Natiivimainonnan luova tuotanto

Natiivimainonta-hero.jpg

Natiivimainonnan luova tuotanto

Natiivimainonnassa kiinnostava sisältö on avainasemassa, joten sen tuotantoon ja laatuun on syytä panostaa. Kaupalliset sisällöt kilpailevat kuluttajien huomiosta median omien journalististen sisältöjen kanssa. Rima on siis asetettava korkealle.  

Natiivimainonnan parissa viihdytään parhaimmillaan useita minuutteja, ja sen onnistumista mitataankin usein lukuajan kautta. Kun sisältö on aidosti kiinnostavaa, viihdyttävää ja hyödyllistä tietoa tarjoavaa, voi kuluttaja viettää mainostajan brändin parissa runsaasti aikaa verrattuna perinteiseen mainontaan, johon ei samalla intensiteetillä paneuduta.  

Mainostajan omien sisältöjen hyödyntäminen natiivimainonnassa

Usein mainostajalla on omasta takaa valmiina erilaista sisältöä: verkkosivuille tuotettuja uutisia ja artikkeleita, lehdistötiedotteita, tuotetekstejä, uutiskirjeitä jne. Vaikka kyseessä olisi sisällöntuotannon ammattilaisten tuottama materiaali, kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mihin tarkoitukseen kyseinen materiaali on alun perin tuotettu. Jos tarkoitus on puhutella vaikkapa toimittajaa tai kanta-asiakasta, materiaali ei yleensä toimi sellaisenaan hyvänä natiiviartikkelina.

Esimerkiksi sivulatausten valossa Sanomalla tuotettu natiivisisältö performoi parhaimmillaan jopa 100 % paremmin kuin mainostajan valmis materiaali. Sisällöt onkin tarpeen suunnitella sekä valittuun mediaympäristöön että kulloiseenkin asiakastarpeeseen sopivaksi. Onko tavoitteena parantaa brändimielikuvaa, kasvattaa tunnettuutta ja laajentaa kohderyhmää vai ohjata suoraan ostoon?

Selkeä tavoite auttaa Sanoman natiivituotantotiimiä suunnittelemaan ja toteuttamaan kulloiseenkin asiakastarpeeseen parhaiten sopivan sisällön. Tarvittaessa tuotantotiimimme voi myös muokata asiakkaan olemassa olevaa materiaalia paremmin mediaan sopivaksi.

Sanoman natiivituotannon tarjooma

Sanomalla käytössäsi on natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa laadukasta sisältöä monikanavaisesti kaikkiin medioihimme. Tuottajillamme on hyvä näkemys siitä, millainen sisältö vetoaa lukijoihin missäkin mediaympäristössä, ja miten asiakkaan viesti saadaan puettua mahdollisimman koukuttavaan muotoon.

Natiivimainonnan tuotantotiimimme koostuu kaupallisen sisällön ja visuaalisen suunnittelun ammattilaisista. Valtakunnallisten uutis- ja lifestylemedioiden asiantuntijoiden lisäksi tiimiin kuuluu paikallismedioiden ja -uutisten, alueellisten tapahtumien ja murteiden osaajia. Käytössämme on Sanoman studio sekä video- ja valokuvaajat, jotka työskentelevät päivittäin arvostettujen ja rakastettujen kuluttajabrändiemme parissa.

Hyödyntämällä Sanoman natiivituotantoa, saat…

…palvelukseesi natiivimainontaan erikoistuneet asiantuntijat, jotka tuntevat Sanoman mediat, niiden yleisöt ja niissä toimivat puhuttelutavat.

…yhdellä kertaa kaikki tarvittavat materiaalit, olipa kyse sitten tekstistä, valokuvista tai videoista.

…tuotetun tekstisisällön sellaisenaan käyttöösi myös omiin kanaviin.

Sanoman natiivimainonnasta saat

Videomateriaalia erilaisiin tarpeisiin

Katso lisää esimerkkejä Sanoman tuottamista videoista

 

 

Erilaisia henkilö- ja tuotekuvauksia studiossa

Katso Sanoman kuvaajien työnäytteet täältä:

 

Joulumuoti
Printtitaitto

 

Printtitaitot, kuten advertoriaalit ja sisällölliset liitteet

Katso esimerkkejä

 

 

Verkkomateriaaleja, kuten artikkeleita ja sisältöön ohjaavia Display-mainoksia

 

Kumppaniosio IS
Rajamäen-natiivimainonta.jpg

 

Reseptejä ja ruokakuvia

Lue, miten hyvä ruokakuva syntyy

 

 

Kuvituksia ja animaatioita

 

 

Jordan

Kuvitus: Emmi-Riikka Vartiainen / Napa Agency

Tutustu tiimeihimme