Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Digimainonta

Data ja kohdentaminen

Tavoita oikea yleisö oikealla hetkellä Sanoman turvallisessa mediaympäristössä

Sinä tunnet asiakkaasi – mekin tunnemme heidät

Sanoman digiverkostossa voit kohdistaa mainoksesi niin tarkkaan tai laajasti kuin haluat. Oikein kohdennettuna kampanjasi budjetti ei kulu hukkakontakteihin ja mainontaa voidaan näyttää pidempään.

Kohdentamisen avulla pienempikin yritys voi mainostaa valtakunnan vahvimmissa medioissa, kuten Helsingin Sanomissa ja Ilta-Sanomissa. Mikä ikinä kohderyhmäsi onkaan, me tavoitamme heidät.

95 %

Sanoman digiverkosto tavoittaa 95 % eli 3 miljoonaa internetin käyttäjää Suomessa joka viikko.

311 miljoonaa

sivulatausta viikossa. Suuri volyymi mahdollistaa niin ison brändikampanjan kuin pienemmän, tarkkaan kohdennetun kampanjan ajamisen.

61 %

kävijöistä vierailee Sanoman medioissa mobiili- tai tablet-laitteilla. Sanoman verkosto tavoittaa kaikilla laitteilla – liikkeellä ja kotona.

Monipuoliset kohdennusmahdollisuudet

Demografiat

Elämänvaiheet ja kotitaloudet

Kiinnostuksen kohteet

Kontekstikohdennus

Mediankäyttösegmentit

Sijainti

Sää

Retargeting

Taloustutkimuksen segmentit

Vaalit

Yrityskohdennus

Kohdennusten hinnoittelu

Kumppanuusmallista tehoa tavoittavuuteen

Erilaisten datayhteistöiden avulla voit kohdentaa yleisöillesi osuvaa viestintää entistä paremmin, ymmärtää kohderyhmiäsi syvemmin sekä kuluttajakäyttäytymisen yhä kiihtyvää muutosta. Yhdistämällä tietomme pystymme kasvattamaan kohderyhmäsi kokoa ja löytämään sinulle uusia asiakkaita.
 

Lue lisää
Mukautetut yleisöt

Mukautettujen yleisöjen avulla voit hyödyntää omaa asiakasrekisteriäsi mainonnan kohdentamiseen Sanoman digimedioissa. 

Lue lisää

Lue lisää
Yleisöreportteri

Yleisöreportterin avulla saat syvempää ymmärrystä verkkosivujesi kävijöistä sekä nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidesi kuluttajakäyttäytymisestä.

Lue lisää

Lue lisää
Segmentointi

Parannamme kyvykkyyksiäsi hyödyntää omaa segmentointiasi selvittämällä syvällisesti, millaisista ihmisistä segmenttisi koostuvat.

Lue lisää

Suomen laajin tavoittavuus ja laadukas ensimmäisen osapuolen data

Sanoman digiverkostossa kohdentamisen lähtökohtana ovat Suomen laajin tavoittavuus ja laadukas ensimmäisen osapuolen data. Oman datamme ansiosta tunnemme suomalaiset kuluttajat ja heidän mediankäyttönsä erinomaisesti.

Keräämme datamme omista kanavistamme, luotettavilta ja Suomen suosituimmilta nettisivuilta asiakkaidesi antamalla luvalla, alan parhaita tietosuojakäytäntöjä hyödyntäen. Kaikki kohdennusvaihtoehtomme perustuvat usean eri datalähteen yhdistämiseen.

Demografian mukaan kohdentaminen

Demografioiden mallinnusta varten analysoidaan paneelissa vastanneita käyttäjiä tai tunnistettuja, esimerkiksi kirjautumisen yhteydessä, tietonsa antaneiden käyttäjiä Sanoman verkostossa. Näistä luodaan profiili, jota verrataan muihin. Vertaamalla tunnistamattomien käyttäytymistä tunnistettuihin profiileihin voidaan matemaattisesti mallintaa tunnistamattoman ikä, sukupuoli, tuloluokka ja koulutustausta.

  Kohderyhmän koko (laitetta)
15–24 600 000 – 4 000 000
25–34 600 000 – 4 000 000
35–44 600 000 – 4 000 000
45–54 600 000 – 4 000 000
55–64 600 000 – 4 000 000
65–74 600 000 – 4 000 000
  Kohderyhmän koko (laitetta)
Female 600 000 – 4 000 000
Male 600 000 – 4 000 000
  Kohderyhmän koko (laitetta)
Over 75 000 600 000 – 4 000 000
35 000 – 75 000 600 000 – 4 000 000
Less than 35 000 600 000 – 4 000 000
  Kohderyhmän koko (laitetta)
Bachelors or Higher 600 000 – 4 000 000
Secondary or Lower 600 000 – 4 000 000
Vocational                                                                                                   600 000 – 4 000 000                                

Elämänvaiheisiin ja kotitalouksiin kohdentaminen

Elämänvaiheet ja kaikki kotitaloussegmentit, pois lukien asunnon tyyppi, mallinnetaan vertaamalla paneelista saatujen vastauksien ja niiden vastaajien verkkokäyttäytymistä muihin Sanoman verkoston käyttäjiin. Asunnon tyypit perustuvat paikkatietoon eli siihen, minkälaisia rakennuksia alueella on.

