Kuluttajaymmärrys

Kuluttajaymmärrys
Hys – haluatko kuulla, mitä asiakkaasi sanoo?
Kuluttajien käyttäytyminen muuttuu nopeammin kuin koskaan. Meillä Sanomalla on valtavasti tietoa suomalaisista, myös sinun kohderyhmistäsi. Työkalujemme avulla ymmärrät kohderyhmiäsi syvemmin ja pääset seuraamaan kuluttajakäyttäytymisen yhä kiihtyvää muutosta.
Tutustu palveluihimme, jotka antavat asiakkaallesi äänen.
Ymmärrä, miten mainontasi toimii

Ymmärrä, miten mainontasi toimii
Tavoittaako viestisi oikeat kohderyhmät? Miten viestisi vaikuttaa yrityksesi brändimielikuviin? Mikä on brändisi positio markkinoilla suhteessa kilpailijoihin? Saat meiltä tietoa, jonka avulla voit perustella markkinointi-investointisi datalla.
Mainonnan vaikuttavuustutkimuksilla saat hyödyllistä tietoa mainoksen toimivuudesta valitussa mediaympäristössä. Tuotepalettiimme kuuluvat digi-, printti-, radio-, televisiomainonnan tutkimukset, crossmedia-tutkimus sekä ohjelmayhteistyötutkimus. Tutkimustemme avulla ymmärrät paremmin mm., miten kohderyhmäsi on kokenut mainoksen luovan toteutuksen ja miten mainos aktivoi kohderyhmää.
Lisää tietoa brändistäsi
Lisää tietoa brändistäsi
Sanoman kanssa yhteistyössä tehtävä Brand tracking -tutkimus on helppo tapa saada tietoa omasta brändistäsi, kilpailijoiden brändeistä ja ennen kaikkea markkinointitoimenpiteiden vaikutuksesta brändiin. Autamme sinua saamaan kaiken haluamasi tiedon vaivattomasti yhdeltä luukulta.

Ymmärrä paremmin asiakastasi

Ymmärrä paremmin asiakastasi
Hyödyntämällä segmentointiamme puhuttelet yleisöäsi oikealla viestillä, oikeaan aikaan, oikeassa paikassa mahdollisimman vähillä hukkakontakteilla. Palvelumme ansiosta voit saavuttaa kilpailuetua kasvattamalla kustannustehokkuutta.
Syväanalyysi tuo sinulle ymmärrystä omista kohderyhmistäsi mediankäyttäjinä ja kuluttajina sekä heidän arvo- ja asennemaailmastaan. Saat työkaluja markkinointiviestinnän suunnitteluun, strategiatyöhön ja tuotekehitykseen.
Erillistutkimustemme avulla voimme auttaa sinua ymmärtämään nopeasti ja helposti mm. markkinointiviestintääsi ja brändiisi liittyviä asioita. Voimme räätälöidä brändillesi täysin tarpeidesi mukaisen tutkimuskokonaisuuden, jonka avulla saat uutta ja aiempaa syvempää ymmärrystä asiakkaistasi. Voit hyödyntää tutkimusta esimerkiksi uuden tuotteen suunnittelussa tai lanseerauksessa, kuluttaja- tai kohderyhmätiedon kartoittamisessa tai vaikkapa tietyn kysymyksen tai ongelman tiedon keruussa.
Löydä uusia kävijöitä
Löydä uusia kävijöitä
Yleisöreportterin avulla saat syvempää ymmärrystä omien verkkosivujesi kävijöistä sekä nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidesi kuluttajakäyttäytymisestä, mediankäytöstä ja arvo- ja asennemaailmasta. Voit hyödyntää tietoa esimerkiksi tuotekehityksessä tai markkinointiviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa.
Yleisöreportterin tarjoamasta tiedosta saa keinot löytää oikeat kanavat ja puhuttelukulmat joilla tavoittaa tärkeimmät asiakkaat.

Vastuullisuustulkki

Vastuullisuustulkki kertoo, millaista ääntä kohderyhmäsi kuuntelee
Tunnemme kohderyhmät usein hyvin lukujen valossa: toiset ostavat luomuruokaa vastuullisuutekoina, toiset haluavat tuntea tuotantoketjun läpikotaisin. Tämä on kylmää dataa, joka on sisältöjen tekemiselle hyvä lähtökohta. Tarvitsemme kuitenkin myös lämmintä dataa, joka kertoo, millaisilla sisällöillä kosketat kohderyhmääsi.
Vastuullisuustulkki on uusi palvelumme, joka lämmittää potentiaalisista kohderyhmistäsi tai yrityksesi vastuullisuusteoista herkullisia sisältöideoita, puhutteluehdotuksia tai näkökulmia, jotka pohjautuvat kohderyhmien arvoihin ja motiiveihin.
Haluaisitko tietää lisää kuluttajaymmärryksestä?
Case Fiksu Ruoka Oy
Case Fiksu Ruoka Oy – Tutkimuspalvelut ja brändimarkkinointi osana kasvutarinaa
Olemme halunneet ymmärtää paremmin, miten eri markkinointikanavat toimivat. Tutkimusten avulla saamme dataa ja ymmärrystä siitä, miten markkinointieurot kääntyvät tulokseksi. Sanoma on tässä tärkeä kumppani.”
– Juhani Järvensivu, toimitusjohtaja, Fiksuruoka.fi
Lue lisää
Kirjoituksia kuluttajaymmärryksestä

Sanoman Vastuullisuuskartta avaa kuluttajien odotuksia brändien vastuullisuudesta

Sitä saat, mitä mittaat – oikeat mittarit ohjaavat tekemään oikeita asioita
Muut markkinointipalvelumme

Sisältömarkkinointi
Autamme sinua yrityksesi oman median kehittämisessä.

Kohdennettu markkinointi
Kohdennetun markkinoinnin palveluilla jakelet ja kohdennat yleisöillesi osuvaa viestintää entistä paremmin.

Luovat ratkaisut
Suunnittelemme ja tuotamme luovat kampanjasi Sanoman kaikkiin medioihin joko avaimet käteen -periaatteella tai yhdessä muiden kumppaniesi kanssa.

Analytiikka ja optimointi
SAM eli Sanoma Analytics Manager tarjoaa avaimet nopean oppimisen uuteen aikakauteen.