Monikanavainen uutismedia

Sanoma Monikanavaiset ratkaisut uutismediassa Hero.jpg

Monikanavainen uutismedia

Tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan monikanavaisista ratkaisuista

Kuluttajat ovat kaikissa kanavissa ja niin voi olla brändisikin, helposti ja tehokkaasti. Luetut ja luotetut mediamme tavoittavat kuluttajat kaikissa niissä kanavissa, joissa he haluavat viettää aikaa sisältöjemme parissa. Arvostettu uutismedia niin printti- kuin digiversionakin tarjoaa kaupallisille viesteillesi vaikuttavan mediaympäristön, jossa mainonta koetaan tärkeäksi osaksi muuta sisältöä.

Tältä sivulta löydät tietoa monikanavaisista ratkaisuista Helsingin Sanomissa, HS Kuukausiliitteessä, 
Aamulehdessä, Satakunnan Kansassa ja Ilta-Sanomissa. 

Mikä on monikanavainen ratkaisu?

Monikanavainen mainos näkyy valitsemasi median, esimerkiksi Helsingin Sanomien, kaikissa kanavissa: printtilehdessä, näköislehdessä, uutissivustolla ja -sovelluksessa. Digikanavissa mainos näkyy kaikilla laitteilla eli tietokoneessa, mobiilissa ja tabletilla. Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat näin koko mediaa lukevan yleisön siellä, missä he median sisältöjä seuraavat.

Monikanavaisuudella saat kampanjallesi parhaan vaikuttavuuden
 

Näkymällä monikanavaisesti voit hyödyntää mainonnassasi kunkin kanavan
vahvuuksia. Kerro printissä enemmän ja ohjaa digissä nopeasti
sisältöjesi pariin ja ostoksille.
 

Herätät huomion
Maksimoit kontaktit
Saat toistoa
Jäät mieleen
Aktivoit

Monikanavaisuus lisää kokosivun mainoksen huomaamista ja vaikuttavuutta

HS monikanavainen kokosivu
Lähde: Sanoma crossmedia tutkimukset 2018–2021 (1/1-sivut)

Monikanavaiset ratkaisut eri medioissa

Helsingin Sanomat, HS Kuukausiliite, Aamulehti, Satakunnan Kansa ja Ilta-Sanomat

Helsingin Sanomien monikanavaisilla ratkaisuilla
tavoitat koko Hesaria lukevan yleisön

Monikanavainen_hesari_kokkikartano.png

HS etusivu tarjoaa vaikuttavan mainospaikan kaupallisille uutisillesi

Hesarin etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille. Etusivu tavoittaa lukijoiden lisäksi suuren joukon  kuluttajia lehtipisteissä ympäri maan.

HS monikanavaisen etusivun tavoittavuus 2022

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma-pe

670 000

280 000

950 000

la-su

832 000

268 000

 1 100 000

 

HS monikanavaisen etusivun tavoittavuus 2023

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma-pe

652 000

298 000

950 000

la-su

826 000

274 000

 1 100 000

 

HuomMonikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Kaikissa monikanavaisissa ratkaisuissa tarvitaan sekä printti- että digiaineisto. Monikanavaisuus ei koske Kauppapaikkaa eikä pmm-hinnoiteltuja rivi-ilmoituksia luokitelluissa markkinapaikoissa.

HS monikanavaiset mainospaikat
etusivun lisäksi

  • Aukeamat ja kokosivut
  • ½-sivut (5 x 180) ja 3 x 365
  • 2 x 365
  • 3 x 180
  • 5 x 88
  • 2 x 180
  • 2 x 134
  • Kiinteät liitteet (4- ja 8-sivua)
HS monikanavaiset mainoskoot  2022 (pl. HS etusivu)

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma-pe

670 000

130 000

800 000

la-su

832 000

68 000

900 000

 

HS monikanavaiset mainoskoot  2023 (pl. HS etusivu)

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma-pe

652 000

148 000

800 000

la-su

826 000

74 000

900 000

HS Kuukausiliite
monikanavaiset mainospaikat

  • 2/1-s
    sis. määräpaikat:
    s. 2–3. aukeama
    s. 4–5. aukeama
    s. 6–7. aukeama 
  • 1/1-s
    sis. määräpaikat:
    sisällysluettelon viereinen sivu
    takasivu
HS Kuukausliite 2022
Viikonpäivä Painettu lehti Digi-impressiot Yhteensä Kampanja-aika
lauantai 867 000 133 000 1 000 000 3 viikkoa

