Aina tulee sanomista LIVE

Ainatuleesanomistalive_hero.png

Aina tulee sanomista LIVE  7.5.2020

Sanoma vastaa suomalaisten markkinoijien toiveeseen saada kilpailukykyisiä kotimaisia digiratkaisuja ostopolun kaikkiin vaiheisiin aina mielikuvien rakentamisesta eurojen kotiuttamiseen. Tuomme näyttävien brändinrakentamiseen tarkoitettujen ratkaisujen rinnalle useita uusia myyntiä tukevia digiratkaisuja. Ne linkittävät brändin vahvasti taktiseen tekemiseen, tuovat tehoa, helppoutta  ja säästöjä digimainontaan sekä vahvistavat asiakassuhteiden rakentamista. Digituotteemme mahdollistavat monipuolisten markkinointiratkaisujen rakentamisen kaikissa asiakassuhteiden vaiheissa, luotettavassa ja toimivassa mediaympäristössä – myös kolmannen osapuolen evästeiden mahdollisesti poistuessa. 

Aina tulee sanomista LIVE -lähetyksessä myyntijohtajamme Stinde Mäkinen keskusteli aiheesta vieraidensa Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervasen ja Gigantin digitaalisen markkinoinnin vetäjän Patrik Järnefeltin kanssa. Livelähetys keräsi ruutujen ääreen noin 900 katsojaa. 

Lue yhteenveto keskustelusta: 

Toimivia digiratkaisuja ostopolun kaikkiin vaiheisiin

Tilaisuuden puhujat

ainatuleesanomistalive_stinde.png

Vapise Paasonen. Stinde Mäkinen is here! 

Sanoman myyntijohtaja Stinde Mäkinen hyppää rohkeasti tv-hostin saappaisiin ensimmäistä kertaa elämässään. Ennakkoluuloton Stinde ei tunnetusti haasteita pelkää, vaan sukeltaa suoraan digimarkkinoinnin syvyyksiin. Viikkojen mökille eristäytymisen jälkeen hän on valmis stadin sykkeeseen ja studion valoihin. Tässä roolissa et ole nähnyt häntä vielä koskaan! Kaupallisesta businessmiehestä kuoriutuu valovoimainen tv-host, jonka haastattelussa paljastuu kevään kovimmat digimarkkinoinnin salat.

patrik jarnefelt.png

Patrik Järnefelt, Digital Marketing Team Leader, Gigantti

Patrik on digitaalisen markkinoinnin ja markkinoinnin automaation asiantuntija. Hän on toiminut Gigantissa markkinointitehtävissä vuodesta 2014. Hän toimii digimarkkinoinnin tiiminvetäjänä ja on vastuussa yrityksen kanta-asiakasohjelman kehittämisestä. Markkinointioppinsa ja ensi kosketuksensa viihde-elektroniikka- ja kodinkonealaan hän on saanut Yhdysvalloissa,  ja sitä on täydentänyt vuosien varrella opinnot italiassa ja suomessa, ja markkinointityö Norjassa Gigantin emoyhtiössä.

ainatuleesanomistalive_tommi_tervonen

Tommi Tervanen, toimitusjohtaja, Kotipizza

Tommi on johtamisen ja yrittäjyyden asiantuntija, joka on toiminut Kotipizza Groupin toimitusjohtajana vuodesta 2012. Hän suhtautuu ruuan lisäksi intohimoisesti digitaalisuuteen, markkinointiin ja vastuulliseen liiketoimintaan. Tommin aikana Kotipizza on käynyt läpi mittavan strategisen uudistuksen, ja noussut pölyttyneestä pikaruokaketjusta aikaansa edellä olevaksi fast casual -konseptiksi, jonka ytimessä on vahvasti digitaalisuus.

Tilaisuuden puheenaiheet

awareness.png

Rakenna tunnettuutta ja mielikuvia 

Yhä suurempi osuus brändikohtaamisista tapahtuu digitaalisissa kanavissa. Digimainonta  sopii mediana brändin rakennukseen siinä missä mikä tahansa muukin media. Se toimii yksinään tai osana monikanavaisia kampanjoita – tärkeintä on silloin yhtenäinen viesti kanavasta riippumatta kohti haluttua lopputulosta.  Brändinrakennus vaatii kuitenkin aikaa ja kärsivällisyyttä.  Pikavoittoja ei ole, mutta vaikutus myyntiin näkyy pidemmällä aikavälillä.
 

Lead.png

Luo liidejä ja myyntiä 

Lyhyen tähtäimen toimenpiteissä tärkein mittari on myynti. Prosentteja saa alkosta, eurot ratkaisevat. Nopeammissa ostoissa riittää, että mainonta tavoittaa ostajan silloin kun hän on sitä harkitsemassa. Joskus asiakkaan ostokiinnostusta pitää tukea enemmän. Tavoitteena on kuitenkin aina saada aikaan liikennettä sivulle tai kauppaa aikaiseksi. Tehokkuutta haetaan tiukalla optimoinnilla ja nopeaa reagointia testaamisen kulttuurilla.  Tärkeintä onnistumisessa on konversiopisteen eli tavoitteen määrittely. Sitä saa, mitä mittaa. 

engagement.png

Sitouta asiakkaasi 

Tyytyväinen asiakas on parasta markkinointia. Vaikka tuotteita ja palveluita ostetaan eri toimialoilla eri tahtiin, on jokaiselle toimialalle yhteistä se, että asiakkaat tulee sitouttaa ja pitää tyytyväisinä. Kun tarve tulee, asiakkaasi ostaa uudelleen ja saattaapa jopa suositella brändiäsi muillekin. Jälkimarkkinoinnilla muistuttelet, aktivoit ja ohjaat ostamaan uudelleen. Asiakasdatasi avulla tunnistamme erilaiset asiakkaasi ja autamme sinua tavoittamaan heidät uudelleen ja uudelleen.
 

