vaikuttava_markkinointi_tilaisuus

Sanoma luovat ratkaisut

Kerro se luovuudella.

Luovuus tuo tekemiseen ja tuloksiin uuden kulmakertoimen. Luovan työmme tuloksellisuus perustuu luotettaviin lukuihin ja tulkintoihin, vahvoihin yleisösiteisiin, tarvelähtöisiin sisältöihin sekä alan huippuosaajiin, joiden työn jäljestä tulee takuulla sanomista. Vaikuttavimmat markkinointiratkaisut syntyvät taidosta haastaa olettamukset ja oivaltaa uutta. Toisinaan kerran oivallettu kaipaa uutta kulmaa. Ratkaisut eivät löydy hyllyltä, niiden eteen on tehtävä työtä.

Luovia kampanjoita, joista tuli sanomista

Genelec on keväällä 2020 mukana The Voice of Finlandissa viidennen kerran. Aikaisempina vuosina yhteistyö on tuonut selkeästi lisää liikennettä myymälöihin ja digitaalisiin kanaviin sekä näkynyt myynnissä.

”The Voice of Finland -yhteistyö on toiminut aivan erinomaisesti. Tuntuu aidosti siltä, että joka vuosi on saatu kehitettyä jotain uutta. Natiivimainonta oli yksi onnistuneimmista lisäyksistä yhteistyöhön.”

Sami Mäkinen, business manager, Genelec

Lue case

Kerro-se-luovuudella-logo-pinkki.png

Keitä me olemme?

Sanomalla työskentelee yli 30 markkinointiin intohimoisesti suhtautuvaa luovaa suunnittelijaa. Tutustu Joniin, Riiaan, Rikuun, Katjaan ja Patrikiin.

Kuvassa Joni Kopisto

Lempimainoksesi lapsuudesta?

Lego- ja karkkimainokset. Kuvittelin aina Ihmemiehen, Ritari Ässän ja Katuhaukan mainoskatkoilla, että voitin aina kaikki katkolla mainostettavat tuotteet. 
Joni Kopisto, luova strategi

Kuvassa Ria Vaahto

Mille sydämesi sykkii?

Mun sydän sykkii hyville sisällöille – ja huonot sisällöt aiheuttavat hengenahdistuksia ja sydämentykytyksiä.
Ria Vaahto, luova strategi

Kuvassa Riku Talvitie

Parhaiten mieleesi jäänyt mainosviesti?

Rakastan nasevia kiteytyksiä ja iskeviä mainoslauseita. Yksi ehdoton klassikko on Mäkkärin taannoinen ”Syökää kanaa” . Loistava idea ei tarvitse isoa budjettia.
Riku Talvitie, luova strategi

Kuvassa Katja Kuittinen

Miten aamusi alkaa?

Aamu on loistava hetki urheilulle. Kuntonyrkkeily tai jooga on mahtava aamunavaus. Duunimatkalla Radio Rockin Korporaatio saa viimeisetkin unenrippeet karisemaan silmistä.
Katja Kuittinen, luova tuottaja

Kuvassa Patrik Lydman

Mikä innostaa sinua työssäsi?

Mahdollisuus käyttää mielikuvitusta ja luovuutta päivittäin.
Patrik Lydman, Web Designer

Mitä me teemme?

Tutustu Sanoman luoviin ratkaisuihin.

luovat strategit

Luovat strategit

Luovat Strategimme toimivat asiakkaidemme luovina asiantuntijoina. Tavoitteenamme on kasvattaa ratkaisujen vaikuttavuutta luovuuden keinoin. Olemme erikoisratkaisujen ja luovien tuotteiden spesialisteja ja tarjoamme kaikista Sanoman medioista uusia näkökulmia asiakkaan tavoitteet ja konseptin huomioiden.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

luova tuotanto

Luova tuotanto

Sanoman sisäinen mainos-, sisältö- ja digitoimisto palveluksessasi! Tuotamme asiantuntevasti luovat kampanjat Sanoman kaikkiin medioihin, joko avaimet käteen -periaatteella tai ketterässä yhteistyössä mainostajan kumppaneiden kanssa. Tunnemme Sanoman mediat kuin omat taskumme, ja tiedämme, millaiset sisältökulmat toimivat niissä parhaiten.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

sisaltomarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Autamme sinua kaikessa yrityksesi oman median kehittämiseen liittyvässä. Teemme sisältöstrategioita, mediakonsepteja ja sisältöjä kaikkiin kanaviin ja formaatteihin. Tiimissämme työskentelevät Suomen parhaat sisältöosaajat tietävät, miten viestisi puhuttelevat kohderyhmää vaikuttavasti. Maailmassa on jo tarpeeksi tylsiä sisältöjä – me tiedämme, mikä on kiinnostavaa!

