Korvamato

Hymyilevä nainen kuulokkeet korvilla.

Sanomaa äänen voimalla

Intro

Äänellä tavoitat kohderyhmäsi missä ja koska vain - kotona, lenkillä, työmatkalla tai ruokakaupassa. Audion käyttötavat ja -tilanteet ovat monipuolistuneet ja audiosisältöjen kulutus on kasvussa. Ylivoimaisesti suosituin audion kulutuksen muoto on edelleen radion kuuntelu lähetysaikaan. Radiomainonnalla tavoitat ja vaikutat siis tehokkaasti. Samanaikaisesti uudet ratkaisut mahdollistavat monipuolisemman ja syvemmän vuoropuhelun asiakkaittesi kanssa. Parhaimmillaan audioviestistäsi jää pitkäkestoinen muistikuva, ehkä jopa korvamato, joka on päällimmäisenä mielessä, kun kohderyhmäsi tekee ostopäätöksiä. Näin kävi Kaalimadolle.

Kaalimadon tunnus ilman nettisivuosoitetta.

Kaalimato – jotta markkinointi olisi vaikuttavampaa

Jopa 95 prosenttia18–69-vuotiaista tuntee Kaalimato.com:in autetusti vähintään nimeltä. Ja aika monille slogan ”jotta elämä olisi nautinnollisempaa” on jäänyt korvamadoksi. Hyvien tulosten takana on pitkäjänteinen ja määrätietoinen markkinointi, jossa Sanoman radiokanavat ovat olleet päämedioina.  

 

”Sanomalla on laaja valikoima kanavia, joilla saamme kiinni juuri meidän kohderyhmämme. Sanoman joustavuus, asiakaspalvelu sekä asiakkaan tarpeiden ymmärrys ja huomioiminen ovat erittäin korkealla tasolla. Kun tähän lisätään pisteenä i:n päälle timanttinen kampanjasuunnittelu, niin kokonaisuus on juuri se, mitä tarvitsemme tukemaan kasvuamme. Teemme asioita huumorilla ja hauskalla tavalla, mutta aina tosissamme. Sanoma on oiva yhteistyökumppani, sillä heidän kanssaan ja avullaan voimme olla mukana toteuttamassa mainontaa meille ominaisella tavalla.”

Mikko Rosén
toimitusjohtaja, Kaalimato.com

 

Kesällä 2019 Kaalimato toteutti mittavan radiolähdön. Toimenpiteet koostuivat spottikampanjoinnista sekä sääohjelmayhteistyöstä kaikilla Sanoman radiokanavilla. Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa bränditunnettuutta, verkkosivuliikennettä sekä myyntiä.  Kesän kampanja tutkittiin, jotta saataisiin dataa siitä, miten kampanja oli vaikuttanut Kaalimadon keskeisiin brändimittareihin. Samanaikaisesti haluttiin myös ymmärtää, mitä kohderyhmä pitää  kampanjan mainonnasta ja miten se saa aikaan toimintaa.

Kuuntele tästä radiospotit
Spottikampanjan nettopeitto 73,7%
(KR 25-54v)
Kuuntele tästä ohjelmayhteistyötunnisteet
Sää ohjelmayhteistyön nettopeitto 68,7%
(KR 25-54v)

Lähde: Audioplanner 7/2019

tulokset

Suomi lomaili, mutta kauppa kävi

Kaalimadon radiokampanja tavoitti kuluttajat erinomaisesti ja se sai aikaan toivottua vaikutusta kohderyhmässä. Kesällä suomalaisten lomaillessa radion kuuntelu korostuu, joten ajankohta kampanjoinnille oli loistava. Myynnillisesti kampanja ylitti odotukset ja vaikutus brändimittareihin oli merkittävä. IRO Research tutki kampanjan elokuun alussa (N=200, KR 18-59v).

”Myynnillisesti ylitimme kaikki odotukset. Myynti on ollut odotettua korkeammalla tasolla myös lopetettuamme kesäkampanjan. Teimme kesän aikana sekä taktista- että brändimainontaa. Tutkimustuloksien valossa voi todeta, että Sanoman radioissa mainostaminen on lisännyt bränditunnettuuttamme.

Radiomainonta toimii siis loistavasti myös brändin rakentamiseen, eikä pelkästään lyhyiden myyntikampanjoiden toteuttamiseen.”

Mikko Rosén
toimitusjohtaja, Kaalimato.com
Case Kaalimato tulokset graafeina

Miksi kannattaa valita radiomainonta Sanomalla?

  • Laaja tavoittavuus. Tavoittavimpana kaupallisena audiotoimijana* voimme tarjota sinulle ratkaisuja, jotka tavoittavat kohderyhmäsi nopeasti ja laajasti.
  • Korkea huomioarvo. Sanoman radiokampanjoilla on tutkitusti korkea huomioarvo, mikä mahdollistaa viestisi tehokkaan läpimenon.
  • Räätälöidyt ratkaisut. Sanoman laajalla mediavalikolla voimme räätälöidä sinun brändiäsi parhaiten palvelevan monimediallisen ratkaisun.
     
  • Lisätehoa Suplan avulla. Saat lisätehoa radiokampanjaasi Suomen suurimmalla kaupallisella podcast-alustalla.

*Lähde: KRT  huhti-syyskuu 2019 alle 55 vuotiaiden kuuntelussa 

Supla

Aina tulee sanomista

Aina tulee sanomista

Se fiilis, kun mainosjingle soi päässä kolmatta viikkoa.

Sarjakuva: Hahmo on lääkärin vastaanotolla ja korvasta tulee pitkä mato. Lääkäri toteaa että potilas on kuunnellut runsaasti kaupallisia radiokanavia kesän aikana.

Lue lisää audiomainonnasta