Tilaisuuden tallenne kokonaisuudessaan

Digi_Kaannekohtadesktop_3840x1280.jpg

Valmiina seuraavaan siirtoon.

Q&A – tapahtuman aikana chattiin tulleita kysymyksiä ja kommentteja

Milloin kerrotte mikä tässä on se paljon puhuttu käännekohta?

Sanoma tarjoaa ensimmäisenä markkinalla ratkaisut koko ostopolkuun, niin brändin rakentamiseen kuin myynnin luomiseen sekä myös kohdennuksen nykyisille asiakkaille. Tuomas mainitsi omassa puheessaan myös sen, avaamme tämän vuoden aikana kaikille uuden palvelualustan kohderyhmien ja ostojen hallintaan. Mielestämme tämä on käännekohta suomalaisessa digimarkkinassa.

Miten ja milloin uusista ratkaisuista tulee konkretiaa, ja ne saa testikäyttöön?

Osa ratkaisuista jo olemassa, osa tulee käyttöön lähiaikoina. Saat lisätietoa ratkaisuista kampanjasivultamme ja kerromme sinulle mielellämme myös henkilökohtaisesti niistä tarkemmin. Ole yhteydessä omaan yhteyshenkilöösi tai Sanoman digiasiantuntijoihin.

Pystyykö HS.fi näyttämään Kotipizzan kevytpizzamainoksen niille rekisteröitymättömille selailijoille, jotka lukivat viikko sitten artikkelin hiilareiden terveysvaikutuksista?

Kyllä onnistuu! Meiltä löytyykin jo valmiina vähähiilihydraattisesta ravinnosta kiinnostuneiden kohderyhmä, johon kuuluu sekä kirjautuneita, että kirjautumattomia käyttäjiä. Mainontaa heille voi kohdentaa sekä selain-, että sovellusinventaarissa.

Voiko Sanoma rakentaa mukautetut yleisöt myös puhelinnumerorekistereistä? Olisiko Sanominen mukautetuista yleisöistä hyötyä myös B2B-markkinoinnissa?

Lyhyesti vastattuna molemmat noista onnistuu!

Voiko mukautetut yleisöt -palveluun lisätä muutakin dataa kun omaa ja Sanoman?

Riippuu datalähteestä. Kerromme mielellämme tarkemmin lisää, joten ole yhteydessä Sanoman yhteyshenkilöösi.

Kaikki tutkimukset ja viisaat ihmiset sanovat, että koronasta eteenpäin myyjä, joka on empaattinen, kuunteleva ja lämmin - tulee voittamaan. Miten Sanomat ottaa mediamyynnissään tämän huomioon? Kylmäkiskoisen myynnin aika on siis käsittääkseni viimeistään nyt ohi?

Olemme täysin samaa mieltä! Olemme jo pitkään pyrkineet tarjoamaan asiakkaillemme kokonaisvaltaisia ratkaisuja ja näkemyksiä tuotejargonin sijaan ja olemme tästä saaneet myös paljon kiitosta. Pyrimme koko ajan parantamaan tekemistämme myös tämän ostalta.

Yrittäkää päästä pois mainonnasta, kampanjoinnista, brändipöhinästä. Mitä muuta Sanoma voisi tehdä ja siten auttaa asiakkaita?

Uudet, erityisesti myyntiä tukevat ratkaisumme toivottavasti vastaavat tähän kysymykseen. Pystymme jatkossa auttamaan asiakkaitamme sekä brändinrakentamisessa että pitkäjänteisessä taktisessa digimarkkinoinnissa. Sanoman tarjoama kokonaisuus, jossa digiratkaisujen rinnalla voi hyödyntää myös tv:tä, radiota ja printtiä, niin valtakunnallisesti kuin alueellisesti,  vastaa toivottavasti suomalaisten markkinoijien kaikkiin tarpeisiin.

Olisi kiva nähdä myös naisia teidän panelissa, sorry vaan eletään vuotta 2020.

Pyrimme edistämään kaikenlaista tasa-arvoa tekemisessämme, myös puhujien sukupuolen suhteen. Muun muassa viime syksyn Get tomorrow -tilaisuudessa seitsemästä puhujastamme neljä oli naisia. Tärkein valintakriteerimme on kuitenkin tarjota osallistujille mahdollisimman hyvää sisältöä ja tällä kertaa valintamme osui Tommiin ja Patrikiin, joilla oli vahva kokemus ja osaaminen digimarkkinoinista niin brändi- kuin taktisen markkinoinnin tekemisessä. Otamme mielellämme ehdotuksia puhujista tulevaisuuden tilaisuuksiin!