisemmin. 

”Halusimme kertoa tekemästämme tutkimuksesta, jossa selvitettiin mitä suomalaiset tietävät mullasta ja millä perustein he sitä ostavat. Teema linkittyi vastuullisuuslupaukseemme. Natiiviartikkeleilla saa kerrottua syventävää tietoa ja niiden pariin päätyvät ihmiset, jotka ovat aidosti kiinnostuneita aiheesta”, kertoo Biolanin markkinointipäällikkö Anna Perttu.

Kyselyn perusteella selvisi, etteivät ihmiset tiedä mitä he ostavat, kun he ostavat multaa.

”Saimme heräteltyä ihmisiä siihen, mitä multa on ja miten teemme sitä entistä vastuullisemmin. Jotta juttu klikataan auki, siinä täytyy olla konkretiaa. Nostimme jutussa esiin, mitä voit itse tehdä ja oletko tullut miettineeksi asiaa.”

Artikkelien lukijamäärät kertovat, että aihe kiinnosti kuluttajia.

”Päädyimme tekemään kaksi artikkelia hieman erityyppisillä sisällöillä. Toinen julkaistiin IS.fi:ssä ja toinen HS.fi:ssä. Ratkaisu osoittautui toimivaksi. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden”, Perttu kertoo.

Turve on edelleen useimpien multien pääraaka-aine, mutta harva kuluttaja on siitä tietoinen.

”Asia on herättänyt paljon keskustelua, ja toimialalla toimme tämän ensimmäisenä esiin.”

Tiivis yhteistyö Sanoman kanssa jo jatkunut jo vuosia, ja natiivikampanja toimi erinomaisesti.

”Sanoman yhteyshenkilöt ymmärtävät liiketoimintaamme ja tarpeitamme”, Perttu kiittää.

Tutustu kampanjan tuloksiin tarkemmin