Uutismedia
Luotettava kotimainen mainosympäristö

Suomalaiset ovat uutisten suurkuluttajia
Arvostettu uutismedia niin printti- kuin digiversionakin tarjoaa kaupallisille viesteillesi vaikuttavan mediaympäristön, jossa mainonta koetaan tärkeäksi osaksi muuta sisältöä.
Uutismedia tavoittaa päivittäin ostovoimaisen, tiedonhaluisen ja aktiivisen yleisön. Suurin osa suomalaisista seuraa uutisia joka päivä, useita kertoja päivässä, monessa eri kanavassa.
Sanoman uutismediat
Uutismediamme ovat luotettuja, arvostettuja ja tavoittavat valtaosan suomalaisista.
Uutismedia on kasvumedia
Uutismedian kulutus kasvaa. Uutiset kiinnostavat suomalaisia, ja riippumatonta journalismia arvostetaan. Sanoman uutismedioiden tavoittavuus on kasvanut 15 vuodessa lähes 30 prosenttiyksikköä ja uutismedian seuraamiseen käytetään 20 % enemmän aikaa vuorokaudessa kuin vielä 5 vuotta sitten. *
Yritykset kasvavat uutismedialla. Mainonnan teho paranee kotimaisessa, luotettavassa mediaympäristössä. Printtimainosten jo ennestään korkeat huomioarvot ovat kasvaneet yli 15 % prosenttiyksikköä kolmen edellisen vuoden aikana. Monikanavaisuus kasvattaa kampanjan aktivointia jopa yli 50 %.*
*Lähteet: KMT 2021, Sanoman printtimainonnan tietopankki
ja crossmedia-tutkimukset 2018–2021
Monikanavainen uutismedia
Sanoman uutismediat sisältävät maan johtavat uutislehdet ja paikallismediat. Huippusisällöt kiinnostavat painetun lehden lisäksi myös digissä.
Monikanavainen mainos näkyy valitsemasi median kaikissa kanavissa: printti- ja näköislehdessä, uutissivustolla ja sovelluksessa. Digikanavissa mainos näkyy kaikilla laitteilla, tietokoneella, mobiilissa ja tabletilla.
Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat koko mediaa lukevan yleisön siellä, missä he median sisältöjä seuraavat.

"Hesarin kampanjan avulla on saatu uusia asukkaita kuntaan ja vuokra-asunnot ovat menneet kuumille kiville. Tonttikampanjakin on käynnissä." Tämä on kyllä ollut aikamoista”
Mainonnan ratkaisut digiin, printtiin ja monikanavaisesti
Asiakastarinat, joista tuli sanomista
Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa
”Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin”, kertoo Helmiäisen toimitusjohtaja Ville Männistö.

Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä
”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.

Hailian manifesti HS:n etusivulla puhutti ja tavoitti
Kannanotto kotimaisen kalaruoan puolesta toi yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta.

Lempi Kodinhoito nousi monimediallisella kampanjalla alansa tunnetuimpien brändien joukkoon
Erottuva tv-, radio-, digi- ja printtikampanja Sanoman medioissa kasvatti reippaasti verkkosivujen kävijämääriä.

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä niin jutellaan miten uutismedian ratkaisut voisivat auttaa yrityksesi tavoitteiden saavuttamiseksi.