Natiivimainonnan luova tuotanto

Natiivimainonnan luova tuotanto
Natiivimainonnassa kiinnostava sisältö on avainasemassa, joten sen tuotantoon ja laatuun on syytä panostaa. Kaupalliset sisällöt kilpailevat kuluttajien huomiosta median omien journalististen sisältöjen kanssa. Rima on siis asetettava korkealle.
Natiivimainonnan parissa viihdytään parhaimmillaan useita minuutteja, ja sen onnistumista mitataankin usein lukuajan kautta. Kun sisältö on aidosti kiinnostavaa, viihdyttävää ja hyödyllistä tietoa tarjoavaa, voi kuluttaja viettää mainostajan brändin parissa runsaasti aikaa verrattuna perinteiseen mainontaan, johon ei samalla intensiteetillä paneuduta.
Mainostajan omien sisältöjen hyödyntäminen natiivimainonnassa
Usein mainostajalla on omasta takaa valmiina erilaista sisältöä: verkkosivuille tuotettuja uutisia ja artikkeleita, lehdistötiedotteita, tuotetekstejä, uutiskirjeitä jne. Vaikka kyseessä olisi sisällöntuotannon ammattilaisten tuottama materiaali, kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mihin tarkoitukseen kyseinen materiaali on alun perin tuotettu. Jos tarkoitus on puhutella vaikkapa toimittajaa tai kanta-asiakasta, materiaali ei yleensä toimi sellaisenaan hyvänä natiiviartikkelina.
Esimerkiksi sivulatausten valossa Sanomalla tuotettu natiivisisältö performoi parhaimmillaan jopa 100 % paremmin kuin mainostajan valmis materiaali. Sisällöt onkin tarpeen suunnitella sekä valittuun mediaympäristöön että kulloiseenkin asiakastarpeeseen sopivaksi. Onko tavoitteena parantaa brändimielikuvaa, kasvattaa tunnettuutta ja laajentaa kohderyhmää vai ohjata suoraan ostoon?
Selkeä tavoite auttaa Sanoman natiivituotantotiimiä suunnittelemaan ja toteuttamaan kulloiseenkin asiakastarpeeseen parhaiten sopivan sisällön. Tarvittaessa tuotantotiimimme voi myös muokata asiakkaan olemassa olevaa materiaalia paremmin mediaan sopivaksi.
Sanoman natiivituotannon tarjooma
Sanomalla käytössäsi on natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa laadukasta sisältöä monikanavaisesti kaikkiin medioihimme. Tuottajillamme on hyvä näkemys siitä, millainen sisältö vetoaa lukijoihin missäkin mediaympäristössä, ja miten asiakkaan viesti saadaan puettua mahdollisimman koukuttavaan muotoon.
Natiivimainonnan tuotantotiimimme koostuu kaupallisen sisällön ja visuaalisen suunnittelun ammattilaisista. Valtakunnallisten uutis- ja lifestylemedioiden asiantuntijoiden lisäksi tiimiin kuuluu paikallismedioiden ja -uutisten, alueellisten tapahtumien ja murteiden osaajia. Käytössämme on Sanoman studio sekä video- ja valokuvaajat, jotka työskentelevät päivittäin arvostettujen ja rakastettujen kuluttajabrändiemme parissa.
Hyödyntämällä Sanoman natiivituotantoa, saat…
…palvelukseesi natiivimainontaan erikoistuneet asiantuntijat, jotka tuntevat Sanoman mediat, niiden yleisöt ja niissä toimivat puhuttelutavat.
…yhdellä kertaa kaikki tarvittavat materiaalit, olipa kyse sitten tekstistä, valokuvista tai videoista.
…tuotetun tekstisisällön sellaisenaan käyttöösi myös omiin kanaviin.
Sanoman natiivimainonnasta saat
Videomateriaalia erilaisiin tarpeisiin
Katso lisää esimerkkejä Sanoman tuottamista videoista


Verkkomateriaaleja, kuten artikkeleita ja sisältöön ohjaavia Display-mainoksia

Kuvituksia ja animaatioita

Kuvitus: Emmi-Riikka Vartiainen / Napa Agency