
Natiivimainonta
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa.
Jokainen hyvä sisältö ansaitsee oikean silmäparin. Natiivimainonnan avulla sinun sisältösi löytää sille sopivan yleisön. Natiivimainonnassa yhdistyy luotettava mediaympäristö, laadukas sisältö ja tehokas ohjaus. Nämä yhdessä varmistavat, että viestisi menee varmasti perille. Samalla natiivimainonta antaa mahdollisuuden tulla lähelle kuluttajia ja koskettaa, naurattaa, itkettää, aktivoida tai osallistaa yleisöäsi.
Tältä sivulta löydät lisää tietoa monikanavaisesta natiivimainonnasta. Natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman kanavissa ja brändeissä aina uutismediasta aikakausmediaan.

Natiivimainonnan ratkaisut
Tutustu natiivimainonnan ratkaisuihin.

Suunnittelijan työkalut

Caset
Inspiroidu natiivimainonnan menestystarinoista.

Kirjoituksia natiivimainonnasta
Löydä ideoita vaikuttavampaan markkinointiin.
Mitä on natiivimainonta?
Natiivimainonta on sisällöllistä, kaupallista näkyvyyttä tuttujen mediabrändien ympäristössä. Se voi koostua artikkelimuotoisesta tekstistä, kuvista, videosta tai vaikka äänisisällöistä – juuri siitä, mikä palvelee sinun brändiäsi parhaiten. Natiivimainontaa ovat sekä ohjaavat natiivinostoelementit mainospaikoilla että natiivisisällöt, joihin natiivinostot ohjaavat.
Sanoman tuttu ja turvallinen mediaympäristö tarjoaa sinulle useita erilaisia mahdollisuuksia sisältöjen hyödyntämiseen ja auttaa sinua saamaan viestisi kuuluville juuri oikeassa ympäristössä. Natiivimainonnan avulla tavoitat ihmiset siellä, missä he jo valmiiksi viihtyvät ja kuluttavat sisältöjä. Näin saat viestisi laajemman yleisön nähtäväksi. Luotettava mediaympäristö auttaa myös lisäämään natiivimainonnan uskottavuutta.
Natiivimainonta toimii erityisesti brändimielikuvan parantamisessa, uusien asiakkaiden hankinnassa ja preferenssin kasvattamisessa. Tarjoamalla kuluttajille sisältöjä, jotka viihdyttävät ja palvelevat, saat heidät viettämään aikaa brändisi parissa. Samalla natiivimainonta antaa mahdollisuuden avata monimutkaisiakin asioita tai palveluita, josta kertominen vaatii hieman enemmän aikaa.
Hoidamme halutessasi koko natiivitoteutuksen avaimet käteen -periaatteella aina kampanjan suunnittelusta tuotantoon ja loppuraportointiin asti.
Natiivimainonta
...saa kuluttajat kiinni niissä kanavissa, joissa he jo valmiiksi viettävät aikaa ja näin laajentaa viestin tavoittavuutta brändin omien kanavien ulkopuolelle.
...tarjoaa tutun ja turvallisen, suomalaisen mediaympäristön, joka vahvistaa viestin uskottavuutta.
...kiinnittää mainostajan keskusteluihin, aiheisiin ja ilmiöihin, jotka palvelevat brändin arvoja ja imagoa.
...näyttäytyy parhaillaan kuluttajille palveluna, joka sitouttaa ja saa heidät viettämään aikaa brändisi parissa.

Natiivimainonnan sisällöt palvelevat yhtä lailla
mainostajaa kuin kuluttajaakin.
Natiivimainonnan ratkaisut

Kiinteä natiivimainonta
Natiivimainospaketit toimivat erityisesti silloin kun tavoitteena on laaja, brändillinen näkyvyys turvallisessa mediaympäristössä tai -kontekstissa.

Näyttöpohjainen natiivimainonta
Näyttöpohjainen natiivimainonta on osuva valinta, kun etsit joustavaa tapaa tehdä tehokasta natiivimainontaa luotettavissa mediaympäristöissä.

Tulospohjainen natiivimainonta
Klikkipohjainen natiivimainonta on helppoa matalan kynnyksen taktista mainontaa, jolla saat ohjattua liikennettä sisältöihisi.

Ohjelmallisesti ostettava natiivimainonta
Ohjelmallisesti ostettu näyttöpohjainen natiivinosto toimii erityisen hyvin bränditekemisessä.

Natiivimainonta printissä
Natiivimainonta printissä antaa mahdollisuuden syventää brändin tarinaa tai kiinnittyä brändille olennaisiin laajempiin teemoihin.

Sisältömarkkinointi
Autamme sinua yrityksesi oman median kehittämisessä. Suomen parhaat sisältöosaajat rakentavat kanssasi sisältöjä kaikkiin kanaviin ja formaatteihin.

Natiivimainonnan luova tuotanto
Sanomalla käytössäsi on natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa laadukasta sisältöä monikanavaisesti kaikkiin medioihimme.
Kirjoituksia natiivimainonnasta

Case Svenska Kulturfonden i Björneborg – Myyttien murtaminen tarinoilla herätti kiinnostuksen yli odotusten

Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään

Liikkuva kuva on Ifolorin sisältömarkkinointitekemisen ytimessä

Sanomalle kultaa ja hopeaa kansainvälisestä markkinointikilpailusta

Silmäaseman natiiviartikkeli saavutti lukijatavoitteet moninkertaisesti
Caset, joista tuli sanomista

Case Svenska Kulturfonden i Björneborg – Myytinmurtoteko tuplakielellä

Case Danske Bank – Monimediallinen sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti tehokkaasti kohderyhmän