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

design

Design

Liittyipä designtarpeesi liikkuvaan kuvaan, web designiin, printtiin tai älykkäisiin digiratkaisuihin olet oikeassa osoitteessa. Huippudesignerimme muotoilevat viestisi siten, että se koskettaa ja vaikuttaa. Erityisosaamistamme ovat vaikuttavan designin trendien tuntemus, Sanoman oman median kokemusasiantuntijuus sekä asiakkaan oman median muotoilu- ja konseptointiosaaminen. Toteutamme vaativatkin konseptit kustannustehokkaasti yhdeltä luukulta.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

Ajankohtaista

Piia Lähteenmäki

Datan ja luovuuden liitto

Luovuus kuuluu yrityksen liiketoiminnassa ihan jokaiselle osa-alueelle, Sanoman Head of Creative Piia Lähteenmäki kirjoittaa.
Luovat ratkaisut
Omakynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Datan ja luovuuden liitto
Kati Heikinheimo

Natiivimainonta 2.0 – mistä on kysymys?

Vuodesta 2016 Sanoman natiivimainonnan tuotantoa luotsannut Kati Heikinheimo kertoo, miten natiivimainonnan rooli markkinoinnin portfoliossa on muuttunut.
Luovat ratkaisut
Omakynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Natiivimainonta 2.0 – mistä on kysymys?

Caset

Inspiroidu asiakkaidemme menestystarinoista ja tutustu monipuolisiin luoviin ratkaisuihimme. Alla vain muutamia esimerkkejä siitä, mikä on mahdollista kanssamme. Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää!

Viking Line case hero

Case Viking Line – Monipuolinen ohjelmayhteistyö Big Brotherissa

"Raikas ja uusiutuva, pystyy heittäytymään maailman muutoksiin." Ohjelmayhteistyön katsottiin parantaneen Viking Linen brändimielikuvaa, joka koettiin yhteistyön ansiosta erityisesti entistä hauskemmaksi ja trendikkäämmäksi.
Viking Line
Case-Viaplay-header.jpg

Case Viaplay Total – Myynnin kasvattaminen

Viaplay Totalin NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin radioyhteistyöllä. Kampanjasivu sai huikean määrän kävijöitä, yli 10 000 sivun katselua ja yli 7 900 eri kävijää. Kampanjaan liittyvään kilpailuun osallistui yli 6 500 kuluttajaa.
Viaplay Total
redi_case_hero.png

Case REDI ja Big Brother – Tunnettuutta ja näkyvyyttä ohjelmayhteistyöllä

Big Brother yhteistyö sopi erittäin hyvin kauppakeskus REDIn toiveisiin tehdä uutta ja eri tavalla, perinteistä poiketen. Big Brother Suomi oli syksyn suuri menestyjä ja isoin tv-ilmiö. Ohjelma on tavoittanut Ruudussa ja TV:ssä 2,6 miljoonaa suomalaista. REDI hyödynsi hienosti BB-brändiä
REDI ja Big Brother
Valio hiilijalanjälki case herokuva

Case Valio – Älyartikkeli maidon hiilijalanjäljestä erottui ja kiinnosti

Valio halusi viestiä kuluttajille maidon hiilijalanjäljen nollaamisesta vuoteen 2035 mennessä. Keinoksi valikoitu HS:n monikanavaisen etusivun ja IS:n digikokosivun lisäksi älyartikkeli, joka kiinnosti todella laajasti ja jonka parissa vietettiin runsaasti aikaa.
Valio
Tankkaustarinat hero case

Case Tankkaustarinat – Brändin kirkastaminen

Tankkaustarinat-sarjan ympärille suunniteltiin monikanavainen mediakampanja. Natiiviartikkelit keräsivät runsaasti kiinnostuneita kävijöitä, ja sarja saavutti katsojatavoitteensa. 24−44 -vuotiaiden ja 25−54-vuotiaiden kohderyhmissä TRP-suorite oli ennustettua parempi.
Tankkaustarinat
Genelec-hero.jpg

Case Genelec – Tunnettuuden kasvattaminen

Kiinnostavat natiivisisällöt kasvattivat ja syvensivät Genelecin tunnettuutta The Voice of Finland –yhteistyön ohella.
Genelec