Analytiikka ja optimointi

Analytiikka ja optimointi
Markkinointi muuttuu kulusta investoinniksi.
Paljonko markkinointiin kannattaa investoida? Mitkä kanavat, kärkituotteet ja viestit tuottavat suurimman hyödyn? Sanoma Analytics Managerin ROMI-mallinnus auttaa muuttamaan markkinoinnin kulusta liiketoiminnan investoinneiksi.
Lähde mukaan oppimismatkalle
Sanoman ja Sellforten yhteistyössä tuottama Sanoma Analytics Manager -palvelu tuodaan markkinoille yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Olemme lähdössä oppimismatkalle ja haemme eri toimialoilta matkakumppaneita oppimaan ja oivaltamaan yhdessä.
Sellforten teknologia ja ROMI-mallinnus on toimivaksi todettu, mutta yhteistyö on paljon muutakin kuin teknologiaa. Siksi kutsumme sinut matkaamme oppimaan yhdessä, miten markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan todentaa ja kasvattaa Sanoman kanavissa.
ROMI-mallinnus muuttaa markkinoijan elämän

ROMI-mallinnus muuttaa markkinoijan elämän
ROMI-mallinnuksen perusta muodostuu historian opeista. Työ aloitetaan kysymällä kysymyksiä nykytilasta: Millainen baseline-myynti yrityksellä on? Paljonko kampanjat ovat tuoneet lisämyyntiä? Millainen sijoitetun pääoman tuotto syntyy eri kanaviin sijoitetuille euroille?
Lähtötilanne tarjoaa meille näkymän markkinoinnin toteutuneeseen business caseen. Tämä on kuitenkin vasta lähtökohta, josta oppiminen alkaa. Todellinen lisäarvo muodostuu siitä, että tulosten perusteella tehdään hypoteesejä, joita testataan ja joista saadaan nopeita tuloksia. Oppiminen ei koskaan ole ollut näin nopeaa, kokonaisvaltaista ja tehokasta!
Oli sitten kysymys investointien nostamisesta, allokaatiosta tai toiminnan tehostamisesta, nyt näitä päätöksiä voidaan vihdoin tehdä faktan ja datan perusteella.
"ROMI-mallinnus on äärimmäisen kiinnostava mahdollisuus analysoida ja optimoida kokonaisvaltaisesti markkinoinnin tuloksellisuutta”Pekka Impiö, toimitusjohtaja, Tutorhouse
Lue lisää
Kanavat samalle viivalle
Kanavat samalle viivalle
Eri medioilla ja kanavilla, aivan erityisesti digitaalisilla kanavilla, on ollut hyvin erilaiset mittarit suorituskyvylle ja edellytykset arvioida markkinoinnin kannattavuutta. Tämä on johtanut epäoptimaalisiin markkinointi-investointeihin.
ROMI-malli asettaa kaikki mediakanavat samalle viivalle objektiivisesti ja arvioi tuloksia sijoitetun pääoman tuotolla. Näiden tulosten perusteella sekä sisäinen että kumppaneiden tai johtoryhmän kanssa käytävä keskustelu muuttuu huomattavasti rakentavammaksi.

Parempaa dialogia ja elämää

Parempaa dialogia ja elämää
Markkinoijien arki on muuttunut valtavan kompleksiseksi ja keskusteluja käydään lukuisten eri medioiden, kanavien ja sisältötyyppien spesialistien kanssa. Tällainen tilanne voi olla varsin raskas hallittava, varsinkin jos keskustelijat ovat asioista eri mieltä keskenään.
Yhteinen data- ja analytiikka muodostaa perustan paremmalle dialogille ja auttaa markkinoijaa fokusoimaan olennaiseen. Priorisointi parantaa tulosten lisäksi myös markkinointipäättäjän elämänlaatua ja motivaatiota
Haluaisitko tietää lisää analytiikan ja optimoinnin palveluistamme?
Muut markkinointipalvelumme

Sisältömarkkinointi
Autamme sinua yrityksesi oman median kehittämisessä.

Kohdennettu markkinointi
Kohdennetun markkinoinnin palveluilla jakelet ja kohdennat yleisöillesi osuvaa viestintää entistä paremmin.

Kuluttajaymmärrys
Tutkimme mainontasi vaikuttavuutta ja tarjoamme työkaluja brändisi kehittämiseen.

Luovat ratkaisut
Suunnittelemme ja tuotamme luovat kampanjasi Sanoman kaikkiin medioihin joko avaimet käteen -periaatteella tai yhdessä muiden kumppaniesi kanssa.
Katso myös

Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

Radion tekijät: Jussi Ridanpää
