Podcast-mainonta Suplassa

Digitaalinen audio hero.jpg

Podcast-mainonta Suplassa

Suplasta löydät Suomen suosituimmat podcastit, äänikirjat ja liveradiot – ja paljon mahdollisuuksia mainontaan.

Digitaalinen audio, johon myös podcast-mainonta lukeutuu, on nopeimmin kasvava digimainonnan muoto. Podcastien kulutus lisääntyy räjähdysmäisesti kaikkialla maailmassa, ja Suomi on yksi nopeimmin kasvavista maista. Sen lisäksi, että podcastien kuuntelu yleistyy, on myös kuunteluaika kasvanut. Tutustu podcast-mainonnan mahdollisuuksiin Suplassa!

Miksi podcast-mainonta kannattaa?

Aalto ikoni.png

Podcastien kuuntelu on keskittynyttä

Kuuntelijat valitsevat itse sisällön ja hetken, jolloin kuuntelevat. Kuuntelu tapahtuu
pääosin kuulokkeilla.

Aalto ikoni.png

Podcast-mainontaan suhtaudutaan myönteisesti

75 % kuulijoista hyväksyy podcast-mainonnan.

Aalto ikoni.png

Podcast-mainonta huomataan ja muistetaan

Mainonta podcasteissa huomataan paremmin kuin muissa välineissä. 2/3 muistaa brändit ja tuotteet, joita mainostettu ja tekevät ostopäätöksensä mainoksen kuultuaan.

Aalto ikoni.png

Podcast-mainonta toimii

Mitä useampi spotti jaksossa esitetään, mitä enemmän impressioita kampanjassa
on, sitä isompi konversio.

66 %
15–74-vuotiaista on kuunnellut digitaalista audiota viimeisen kuukauden aikana
1,4 milj.
sisältöstarttia Suplassa viikossa
n. 50 %
digitaalisen audion kuluttajaprofiilista on alle 40-vuotiaita, usein hyvin toimeentulevia
älypuhelin
on ylivoimaisesti suosituin laite kuunteluun

Lähde: Sanoma TAT tammi-joulukuu 2021, RadioMedia & IAB: "Näin suomalainen kuuntelee" -kyselytutkimus 2022

Suplan mahdollisuudet mainostajalle

Audiobundle kuva.jpg

Audiobundle

Radiomainonnan ja Suplassa tehtävän spottimainonnan yhdistelmä, jolla saadaan kasvaneen huomioarvon ja nettopeiton lisäksi hintaetua (-2 %)

Supla only kuva.jpg

Supla Only

Toki mainonta tehoaa pelkästään Suplassa tehtynä. Se myydään näyttöpohjaisena äänimainontana joko pre-, mid- tai postrollina.

Oma podcast kuva.jpg

Oma podcast Suplaan

Jos sinulla on olemassa oma podcast, on tämä mahdollista saada osaksi Suplan sisältöjä. Omaan podcastiin sisältyy yhden päivän nosto Suplan yläpalkissa sekä kaksi viikkoa aiheeseen sopivan gridin suosituksissa, ja postaus Suplan somessa.

Oma podcast-tuotanto kuva.jpg

Oman podcastin tuotanto

Sinun on myös mahdollista  täysin oma sisältö. Oman podcastin tuotanto on aina räätälöity kokonaisuus, joka suunnitellaan asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti. Silloin on tärkeä muistaa myös sisältöön ohjaava mainonta.

Sisältöyhteistyö podcast.jpg

Podcast-sisältöyhteistyö

Podcastien kautta tavoitettu yleisö on monin kerroin arvokkaampaa kuin mainonnan kautta tavoitettu. Yhteistyön ytimessä ovat valitut podcastit, joiden vaikuttajapersoonat pystyvät tehokkaasti nostamaan esiin brändisi viestiä.

Sisältöyhteistyö useammassa podcastissa kasvattaa peittoa ja toistoa ja tarjoaa samalla mahdollisuuden käsitellä aihetta monipuolisemmin. Sisältötekemistä kannattaa tukea mediakampanjalla, jolloin saat yhteistyöstä täyden hyödyn irti. Yksittäisen jakson lisäksi on mahdollista sponsoroida podcastin koko tuotantokautta, jolloin kuuluvuudelle saadaan lisää kestoa.

Tutustu Cutrinin podcast-sisältöyhteistyöhön:

Case Cutrin Routa

Sisältöyhteistyö huomataan

Case Cutrin

Cutrin Routa tuotteet.png

 

Keväällä 202 toteutti miesten hiustehoitosarjalleen sisällöllisen yhteistyön Suplassa. Koska brändikasvona toimi futislegenda Sami Hyypiä, haluttiin tuotteet liittää urheilusisältöihin, tarkemmin ottaen Bundes-Lukeen ja Valioliigaviikkoon.

Molempien podcastien juontajat ottivat Cutrin Roudan luontevaksi osaksi sisältöjä. Jaksoissa puhuttiin muun muassa futispelaajien hiustyyleistä, haastateltiin Sami Hyypiää ja jaettiin viikon kovimmista suorituksista Routa-palkintoja. Katso alta sisältöyhteistyön huimat tulokset.

40 %
vastaajista osasi nimetä sponsorin spontaanisti
91 %
vastaajista muisti nimellä autettuna podcastien sponsorin
67 %
vastaajista piti sisältöyhteistyötä hyvänä tapana mainostaa
Case Cutrin.png
Samu Hirvas.png

Olemme Cutrinilla todella ilahtuneita Routa-tuotesarjan jättämästä muistijäljestä podcast-yhteistyössämme."

"Miehet kohderyhmänä on Cutrinillekin uusi ja podcastin avulla olemme tavoittaneet juuri oikean kohderyhmän ja vieläpä mieleenpainuvalla ja hauskalla tavalla.

Podcast-yhteistyö muun Routa-kampanjoinnin ohella on lisännyt kiinnostusta tuotesarjaamme kohtaan sekä  kasvattanut miesten osuutta tähän asti vahvasti naisille kohdennettujen Cutrinin kanavien seuraajissa. Uuden tuotesarjan lanseerauksen tie on vasta alussa, mutta näin hyvät tulokset antavat intoa jatkaa valitulla reitillä – varmasti myös podcast-yhteistyöt kuuluvat mediamixiimme jatkossakin!”

Hinnat Aineisto-ohjeet Yhteystiedot

Hinnat, aineisto-ohjeet ja yhteystiedot

Kirjoituksia ja caseja podcast-mainonnasta

Juhani Pajunen artikkelikuva

Podcastien käyttö markkinoinnissa – mitä hyötyä niistä saa ja mitkä ovat sudenkuopat?

Lue lisää
Case Laumasuoja artikkelikuva

Case Laumasuoja – Yhteishyvän podcast-sarjassa nuoret saivat äänensä kuuluville

Lue lisää
K-Rauta podcast kollaasi

Case K-Rauta PRO – Ohjelmayhteistyö Radio Rockissa ohjasi tehokkaasti podcastin pariin

Lue lisää