Natiivimainonta printissä

Natiivimainonta-printissä-hero.jpg

Natiivimainonta printissä

Natiivimainonta printissä, tai niin sanotut advertoriaalit, antavat mahdollisuuden sisällölliseen mainontaan painetussa ympäristössä. Natiivimainonta voidaan toteuttaa yksittäisenä advertoriaalina tai jatkuvana kolumnin kaltaisena yhteistyönä.

Printin natiivimainontaa voidaan roolittaa monella eri tavalla. Sillä voidaan luoda vahvasti brändimielikuvaa jo valmiiksi aiheesta kiinnostuneen yleisön keskuudessa. Esimerkiksi tiettyyn aihepiiriin keskittyvät teemalehdet saavat kiinni potentiaalisen yleisön, jolle mainostaja voi syventää viestiään inspiraation ja hyödyllisen sisällön avulla. Natiivimainonta antaa mahdollisuuden syventää brändin tarinaa tai kiinnittyä brändille olennaisiin laajempiin teemoihin.

natiivi-printit.png

Printti-ilmoituksessa natiivimainonnalla haetaan usein elämyksellisempää toteutusta, jossa kuvilla, kuvituksella ja ilmeellä on suuri rooli.

Mahdollisia ovat myös erikoisratkaisut, jotka voivat olla kosketettavia ja jotka kuluttaja voi säilyttää. Esimerkiksi erilaiset lehden väliin tuleviin liitteet, tuotenäytteet tai esitteet sekä näyttävät julisteet tai kortit varmistavat korkean huomioarvon lukijoiden keskuudessa ja erottuvat voimakkaasti. Myös painoteknisien erikoisuuksien hyödyntäminen, kuten esimerkiksi lakkapinnoitteiden, erikoispainovärien, muotoon leikkausten tai muut viimeistelyratkaisujen käyttö,  on mahdollista.


Printissä natiivimainonta antaa  mahdollisuuden näyttäviin ja yllättäviin toteutuksiin
 

Taktisempia tuloksia kaivattaessa printissä toteuttavan natiivimainonnan avulla voidaan myös aktivoida ja ohjata kivijalkaan esimerkiksi erilaisten etujen ja tarjoussetelien avulla. Natiivimainonta printissä voi myös täydentää monikanavaista kokonaisuutta, joka näkyy esimerkiksi verkossa tai muissa kanavissa. Esimerkiksi verkkoartikkelista voidaan helposti taittaa myös printtitoteutus, jolloin saadaan kampanjalle lisää peittoa ja tavoittavuutta.


Natiivimainonta printissä voi myös täydentää monikanavaista kokonaisuutta
 

Natiivimainonnnan näkyvyys printissä

Natiivimainontaa on mahdollista toteuttaa kaikissa Sanoman printtibrändeissä uutismediasta aikakauslehtiin.
Katso alta esimerkkiratkaisut.

Nordea_SiSu_KK_printti_natiivi.jpg

 

Natiivimainos, jossa on käytetty kuvitusta hyväksi

K-Market deskari printti.png

 

Verkkoartikkelin pohjalta tuotettu natiivimainos printissä

Alku-natiivi.jpg

 

Printtilehden välissä jaeltava sisällöllinen liite

Me Naiset kansi.png

 

Lisäkansi, jossa on hyödynnetty natiivimainontaa

Tutustu sanomalehtien natiivimainononnan ohjeistukseen.

Katso ohjeet

Tutustu aikakauslehtien natiivimainonnan ohjeistukseen.

Katso ohjeet