Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla
"Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

Tavoite
Saada lisää liikennettä Kymppikylppäreiden verkkosivuille ja tavoittaa potentiaalisia asiakkaita Pirkanmaan alueelta.
Ratkaisu
Aluekohdennettu tulospohjainen display-mainonta Sanoman verkostossa neljän kuukauden ajan. Kampanjaan kuului mainosaineistojen tuotanto.
Tulokset
Kampanja tuotti 2 000 klikkiä ja 612 000 näyttökertaa. Liikenne yrityksen verkkosivuille kaksinkertaistui parhaimpina päivinä ja oli kolmanneksen korkeammalla koko kampanjan ajan.
Miten Kymppikylppäri saavutti kampanjallaan huipputulokset?
Kylpyhuonesaneerauksiin keskittyvä tamperelainen Kymppikylppäri Oy on suhteellisen tuore, vuonna 2020 perustettu yritys. Ensisijainen kaupantekoväylä Kymppikylppäreille on ollut Googlen hakusanamainonta, joka aloitettiin heti yrityksen alkutaipaleella yhteistyössä Sanoma Markkinointi Roudan kanssa.
"Hieman hiljaisempana sesonkina halusimme lisätä yhteydenottomääriä. Kysyin Sanoman yhteyshenkilöltämme Valtteri Kuuselalta lisätäänkö budjettia Googleen. Valtteri tuumasi, ettei Googleen kannatta tuupata enemmän euroja, sillä klikkaukset siellä ovat ihan kohdillaan”, kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski. Hakusanamainonnan kylkeen päätettiin ottaa tulospohjaista, aluekohdennettua display-mainontaa Sanoman verkostossa. Mainosmuodoksi valikoitui CPC-paketti.
Olin aluksi skeptinen, mutta se toimikin erittäin hyvin ja toi hyvin kävijöitä sivuille. Lähdimme tavoittelemaan sitä, että oikeat asiakkaat löytäisivät meidät. Parhaimpina päivinä kävijämäärä tuplaantui ja kauppaakin syntyi”, Siikakoski kertoo.
Display-mainontaa avaimet käteen -ratkaisuna
Kymppikylppärit sai Sanoman kautta myös toimivan mainosaineiston. "Se oli laakista kohdillaan. Luotamme ammattilaisiin ja keskitymme itse siihen, mitä osaamme parhaiten."
Yhteistyö Sanoman kanssa on sujunut Siikakosken mukaan hienosti: "Alalla on paljon aggressiivisia myyntipuheluita soittelevia toimijoita. Olen tykännyt Valtterin tavasta myydä palveluja. Alusta asti on ollut luottavainen olo. Valtteri on valmis myös sanomaan suoraan, että tähän sinun ei kannattaa laittaa rahaa. Hän toimii aina asiakkaan etu edellä.”
Pienen yhtiön edustajana on ollut kiva todeta, ettei ole tullut sellaista oloa, että voiko näin pienesti panostaa. Sanoma palvelee kaiken kokoisia asiakkaita. Isoin oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata heti yrityksen alkumetreillä. Tätä oppia on Sanoman kautta aktiivisesti tarjottu.”
Valtteri Kuusela ja Jussi Siikakoski pitävät yhteyttä säännöllisin väliajoin.
”Valtteri soittelee ja kyselee miten menee sekä ehdottaa, mihin suuntaan kannattaa edetä. Itsekin seuraan jatkuvasti verkkosivuliikennettä Google Analyticsin kautta. Liikennettä tulee, joten on saavutettu se, mitä on lähdetty hakemaan", Siikakoski kertoo.
Sanoma Ad Managerista voit ostaa Kymppikylppärin kampanjassa tuloksia tuoneen display-mainonnan CPC-paketin. Tutustu myös muihin tulospohjaisiin display-ratkaisuihin ja hyödynnä Sanoma Ad Managerin uuden asiakkaan alennus!
Lue lisää
Sinua saattaisi kiinnostaa myös

BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

Case Julkee x Lempee – erottuvaa ja vaikuttavaa mainontaa Sanoma Ad Managerin avulla