  Kohderyhmän koko (laitetta)
Alone 600 000 – 4 000 000
Children Have Moved Away 600 000 – 4 000 000
Employment – Employees 600 000 – 4 000 000
Employment – Entrepreneurs 100 000 – 600 000
Employment – Executives and Managers 600 000 – 4 000 000
Employment – Unemployed 600 000 – 4 000 000
Family With Children 600 000 – 4 000 000
No Children 600 000 – 4 000 000
Pensioners 600 000 – 4 000 000
Students 600 000 – 4 000 000
With a Spouse 600 000 – 4 000 000
With Children: 0–6 years  100 000 – 600 000
With Children: 7–12 years  100 000 – 600 000
Young Singles  100 000 – 600 000
  Kohderyhmän koko (laitetta)
Has a Car 100 000 – 600 000
No Car 600 000 – 4 000 000
Daily Purchase Decision Makers 600 000 – 4 000 000
Daily Purchase Decision Makers Under 50 600 000 – 4 000 000
Home Owners  100 000 – 600 000
House Type: Apartment  100 000 – 600 000
House Type: House  100 000 – 600 000
House Type: Summer Cottage  600 000 – 4 000 000
Rentals  100 000 – 600 000

 

Kohderyhmän koko (laitetta)

Weekly reader

600 000 – 4 000 000

Monthly reader

600 000 – 4 000 000

Non-readers, no ban

100 000 – 600 000

Banned

600 000 – 4 000 000

Kiinnostuksen kohteisiin kohdentaminen

Kiinnostuksen kohteiden perusteella muodostettujen kohderyhmien käyttäjät selailevat korostuneesti eri aihepiirien sisältöjä tai ajallisesti rajatun määrän, esimerkiksi 3 kertaa viimeisen kolmen viikon aikana. Sopivien sisältöjen tunnistamiseen käytetään artikkeleissa esiintyviä avainsanoja, eri sivuston osioita ja hakuhistorioita.

Esimerkki: matkailukohderyhmä

  • on lukenut matkailuvinkkeihin liittyviä artikkeleita
  • on katsonut matkailuun liittyviä ohjelmia Ruudussa
  • on vieraillut satamissa ja lentokentillä

+ 15 % CPM

 

 

Kohderyhmän koko (laitetta)

Arts and Entertainment 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: Classical Music 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: TV and Movies 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: Music 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: Movies 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: Arthouse Movies 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: Heavy Metal 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: E-Books and Detective Fiction Books 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: Jazz Music 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: Fantasy 600 000 – 4 000 000
Arts and Entertainment: Action Movies 100 000 – 600 000
Arts and Entertainment: Any Podcast 100 000 – 600 000
Arts and Entertainment: Books 100 000 – 600 000
Arts and Entertainment: Hip hop and rap Alle 100 000
Arts and Entertainment: Star Wars Alle 100 000
Arts and Entertainment: Horror Alle 100 000

 

  Kohderyhmän koko (laitetta)
Business and Investing 600 000 – 4 000 000
Business and Investing: Economy 600 000 – 4 000 000
Business and Investing: Sales and Marketing 600 000 – 4 000 000
Business and Investing: Entrepreneurship 600 000 – 4 000 000

 

