Ajankohtaista

Natiivimainonta digiratkaisuissa

Natiivimainonta on kaupallista sisältöä, joka on muodoltaan ja äänensävyltään mahdollisimman lähellä valitun median sisältöjä.

Natiivimainonnan vahvuudet

Natiivimainonnan vahvuudet

Milloin tehdä natiivimainontaa?

  • Kun on monisyinen asia kerrottavana - asiakkaan tuote tai palvelu ratkaisee kuluttajan ongelman täysin uudella tavalla, mitä vaikea kiteyttää.
     
  • Halutaan parantaa suhdetta kuluttajiin sitouttamisen keinoin - brändin ja sisältöjen parissa vietetään aikaa.
     
  • Halutaan erottautua kilpailijoista eli parantaa preferenssiä.
     
  • Halutaan tehdä lanseeraus hyvien sisältöjen voimalla.
     
  • Omien olemassa olevien hyvien sisältöjen tavoittavuuden laajentaminen - mainostajalla mielenkiintoista sisältöä jaettavana, mutta ei yleisöjä.
     
  • Lukijat ovat valmiiksi kiinnostuneita teemasta ja aiheesta, mediaympäristö lisää luotettavuutta, ns. HALO- ja amplifying -efektit
     

Natiivi on voimakas tapa vahvistaa brändisuhdetta!

Natiivimainonta saa aikaan todella suuren brandliftin, jokaisella osa-alueella.  Natiiviartikkelit herättävät tunteita, kasvattaa erityisesti positiivisia tunteita brändiä kohtaan.  Verrattuna eurooppalaisiin benchmarkkeihin Sanoman natiivimainonta saa paremmat tulokset kaikissa kolmessa KPI:ssä. (Lähde: Inizio, Sanoma 100 tutkimus)

natiivi brändlift ja lisäarvo

 

Natiivimainonnan digituotteet

Natiivipaketit CPM Natiivi Ohjelmallinen natiivi CPC Natiivi
Kustannustehokas tapa saada laaja tavoittavuus Joustavuus ja mitettavuus Mahdollistaa mainostajan omaan sisältöön ohjauksen
Avaimet käteen valmis kokonaisuus Eri aineistojen testaaminen mahdollistaa mainostajan omaan sisältöön ohjauksen Tulospohjainen likenteen ohjaaminen ilman kohdennuksia
  Datan hyödyntäminen kohdentamisessa (oman tai Sanoman datan)

 

natiivipaketti

Natiivipaketti

Natiivipaketeissa jokaisella elementillä on roolinsa, joka muodostaa ehyen kampanjakokonaisuuden, joka räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaan.

Kokonaisuus on cross screen, joten näkyvyys desktopissa, mobiilissa ja tabletissa.

Sijainti: etusivunostoja SOV 100 sekä osionostoja SOV 100/50 IS.fi:ssä , HS.fi:ssä sekä lifestyle-medioissa

Kohdennukset: ei kohdennuksia

Aineisto: räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaan

cmp natiivi

CPM natiivi

CPM natiivi sopii hyvin asiakkaille pitkäaikaiseen natiivitekemiseen joko asiakkaan omissa kanavissa, jossa on jo paljon viimeisen päälle viilattua sisältöä tai Sanoman saiteilla.

Cross screen – näkyy desktopissa,
mobiilissa ja tabletissa (pl. HS sovellus)

Sijainti: IS.fi etusivu, IS.fi osioiden etusivut, HS.fi etusivu, Menaiset.fi, Gloria.fi , Meidanperhe.fi, Tiede.fi, Soppa365.fi, Etlehti.fi, Hyvaterveys.fi  ja Kodinkuvalehti.fi etusivut, Vauva.fi etusivu ja keskustelut etusivu

Kohdennukset: Alue, demografia, kiinnostuksen kohde, ostoaie

Aineisto:Kuva, otsikko, ingressi

ohjelmallinen natiivi

Ohjelmallinen natiivi

Ostettavissa ohjelmallisesti desktopiin ja mobiiliin.

Sijainti: IS.fi etusivu, IS.fi osioiden etusivut, Menaiset.fi, Gloria.fi , Meidanperhe.fi, Tiede.fi, Soppa365.fi, Etlehti.fi, Hyvaterveys.fi  ja Kodinkuvalehti.fi etusivut, Vauva.fi etusivu ja keskustelut etusivu

Inventaari löytyy AppNexuksen alta

Käytettävät ostojärjestelmät:  Adform, DBM ja AppNexus

cpc natiivi

CPC natiivi

Sopii liikenteen ohjaamiseen esimerkiksi kun kyseessä on pitkäaikaiseen sisältömarkkinointitekemiseen asiakkaan omissa kanavissa tai Sanoman saiteilla.

Sijainti: IS.fi ja HS.fi artikkeleiden perässä oleva ”Luitko jo nämä?”-osiossa

Kohdentaminen: ei mahdollista

Aineisto: kuva, teksti

Lue lisää natiivimainonnasta: 
Natiivimainonta – näin teet sen fiksummin  >