Podcast-mainonta Suplassa

Podcast-mainonta Suplassa
Suplasta löydät Suomen suosituimmat podcastit, äänikirjat ja liveradiot – ja paljon mahdollisuuksia mainontaan.
Digitaalinen audio, johon myös podcast-mainonta lukeutuu, on nopeimmin kasvava digimainonnan muoto. Podcastien kulutus lisääntyy räjähdysmäisesti kaikkialla maailmassa, ja Suomi on yksi nopeimmin kasvavista maista. Sen lisäksi, että podcastien kuuntelu yleistyy, on myös kuunteluaika kasvanut. Tutustu podcast-mainonnan mahdollisuuksiin Suplassa!
Miksi podcast-mainonta kannattaa?

Podcastien kuuntelu on keskittynyttä
Kuuntelijat valitsevat itse sisällön ja hetken, jolloin kuuntelevat. Kuuntelu tapahtuu
pääosin kuulokkeilla.

Podcast-mainontaan suhtaudutaan myönteisesti
75 % kuulijoista hyväksyy podcast-mainonnan.

Podcast-mainonta huomataan ja muistetaan
Mainonta podcasteissa huomataan paremmin kuin muissa välineissä. 2/3 muistaa brändit ja tuotteet, joita mainostettu ja tekevät ostopäätöksensä mainoksen kuultuaan.

Podcast-mainonta toimii
Mitä useampi spotti jaksossa esitetään, mitä enemmän impressioita kampanjassa
on, sitä isompi konversio.
Lähde: Sanoma TAT tammi-joulukuu 2021, RadioMedia & IAB: "Näin suomalainen kuuntelee" -kyselytutkimus 2022
Suplan mahdollisuudet mainostajalle

Audiobundle
Radiomainonnan ja Suplassa tehtävän spottimainonnan yhdistelmä, jolla saadaan kasvaneen huomioarvon ja nettopeiton lisäksi hintaetua (-2 %)

Supla Only
Toki mainonta tehoaa pelkästään Suplassa tehtynä. Se myydään näyttöpohjaisena äänimainontana joko pre-, mid- tai postrollina.

Oma podcast Suplaan
Jos sinulla on olemassa oma podcast, on tämä mahdollista saada osaksi Suplan sisältöjä. Omaan podcastiin sisältyy yhden päivän nosto Suplan yläpalkissa sekä kaksi viikkoa aiheeseen sopivan gridin suosituksissa, ja postaus Suplan somessa.

Oman podcastin tuotanto
Sinun on myös mahdollista täysin oma sisältö. Oman podcastin tuotanto on aina räätälöity kokonaisuus, joka suunnitellaan asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti. Silloin on tärkeä muistaa myös sisältöön ohjaava mainonta.

Podcast-sisältöyhteistyö
Podcastien kautta tavoitettu yleisö on monin kerroin arvokkaampaa kuin mainonnan kautta tavoitettu. Yhteistyön ytimessä ovat valitut podcastit, joiden vaikuttajapersoonat pystyvät tehokkaasti nostamaan esiin brändisi viestiä.
Sisältöyhteistyö useammassa podcastissa kasvattaa peittoa ja toistoa ja tarjoaa samalla mahdollisuuden käsitellä aihetta monipuolisemmin. Sisältötekemistä kannattaa tukea mediakampanjalla, jolloin saat yhteistyöstä täyden hyödyn irti. Yksittäisen jakson lisäksi on mahdollista sponsoroida podcastin koko tuotantokautta, jolloin kuuluvuudelle saadaan lisää kestoa.
Tutustu Cutrinin podcast-sisältöyhteistyöhön:
Case Cutrin Routa
Sisältöyhteistyö huomataan
Case Cutrin

Keväällä 202 toteutti miesten hiustehoitosarjalleen sisällöllisen yhteistyön Suplassa. Koska brändikasvona toimi futislegenda Sami Hyypiä, haluttiin tuotteet liittää urheilusisältöihin, tarkemmin ottaen Bundes-Lukeen ja Valioliigaviikkoon.
Molempien podcastien juontajat ottivat Cutrin Roudan luontevaksi osaksi sisältöjä. Jaksoissa puhuttiin muun muassa futispelaajien hiustyyleistä, haastateltiin Sami Hyypiää ja jaettiin viikon kovimmista suorituksista Routa-palkintoja. Katso alta sisältöyhteistyön huimat tulokset.


Olemme Cutrinilla todella ilahtuneita Routa-tuotesarjan jättämästä muistijäljestä podcast-yhteistyössämme."
"Miehet kohderyhmänä on Cutrinillekin uusi ja podcastin avulla olemme tavoittaneet juuri oikean kohderyhmän ja vieläpä mieleenpainuvalla ja hauskalla tavalla.
Podcast-yhteistyö muun Routa-kampanjoinnin ohella on lisännyt kiinnostusta tuotesarjaamme kohtaan sekä kasvattanut miesten osuutta tähän asti vahvasti naisille kohdennettujen Cutrinin kanavien seuraajissa. Uuden tuotesarjan lanseerauksen tie on vasta alussa, mutta näin hyvät tulokset antavat intoa jatkaa valitulla reitillä – varmasti myös podcast-yhteistyöt kuuluvat mediamixiimme jatkossakin!”
Hinnat Aineisto-ohjeet Yhteystiedot
Hinnat, aineisto-ohjeet ja yhteystiedot
Aineisto-ohjeet
Katso podcast-mainonnan aineisto-ohjeet
Yhteystiedot
Kysyttävää? Ota yhteyttä!
Kirjoituksia ja caseja podcast-mainonnasta

Tehdään oma podcast! Mitä se vaatii?

Podcastien käyttö markkinoinnissa – mitä hyötyä niistä saa ja mitkä ovat sudenkuopat?

Case Laumasuoja – Yhteishyvän podcast-sarjassa nuoret saivat äänensä kuuluville

Case K-Rauta PRO – Ohjelmayhteistyö Radio Rockissa ohjasi tehokkaasti podcastin pariin