  Kohderyhmän koko (laitetta)
Career 600 000 – 4 000 000
Career: IT 100 000 – 600 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Cars and Motorcycles 600 000 – 4 000 000
Cars and Motorcycles: Commercial Vehicles 600 000 – 4 000 000
Cars and Motorcycles: New Car 600 000 – 4 000 000
Cars and Motorcycles: Electric Cars 600 000 – 4 000 000
Cars and Motorcycles: SUV 600 000 – 4 000 000
Cars and Motorcycles: Premium Cars 600 000 – 4 000 000
Cars and Motorcycles: Motorcycles 600 000 – 4 000 000
Cars and Motorcycles: Family Cars 600 000 – 4 000 000
Cars and Motorcycles: Small Cars Alle 100 000
Cars and Motorcycles: Leasing
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Consumer Electronics 600 000 – 4 000 000
Consumer Electronics: Laptops 600 000 – 4 000 000
Consumer Electronics: Mobile Phones 600 000 – 4 000 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Culture and Events 600 000 – 4 000 000
Culture and Events: Festivals 600 000 – 4 000 000
Culture and Events: High Culture 600 000 – 4 000 000
Culture and Events: Nightlife 600 000 – 4 000 000
Culture and Events: Celebration Events 600 000 – 4 000 000
Culture and Events: Restaurants 600 000 – 4 000 000
Culture and Events: Christmas 100 000 – 600 000
Culture and Events: Rock Festivals Alle 100 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Education 600 000 – 4 000 000
Education: Graduation 600 000 – 4 000 000
Education: Matriculation examination 600 000 – 4 000 000
Education: High School 100 000 – 600 000
Education: Applying to Second Grade Education 100 000 – 600 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Entertainment and Celebrities 600 000 – 4 000 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Family and Relationships: Toddlers 600 000 – 4 000 000
Family and Relationships 600 000 – 4 000 000
Family and Relationships: Parenting 600 000 – 4 000 000
Family and Relationships: Children aged 2-6 600 000 – 4 000 000
Family and Relationships: Families with 6 - 12 year old children 600 000 – 4 000 000
Family and Relationships: Families with Children Aged 6-18 600 000 – 4 000 000
Family and Relationships: Child planning 600 000 – 4 000 000
Family and Relationships: Families with Children 600 000 – 4 000 000
Family and Relationships: Families with small children 600 000 – 4 000 000
Family and Relationships: Children aged 0-2 100 000 – 600 000
Family and Relationships: Small Babies 100 000 – 600 000
  Kohderyhmän koko (laitetta)
Fashion and Beauty 600 000 – 4 000 000
Fashion and Beauty: Cosmetics 600 000 – 4 000 000
Fashion and Beauty: Womens Fashion 100 000 – 600 000
Fashion and Beauty: Mens Fashion 100 000 – 600 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Food and Drink 600 000 – 4 000 000
Food and Drink: Cooking 600 000 – 4 000 000
Food and Drink: Coffee Lovers 600 000 – 4 000 000
Food and Drink: Weight Loss Diet 600 000 – 4 000 000
Food and Drink: Beer 600 000 – 4 000 000
Food and Drink: Baking 600 000 – 4 000 000
Food and Drink: Ice cream 600 000 – 4 000 000
Food and Drink: Wine 600 000 – 4 000 000
Food and Drink: Non-alcoholic drinks 600 000 – 4 000 000
Food and Drink: Pizza 100 000 – 600 000
Food and Drink: BBQ 100 000 – 600 000
Food and Drink: Vegetarian 100 000 – 600 000
Food and Drink: Hamburger Alle 100 000
Food and Drink: Vegan Alle 100 000
Food and Drink: Easy Everyday Food Alle 100 000
Food and Drink: Gluten Free Alle 100 000
Food and Drink: Organic Food Alle 100 000
Food and Drink: Hot Dog Alle 100 000
Food and Drink: Lactose and dairy free  
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Health and Fitness: Skin care 600 000 – 4 000 000
Health and Fitness 600 000 – 4 000 000
Health and Fitness: Fitness 600 000 – 4 000 000
Health and Fitness: Better sleep 600 000 – 4 000 000
Health and Fitness: Wellness 600 000 – 4 000 000
Health and Fitness: Articles about weight loss 600 000 – 4 000 000
Health and Fitness: Teeth care 600 000 – 4 000 000
Health and Fitness: Articles about menstruation
100 000 – 600 000
Health and Fitness: Articles about pollen
100 000 – 600 000
Health and Fitness: Eye health Alle 100 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Hobbies and Interests 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: Heavy gamers 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: DIY 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: Fishing 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: Gaming and Esports 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: Competitions and Lotteries 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: History of Finland 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: War History 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: Photography 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: Boating 600 000 – 4 000 000
Hobbies and Interests: Reading 100 000 – 600 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Home and Garden: Gardening and Cottage 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Gardening 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Gardening and Cottage - Summer Cottage 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Sauna 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Home, house and apartments 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Housing Co-operative 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Renovation 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Construction 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Solar Energy 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Decoration 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Living 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Recycling 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Indoor Air 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Design 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Konmari 600 000 – 4 000 000
Home and Garden: Kitchen Renovation 100 000 – 600 000
Home and Garden: Moving 100 000 – 600 000
Home and Garden: Laundry Alle 100 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Law Govt and Politics: Municipal election Alle 100 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
News and Society: Politics 600 000 – 4 000 000
News and Society 600 000 – 4 000 000
News and Society: Foreign News 600 000 – 4 000 000
News and Society: National News 600 000 – 4 000 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Outdoors 600 000 – 4 000 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Personal Finance: Investing 600 000 – 4 000 000
Personal Finance: Money saving 600 000 – 4 000 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Pets 600 000 – 4 000 000
Pets: Dogs 600 000 – 4 000 000
Pets: Horse 600 000 – 4 000 000
Pets: Cats 600 000 – 4 000 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Science and Technology 600 000 – 4 000 000
Science and Technology: Cyber Security 600 000 – 4 000 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Shopping: Online Shopping 600 000 – 4 000 000
Shopping 600 000 – 4 000 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Society: Climate Change 600 000 – 4 000 000
Society: Weddings and Marriage 600 000 – 4 000 000
Society: Divorce 100 000 – 600 000
Society: Ecological Awareness 100 000 – 600 000
Society: Charity 100 000 – 600 000
Society: Social Workers Alle 100 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Sports 600 000 – 4 000 000
Sports: Cycling 600 000 – 4 000 000
Sports: Ice Hockey 600 000 – 4 000 000
Sports: Football Soccer 600 000 – 4 000 000
Sports: Rally 600 000 – 4 000 000
Sports: F1 600 000 – 4 000 000
Sports: Skateboarding 600 000 – 4 000 000
Sports: Basketball 600 000 – 4 000 000
Sports: Horse Racing 600 000 – 4 000 000
Sports: Winter Sports 600 000 – 4 000 000
Sports: Ice Hockey Finnish National Team 600 000 – 4 000 000
Sports: Valioliiga 600 000 – 4 000 000
Sports: Hunting 600 000 – 4 000 000
Sports: Downhill skiing 600 000 – 4 000 000
Sports: Golf 100 000 – 600 000
Sports: Floorball Alle 100 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Tobacco Products: Quit Smoking 100 000 – 600 000
    Kohderyhmän koko (laitetta)
Travel: Travel to Europe 600 000 – 4 000 000
Travel: Travel Domestic 600 000 – 4 000 000
Travel 600 000 – 4 000 000
Travel: Travel Abroad 600 000 – 4 000 000
Travel: Travel for Work and Commuting 600 000 – 4 000 000
Travel: Travel to Asia 600 000 – 4 000 000
Travel: Travel to Stockholm 600 000 – 4 000 000
Travel: Travel to Tallinn 600 000 – 4 000 000
Travel: Hotels Finland 600 000 – 4 000 000
Travel: Travel to America Alle 100 000

