
Case Menoforce Strong
Natiiviartikkeli kasvatti myyntiä ja liikennettä verkkosivuille
Kiinnostava sisältö houkutteli pariinsa runsaasti lukijoita juuri oikeasta kohderyhmästä.
Kampanjan tavoite

A. Vogel halusi tavoittaa Menoforce Strong -tuotteensa kampanjalla tehokkaasti yli 45-vuotiaiden naisten kohderyhmää. Tavoitteena kasvattaa tuotteen tunnettuutta oikeassa kohderyhmässä sekä kysyntää jälleenmyyntiverkostossa.
Toteutus
Keinoksi valikoitui natiiviartikkeli Kirsi heräsi jopa 10 kertaa yössä – näin hän löysi helpotusta kuumiin aaltoihinsa, joka julkaistiin IS:fi:n Me Naiset -osiossa sekä Kodinkuvalehti.fi:ssä. Artikkeliin ohjattiin päivän ajan IS.fi:n etusivulta ja seitsemän päivän ajan IS.fi:n Me Naiset -osiossa. Kampanjaan kuului myös digikokosivu ja printtinatiivi Kodin Kuvalehdessä.
Tulokset

Artikkelilla tavoitettiin todella hyvin lukijoita. Sivunäyttöjä oli IS.fi:ssä 41 081 ja kävijöitä 38 272, mikä on reippaasti yli IS.fi:n natiiviartikkelien keskiarvon.
Myös lukuajat olivat hieman keskimääräistä pidemmät. Artikkelien lukijoista enemmistö oli naisia. Ikäprofiilissa korostuivat erityisesti 45–54-vuotiaat lukijat.

Kun natiiviartikkeli julkaistiin, havaitsimme selkeää kasvua myynnissä ja verkkosivujen kävijämäärässä. Saimme loistavaa sisältöä, jota voimme hyödyntää jatkossakin.”
Eija Närhi, markkinointipäällikkö, A. Vogel
Katso myös: