Analytiikka ja optimointi

Analytiikka-ja-optimointi-hero.jpg

Analytiikka ja optimointi

Markkinointi muuttuu kulusta investoinniksi.

Paljonko markkinointiin kannattaa investoida? Mitkä kanavat, kärkituotteet ja viestit tuottavat suurimman hyödyn? Sanoma Analytics Managerin ROMI-mallinnus auttaa muuttamaan markkinoinnin kulusta liiketoiminnan investoinneiksi.

Lähde mukaan oppimismatkalle

Sanoman ja Sellforten yhteistyössä tuottama Sanoma Analytics Manager -palvelu tuodaan markkinoille yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Olemme lähdössä oppimismatkalle ja haemme eri toimialoilta matkakumppaneita oppimaan ja oivaltamaan yhdessä.

Sellforten teknologia ja ROMI-mallinnus on toimivaksi todettu, mutta yhteistyö on paljon muutakin kuin teknologiaa. Siksi kutsumme sinut matkaamme oppimaan yhdessä, miten markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan todentaa ja kasvattaa Sanoman kanavissa.

ROMI-mallinnus muuttaa markkinoijan elämän

   

Romi-mallinnus.png

ROMI-mallinnus muuttaa markkinoijan elämän

ROMI-mallinnuksen perusta muodostuu historian opeista. Työ aloitetaan kysymällä kysymyksiä nykytilasta: Millainen baseline-myynti yrityksellä on? Paljonko kampanjat ovat tuoneet lisämyyntiä? Millainen sijoitetun pääoman tuotto syntyy eri kanaviin sijoitetuille euroille?

Lähtötilanne tarjoaa meille näkymän markkinoinnin toteutuneeseen business caseen. Tämä on kuitenkin vasta lähtökohta, josta oppiminen alkaa.

Todellinen lisäarvo muodostuu siitä, että tulosten perusteella tehdään hypoteesejä, joita testataan ja joista saadaan nopeita tuloksia. Oppiminen ei koskaan ole ollut näin nopeaa, kokonaisvaltaista ja tehokasta!

Oli sitten kysymys investointien nostamisesta, allokaatiosta tai toiminnan tehostamisesta, nyt näitä päätöksiä voidaan vihdoin tehdä faktan ja datan perusteella.

Kanavat samalle viivalle

Kanavat samalle viivalle

Eri medioilla ja kanavilla, aivan erityisesti digitaalisilla kanavilla, on ollut hyvin erilaiset mittarit suorituskyvylle ja edellytykset arvioida markkinoinnin kannattavuutta. Tämä on johtanut epäoptimaalisiin markkinointi-investointeihin.

ROMI-malli asettaa kaikki mediakanavat samalle viivalle objektiivisesti ja arvioi tuloksia sijoitetun pääoman tuotolla. Näiden tulosten perusteella sekä sisäinen että kumppaneiden tai johtoryhmän kanssa käytävä keskustelu muuttuu huomattavasti rakentavammaksi. 

Romi-kanavat.png

Parempaa dialogia ja elämää

Romi-dialogi.png

Parempaa dialogia ja elämää

Markkinoijien arki on muuttunut valtavan kompleksiseksi ja keskusteluja käydään lukuisten eri medioiden, kanavien ja sisältötyyppien spesialistien kanssa. Tällainen tilanne voi olla varsin raskas hallittava, varsinkin jos keskustelijat ovat asioista eri mieltä keskenään.

Yhteinen data- ja analytiikka muodostaa perustan paremmalle dialogille ja auttaa markkinoijaa fokusoimaan olennaiseen. Priorisointi parantaa tulosten lisäksi myös markkinointipäättäjän elämänlaatua ja motivaatiota

Muut markkinointipalvelumme

kohdennettu-markkinointi-liftup.jpg

Kohdennettu markkinointi

Kohdennetun markkinoinnin palveluilla jakelet ja kohdennat yleisöillesi osuvaa viestintää entistä paremmin.

Kohdennettu markkinointi
Kuluttajaymmärrys-liftup.jpg

Kuluttajaymmärrys

Tutkimme mainontasi vaikuttavuutta ja tarjoamme työkaluja brändisi kehittämiseen.

Kuluttajaymmärrys
Luovat-ratkaisut-liftup.jpg

Luovat ratkaisut

Suunnittelemme ja tuotamme luovat kampanjasi Sanoman kaikkiin medioihin joko avaimet käteen -periaatteella tai yhdessä muiden kumppaniesi kanssa.

Luovat ratkaisut