Kontekstuaalinen kohdentaminen

Kontekstin mukaan kohdentaminen on varsin perinteinen kohdennuskeino, mutta nykyaikaisia teknologioita hyödyntämällä se on ehdottomasti yksi tehokkaimmista. Matkailumainonnan kontekstikohdennus tehtiin ennen valitsemalla matkailuun liittyviä sivustoja manuaalisesti, mutta nykyään tekoälyn ja itseoppivien mallien avulla voidaan löytää automaattisesti ne kontekstit, artikkelit ja sisällöt, jotka halutaan.

Jaamme kontekstikohdentamisen kolmeen eri tasoon (sivusto-osio, IAB-kategoria, yksittäiset aihesanat), joita voi hyödyntää yksitellen tai yhdistää. Voi myös kohdentaa videomainontaa Ruudun ohjelmasisältöjen yhteyteen.

Mainonta näkyy kaikissa sivuston osion alla olevissa sisällöissä.

HS Auto
Kontekstikohdennus Volvo artikkeli.JPG
IS Ruokala
Kontekstikohdennus IS Ruokala.JPG

IAB2 Automotive
IAB2-1 Auto Parts
IAB2-16 Off-Road Vehicles

Kontekstikohdennus Volvo artikkeli.JPG

IAB8 Food & Drink

 

Kontekstikohdennus IS munakas artikkeli.JPG

 

Katso lista IAB-kategorioista

Tarkimmalla tasolla voimme kohdentaa yksittäisiin aihesanoihin.

Volvo Group
Hybrid Vehicle
Test Drives
Kontekstikohdennus Volvo artikkeli.JPG
Omelette
Cabbage
Egg Food
Kontekstikohdennus IS munakas artikkeli.JPG

Videomainontaa on mahdollista kohdentaa Ruudussa kodin, hyvinvoinnin, matkailun, ruuan, urheilun ja perheen ohjelmasisältöjen mukaan.

Huomioithan, että

  • teemojen sisältämä mainoskapasiteetti vaihtelee Ruudun ohjelmiston mukaan.
  • teemojen käyttö sopii parhaiten pitkäaikaiseen tekemiseen, ja osana muuta kampanjointia.
  • teemojen lisäksi voit ostaa mainontaa myös suoraan haluamaasi ohjelmaan kohdennettuna.
  • ohjelmakohtainen kohdentaminen sopii parhaiten isojen ilmiöohjelmien yhteyteen, joissa mainoskapasiteettia on enemmän.

Mediankäyttösegmentit

Olemme tutkineet laajasti ja monipuolisesti suomalaisten mediankäyttöä ja tämän tiedon valossa jakaneet suomalaiset kahdeksaan erilaiseen mediankäyttösegmenttiin. Näiden avulla voidaan tarkastella, millaiset sisällöt eri segmentteihin kuuluviin ihmisiin vetoaa, mitä medioita he kuluttavat, missä kanavissa ja miksi.

  Kohderyhmän koko (laitetta)
Ennakkoluuloton verkostoituja 600 000 – 4 000 000      
Haaveileva mukanakulkija 100 000 – 600 000
Itsevarma menestyjä 100 000 – 600 000
Kiireinen tasapainon etsijä 600 000 – 4 000 000
Laatutietoinen tiedonhakija 600 000 – 4 000 000
Mukavuudenhaluinen viihtyjä 600 000 – 4 000 000
Utelias suunnannäyttäjä 600 000 – 4 000 000
Vakiintunut arjesta nauttija

600 000 – 4 000 000

Sanoma segmentit tarjoavat mainostajalle useita mahdollisuuksia hyödyntää dataa

Mediankäyttösegmentoinnin takana on valtava määrä erilaista tietoa: online-käyttäytymisdataa, tilaajadataa ja tutkimusdataa. Monipuolisen tiedon avulla pystymme hyödyntämään segmentointia kaikissa kohderyhmäymmärryksen osa-alueissa.

Mainostaja-asiakkaat voivat hyödyntää segmentointia esimerkiksi seuraavasti:

  • kohderyhmien syväymmärryksen lisääminen sekä uuden potentiaalin tunnistaminen
  • markkinaymmärryksen kasvattaminen mm. toimialakohtaisen datan tarkastelu segmenteissä sekä kilpailija-analyysit
  • mainonnan viestikärjet ja tyyli potentiaalisissa segmenteissä
  • asiakkaan oman segmentoinnin rikastaminen mediankäyttödatalla

Tutustu Sanoma segmentteihin

Retargeting eli uudelleenmarkkinointi

Tosiasia on, että suurin osa kotisivuillasi käyneistä poistuu ottamatta yhteyttä. Miksi et siis kohdentaisi mainontaasi heille ja käyttäisi mediana Suomen suosituimpia verkkomedioita? Näin voit palauttaa tuotteesi tai palvelusi ostopäätöstä harkitsevan asiakkaasi mieleen. Tätä mainonnan tapaa kutsutaan uudelleenmarkkinoinniksi eli retargeting-mainonnaksi. Uudelleen­markkinoinnin avulla tavoitat siis heidät, jotka ovat jo vierailleet kotisivuillasi.

1. Mainosten suunnittelu ja toteutus

Suunnittelemme ja toteuttamme näyttävän mainosbanneriaineistosi, joka houkuttelee klikkaamaan ja siirtymään uudelleen yrityksesi sivuille. Meille voit toimittaa myös valmiin banneriaineiston.

2. Kampanjan aloitus

Aineiston valmistuttua käynnistämme kampanjasi, jota näytetään Sanoman laadukkaissa ja suomalaisten suosituimmissa verkkomedioissa.

3. Ostoaikeissa oleva asiakas

Ostoaikeissa oleva asiakkaasi vierailee yrityksesi ja todennäköisesti myös kilpailijasi sivustoilla tekemässä vertailuja ja tutustumassa palveluihisi tai tuotteisiisi tarkemmin.

4. Hyvin tehty retargeting-mainos erottuu ja muistuttaa palvelustasi

Asiakas vierailee Sanoman verkkomedioissa ja näkee taidolla tehdyn mainoksesi ja muistaa taas yrityksesi.

5. Retargeting-mainos rohkaisee

Ostoaikeissa oleva asiakas palaa sivuillesi. Tällä kertaa hän usein ottaa yhteyttä yritykseesi ja pyytää tarjousta.

Dynaaminen retargeting – tutustu!

Sijaintiin perustuva kohdentaminen

Sijaintiin perustuvassa kohdennuksessa käytämme reaaliaikaista GPS-sijaintidataa, historiaan pohjautuvaa sijaintidataa sekä kuluttajatuotteidemme tilaustietoihin pohjautuvaa osoitedataa. Historiaan pohjautuvassa sijaintidatassa käytämme sitä tiukempaa kriteeristöä, mitä pienempi alue on.

Maakuntakohdennuksella tavoitat maakunnassa asuvat ja jotain kertoja kuussa vierailevat ihmiset.

  Kohderyhmän koko (laitetta)
Ahvenanmaa Alle 100 000
Etelä-Karjala Alle 100 000
Etelä-Pohjanmaa

100 000 – 600 000

Etelä-Savo Alle 100 000
Kainuu Alle 100 000
Kanta-Häme 100 000 – 600 000
Keski-Pohjanmaa Alle 100 000
Keski-Suomi 100 000 – 600 000
Kymenlaakso 100 000 – 600 000
Lappi 100 000 – 600 000
Pirkanmaa 100 000 – 600 000
Pohjois-Karjala 100 000 – 600 000
Pohjois-Pohjanmaa 100 000 – 600 000

Pohjois-Savo

100 000 – 600 000
Päijät-Häme 100 000 – 600 000
Satakunta 100 000 – 600 000
Uusimaa

600 000 – 4 000 000

Varsinais-Suomi 100 000 – 600 000

Kuntakohdennuksessa käytössäsi on postinumerokohdennus, joka toimii erityisesti, kun haluat tavoittaa alueella asuvat ja työssäkäyvät ihmiset. Kuntakohdennuksella tavoitat näiden lisäksi kunnassa useamman kerran viikossa asioivat.

 

Kohderyhmän koko (laitetta)

Helsinki

600 000 – 4 000 000

Espoo

100 000 – 600 000

Tampere

100 000 – 600 000

Vantaa

100 000 – 600 000

Oulu

100 000 – 600 000

Turku

100 000 – 600 000

Jyväskylä

100 000 – 600 000

Kuopio

alle 100 000

Lahti

100 000 – 600 000

Pori

alle 100 000

Kouvola

alle 100 000

Joensuu

alle 100 000

Hämeenlinna

alle 100 000

Lappeenranta

alle 100 000

Vaasa alle 100 000
Seinäjoki alle 100 000
Rovaniemi alle 100 000
Mikkeli alle 100 000
Salo alle 100 000
Porvoo alle 100 000

Sääkohdennus

 
< 0°C
1–5 °C

6–10 °C

11–15 °C
16–20 °C
21–25 °C
> 25 °C
 
Lumisade
Pilvistä
Vesisade
Rakeita
Kosteutta
Jäistä
Ukkonen
Tuulista
Puolipilvistä

Selkeää/Aurinkoista

Taloustutkimuksen segmentit

Sanoman ja Taloustutkimuksen yhteistyössä toteuttamat kohderyhmät mahdollistavat tutkimuspohjaisten segmenttien digitalisoinnin kohdennettaviksi kohderyhmiksi. Toimintamalli perustuu yhteiseen paikkatietokantaan (ruututietokanta), johon tutkimuspohjaiset segmentit mallinnetaan. Listattujen kohderyhmien lisäksi tarjoamme mahdollisuuden muuhun Taloustutkimuksen dataan, esim. brändien arvostus -tutkimukseen pohjautuvien kohderyhmien käyttöön. Näistä saat lisätietoa ottamalla meihin yhteyttä. Taloustutkimuksen palveluista löytyy lisätietoja myös osoitteesta https://www.taloustutkimus.fi/tuotteet-palvelut/kohderyhmat-ja-markkinointi.html

 

Kohderyhmän koko (laitetta)

Hyvinvointiin panostavat vastuulliset

Alle 100 000

Terveyden ehdoilla elävät

100 000 – 600 000

Välinpitämättömät rutinoituneet

Alle 100 000

Elämykselliset edelläkävijät

100 000 – 600 000

Valmiita ruokaratkaisuja suosivat

Alle 100 000

Kotimaisuutta arvostavat konservatiivit

100 000 – 600 000

 

Kohderyhmän koko (laitetta)

Tiedostavat tilaa kaipaavat

Alle 100 000

Kotiin panostavat materialistit

100 000 – 600 000

Vaivattomuutta arvostavat

100 000 – 600 000

Arjen sujuvuutta arvostavat

100 000 – 600 000

Kotiinsa kiintyneet huolenpitäjät

Alle 100 000

Menestyshakuiset kaupunkilaiset

100 000 – 600 000

 

Kohderyhmän koko (laitetta)

Huolettomat

100 000 – 600 000

Terveystietoiset

100 000 – 600 000

Tiedostavat

100 000 – 600 000

Passiiviset

Alle 100 000

Alakuloiset

100 000 – 600 000

Vaalikohdennus

  Kohderyhmän koko (laitetta)
Ahvenanmaan vaalipiiri Alle 100 000
Helsingin vaalipiiri 600 000 – 4 000 000
Hämeen vaalipiiri 100 000 – 600 000
Kaakkois-Suomen vaalipiiri 100 000 – 600 000
Keski-Suomen vaalipiiri 100 000 – 600 000
Lapin vaalipiiri 100 000 – 600 000
Oulun vaalipiiri 100 000 – 600 000
Pirkanmaan vaalipiiri 100 000 – 600 000
Satakunnan vaalipiiri 100 000 – 600 000
Savo-Karjalan vaalipiiri 100 000 – 600 000
Uudenmaan vaalipiiri 600 000 – 4 000 000
Vaasan vaalipiiri 100 000 – 600 000
Varsinais-Suomen vaalipiiri 100 000 – 600 000

Vaalisisältökohdennus takaa mainonnan näkyvyyden vaaliaiheisten sisältöjen yhteydessä tai vaalisisällöistä kiinnostuneille. Se pitää sisällään mm.:

  • uutismedioiden vaalikoneet
  • HS:n Politiikka-osio
  • IS:n Vaalit-osio
  • Aamulehden ja Satakunnan Kansan vaaliuutiset
  • lukenut politiikan ja vaalien sisältöjä

Yrityskohdennus

Seuraavat yrityskohdennukset perustuvat Sanoman verkostoon tuleviin IP-osoitteisiin, joista pystytään tunnistamaan osoitteen omistava yritys, jolloin voidaan kohdentaa eri yrityksiin niiden liikevaihdon, henkilöstömäärän tai Tilastokeskuksen toimialaluokituksen mukaan.

- Toimiala, Henkilöstömäärä, Liikevaihto

Mallinnettu työnkentelyala perustuu panelistiemme työskentylyalaan. Heidän verkkokäyttäytymisen perusteella on mallinnettu samankaltaisia käyttäjiä.

  Kohderyhmän koko (laitetta)
A - Farming, Forestry, Fishing Alle 100 000
B - Mining Alle 100 000
C - Industry 100 000 – 600 000
D - Electricity, Gas, Heat, Cooling Alle 100 000
E - Water Supply, Sewage, Waste Alle 100 000
F - Construction Alle 100 000
G - Wholesale, Motor Vehicle Maintenance Alle 100 000
H - Logistics, Storing Alle 100 000
I - Hospitality, Catering Alle 100 000
J - Information, Communications 100 000 – 600 000            
K - Finance, Insurance Alle 100 000
L - Real Estate Alle 100 000
M - Professional, Technical, Scientific 100 000 – 600 000        
N - Management, Service Alle 100 000
O - Public Governance, Military Defense, Social Insurance           Alle 100 000
P - Education Alle 100 000
Q - Healthcare Alle 100 000
R - Arts, Entertainment Alle 100 000
S - Other Services Alle 100 000
U - International Organizations Alle 100 000
  Kohderyhmän koko (laitetta)
1 Alle 100 000  
2-10 Alle 100 000
11-50 100 000 – 600 000
51-200 100 000 – 600 000
201-500 100 000 – 600 000
501-1000 100 000 – 600 000
1001-10000 100 000 – 600 000
10000+ 100 000 – 600 000
  Kohderyhmän koko (laitetta)
1 – 199 999 100 000 – 600 000
200k – 399 999 Alle 100 000
400k – 999 999 Alle 100 000
1 M – 1 999 999 Alle 100 000
2 M – 9 999 999 100 000 – 600 000
10 M – 19 999 999 Alle 100 000
20 M – 100 000 – 600 000

 

Kohderyhmän koko (laitetta)

Banking and insurance

Alle 100 000

Business management

100 000 – 600 000

Civil service

100 000 – 600 000

Construction

Alle 100 000

Consulting

100 000 – 600 000

Customer service

600 000 – 4 000 000

Education

100 000 – 600 000

Engineering services

100 000 – 600 000

Farming, forestry and fishing

100 000 – 600 000

Finance and accounting

Alle 100 000

Health care

600 000 – 4 000 000

HR

Alle 100 000

IT

100 000 – 600 000

Legal

100 000 – 600 000

Manufacturing

100 000 – 600 000

Sales and marketing

Alle 100 000

Tourism and restaurants

100 000 – 600 000

Transport and logistics

100 000 – 600 000

Wholesale and retail

Alle 100 000

Not currently working

600 000 – 4 000 000

Other field

600 000 – 4 000 000

Mukautetut yleisöt

Mukautetut yleisöt -palvelun avulla voit hyödyntää omaa asiakasrekisteriäsi mainonnan kohdentamiseen Sanoman mediaympäristössä. Lisäksi voit laajentaa kohderyhmääsi look-a-like -mallinnuksen avulla samankaltaisiin tai käänteisesti erilaisiin yleisöihin sekä lisätä asiakasymmärrystäsi analysoimalla esimerkiksi asiakkaidesi mediankäyttötapoja tai kiinnostuksen kohteita.

Kohdenna omille asiakaslistoillesi

Mukautetut yleisöt -palvelun avulla tavoitat asiakkaasi riippumatta siitä, mitä laitetta he milloinkin käyttävät. Asiakkaasi voidaan myös segmentoida pienemmiksi kohderyhmiksi esimerkiksi ostohistorian perusteella. Lisäksi erilaisille asiakassegmenteille on mahdollista kohdistaa erilaisia viestejä ja kampanjasta voidaan sulkea pois tiettyjä yleisoja, esimerkiksi yrityksesi nykyiset asiakkaat.

Löydä uusia asiakkaita

Palvelu ei tuo tehoa vain nykyisten asiakassuhteidesi hoitoon, vaan se mahdollistaa myös uusien potentiaalisten asiakkaiden etsimisen. Look-a-like -mallinnuksen avulla haemme Sanoman verkostosta asiakkaidesi kaltaisia kuluttajia ja luomme niistä kohderyhmän, jolle voit kohdentaa mainontaa. Vaihtoehtoisesti voimme tehdä mallinnuksen myös käänteisesti ja etsiä erilaisia käyttäjiä.

