SANOMA MEDIATRENDI 4

Liikkeessä: Ihmiset, kanavat, sisällöt liikkeessä


Mediakäyttö tapahtuu yhä enemmän liikkeessä, sisältöjä hetkittäisesti pitkin päivää kuluttaen.

Mobiili valtaa osuutta sisältöjen käyttökanavana, desktop jää enemmän työkäyttöön.

Mediakäyttö tapahtuu yhä enemmän liikkeessä, sisältöjä hetkittäisesti pitkin päivää kuluttaen. Mobiilista on tulossa vauhdilla ihmisten ensisijainen päätelaite.
Mobiili valtaa osuutta digitaalisten sisältöjen käyttökanavana, samalla kun desktop siirtyy yhä enemmän työkäyttöön. Käytön kasvaessa myös vaatimukset mobiiliin räätälöidyn sisällön laadulle nousevat.

Liikkuvassa mediakäytössä on-demand on vallitseva olotila: mediaa ja sisältöjä kulutetaan silloin kun halutaan, siinä muodossa kuin halutaan ja siitä kanavasta, jota on hetkessä helpointa käyttää. Käyttöön tulee myös uusia tapoja käyttää sisältöjä vieläkin joustavammin.

Hektisessä elämässä korostuu itselle tärkeimpien sisältöjen ja brändien merkitys. Ne ovat helppo valinta.

”Älypuhelin on nyt vallitseva kulutuskanava koko online-maailmalle. Mainostajan täytyy oppia ymmärtämään, miten ja millä keinoin mobiilissa pystytään vaikuttamaan parhaiten kuluttajaan.”


Hans Edin, Kaupallinen johtaja, Sanoma Media Finland

LIIKKEESSÄ – Miten hyödynnän trendiä mainonnassa?

Tarinoiden rakentaminen kanavan ominaispiirteitä ymmärtämällä ja hyödyntämällä. GEICO 2016. Lake

Tunne liikkuva kuluttaja ja palvele häntä juuri oikealla hetkellä.

Mobiililaiteeseen on usein hyvin henkilökohtainen suhde. Käytä hetkesi kanavassa oikein. Mobiili pääsee edukseen visuaalisemmassa ja/tai auditiivisessa tarinankerronnassa.

Mobiiliklipissä brändin on tultava läpi ensimmäisistä sekunneista alkaen, myös ilman ääntä –muista tekstitys.