Lisää asiakasymmärrystäsi

Mukautetut yleisöt -palvelun avulla voit verrata asiakasrekisteriäsi Sanoman laajaan käyttäjädataan ja lisätä näin asiakasymmärrystäsi. Voit saada selville, mikä asiakkaitasi motivoi, millä tavalla heille kannattaa viestiä ja mistä kanavista heidät parhaiten tavoittaa. Kertyneellä ymmärryksellä voit parantaa markkinointisi tehoja.

Yhdistämme toimittamasi asiakaslistan pseudonymisoidut tiedot Sanoman dataan ja luomme online-yleisön niistä käyttäjistä, joille löytyy yhteinen sähköpostiosoite tai puhelinnumero. Online-yleisö on käytettävissäsi kohdentamiseen Sanoman verkostossa. Lisäksi voit analysoida yleisöäsi esimerkiksi mediankäyttöön perustuen sekä laajentaa yleisö look-a-like-mallinnuksen avulla.

Sanoma mukautetut yleisot.png

Yleisöreportteri

Yleisöreportterin avulla saat syvempää ymmärrystä omien verkkosivujesi kävijöistä sekä nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidesi kuluttajakäyttäytymisestä, mediankäytöstä ja arvo- ja asennemaailmasta. Voit hyödyntää tietoa esimerkiksi tuotekehityksessä tai markkinointiviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa.

Yleisöreportterin tarjoamasta tiedosta saa keinot löytää oikeat kanavat ja puhuttelukulmat joilla tavoittaa tärkeimmät asiakkaat. Monella mainostajalla on käsitys perinteisestä web-analytiikasta: kuinka paljon kotisivuilla käy vierailijoita, millaisia ovat sessiopituudet, miten siirrytään osiosta toiseen jne. Usein kuitenkin jää hieman hämärän peittoon, millaisia ihmisiä kotisivuilla vierailleet ovat. Tähän tarkoitukseen olemme kehittäneet Yleisöreportterin.

Yleisreportterin avulla voi analysoida erilaisten yleisöjen profiilin. Yleisö voi olla kerätty omilta kotisivuilta, Mukautettujen yleisöjen kautta omasta asiakaskannasta tai jo olemassa olevasta kiinnostuskohderyhmästä. Yleisöreportterin avulla voidaan analysoida demografioita, kiinnostuskohteita, asuinpaikkaa, elämäntilannetta, tuloluokkaa ja paljon muuta.

Sanoman medioiden käyttö on selvitettävissä myös, näin saadaan käsitys keitä kannattaa puhutella, miten ja missä. Myös B2B-data on saatavilla, joten B2B-mainostaja voi analysoida millaisia yrityksiä tällä hetkellä tavoitetaan.

Yleisoreportteri.JPG

Kohdennusten hinnoittelu

Kun käytät yhtä aikaa useampia eri kohdennustasojen kohdennuksia hinnoittelu määräytyy ylimmän käytetyn tason mukaisesti. Räätälöidyn geokohdennuksen ja räätäilöityjen yleisöjen minimikampanjakoko 3 000 € / mediakampanja tai 500 € / kampanjarivi.
 

Taso 1

+ 5 % CPM

Ikä
Sukupuoli
Maakunta
Pk-seutu
Bränditurvallisuus
Päätelaite
Taloustutkimuksen segmentit

Taso 2

+ 15 % CPM

Kiinnostus & konteksti
Sää
Elämänvaihe
Koulutus
Kaupunki
Kotitaloudet
Asenne suorapostia kohtaan
Tuloluokat
Sanoma segmentit
Mukautetut yleisöt
Sivusto tai osio

Taso 3

+ 30 % CPM

B2B
Ostoaie
Retargetointi
Postinumeroalueet
Työskentelytoimiala
Räätälöity geo
Räätälöity yleisö

Tarpeisiisi räätälöidyt kohderyhmät

Etkö löytänyt haluamaasi kohderyhmää? Ei hätää, voimme räätälöidä sinulle sellaisen! Kiinnostuksen kohteisiin pohjautuvia räätälöityjä kohderyhmiä voisivat olla esimerkiksi sotahistoria, ilmastonmuutos, kierrätys, design, klassinen musiikki – tai mitä vaan siltä väliltä. Jokainen kiinnostuskohderyhmistä on mahdollista ostaa myös kontekstuaalisesti.

Ota yhteyttä

Osta mainontaa verkosta 1200x1200.jpg

Osta kohderyhmiä

Voit ostaa kohderyhmiä suoraan tai ohjelmallisesti Adform- ja DV360-ostojärjestelmistä joko mainosnäyttöinä tai datana. Digimainonnan ostoalustasta, Sanoma Ad Managerista, saat ostettua mm. demografiatietoihin sekä kiinnostuksen kohteisiin pohjautuvia kohderyhmiä

Sanoma Ad Manageriin

Osta ohjelmallisesti

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
010 80 80 85

Arkisin klo 8-16

Uudet mainostajat
010 321 9400
Arkisin klo 9-15

0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Evästekäytännöt
  • Responsible Disclosure Statement

©2023 Sanoma Media Finland