 

HS Kuukausliite 2023
Viikonpäivä Painettu lehti Digi-impressiot Yhteensä Kampanja-aika
lauantai

851 000

149 000

1 000 000 3 viikkoa

 


Hinnat, aineistotiedot ja aikataulut

Ilta-Sanomien monikanavaisilla ratkaisuilla
tavoitat Ilta-Sanomien koko lukijakunnan

Monikanavainen IS
2022
Viikonpäivä Painettu lehti Digi-impressiot Yhteensä Kampanja-aika
ma-pe 303 000 97 000 400 000 1 päivä
la 430 000 70 000 500 000 2 päivää
*suurpainokset (pl. juhannus) 460 000 70 000-
97 000
530 000-560 000 *1–2 päivää
juhannuksen suurpainos 803 000 97 000 900 000 2 päivää

 

2023
Viikonpäivä Painettu lehti Digi-impressiot Yhteensä Kampanja-aika
ma-pe

277 000

123 000

400 000 1 päivä
la

396 000

104 000

500 000 2 päivää
*suurpainokset (pl. juhannus)

450 000

104 000-
123 000

554 000-
573 000

*1–2 päivää
juhannuksen suurpainos

777 000

123 000

900 000

2 päivää


*Suurpainokset: arkipäivänä julkaistavat suurpainokset noudattavat ma-pe impressiomäärää ja kampanja-aikaa. Lauantaina julkaistavat suurpainokset (pääsiäislauantai, vappu ja uusivuosi) noudattavat lauantain impressiomäärää ja kampanja-aikaa.

 


Hinnat, aineistotiedot ja aikataulut

Aamulehden monikanavaisilla ratkaisuilla
tavoitat laajasti Pirkanmaalla

AL-etusivu---laitekollaasi-Veikkaus.png

Ota Pirkanmaan markkina-alue haltuun yhdessä päivässä monikanavaisella etusivulla

Aamulehden monikanavainen etusivu tarjoaa ohittamattoman mainospaikan kaupallisille uutisillesi. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille.

Monikanavaisen etusivun tavoittavuus 2022

Viikonpäivä

Printin kontaktit

Digin kontaktit

Yhteensä

ma–pe

208 000

112 000

320 000

la–su

227 000

123 000

350 000

 

Monikanavaisen etusivun tavoittavuus 2023

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma-pe

196 000

124 000

320 000

la-su

219 000

131 000

350 000

Aamulehden monikanavaiset
mainospaikat etusivun lisäksi 2022

  • Aukeama
  • Kokosivu
  • Puoli sivua (5 x 180 ja 3 x 365)

HuomMonikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Monikanavaisuus ei koske viikkoliitteitä, esim. Moro ja Koti eikä päälehden osana olevia teemakokonaisuuksia kuten Opinnot&ura. Kaikissa monikanavaisissa ratkaisuissa tarvitaan sekä printti- että digiaineisto. 

Monikanavaisten ratkaisujen tavoittavuus 2022 (pl. etusivu)

Viikonpäivä

Printin kontaktit

Digin kontaktit

Yhteensä

ma–pe

208 000

57 000

265 000

la–su

227 000

53 000

280 000

 

Aamulehden monikanavaiset
mainospaikat etusivun lisäksi 2023

  • Aukeama
  • Kokosivu
  • Puoli sivua (5 x 180 ja 3 x 365)
  • Kiinteä liite (4- ja 8-sivua) -> Uusi koko, ostettavissa v. 2023

Huom! Monikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Monikanavaisuus ei koske Koti-liitettä eikä päälehden osana olevia teemakokonaisuuksia kuten Harrasta&luo ja Opinnot&ura. Kaikissa monikanavaisissa ratkaisuissa tarvitaan sekä printti- että digiaineisto. 

Monikanavaisten ratkaisujen tavoittavuus 2023 (pl. etusivu)

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma–pe

196 000

69 000

265 000

la–su

219 000

61 000

280 000


Hinnat, aineisto-ohjeet ja aikataulut

Moron uudet monikanavaiset mainospaikat 2023

    Moro-puolikas---laitekollaasi-Sotka.png
    • Etusivun alapalkki 5 x 88
    • Kokosivu
    • Puoli sivua (5 x 180)

    Moron monikanavaisissa kampanjoissa hyödynnetään Sanoman kattavaa digiverkostoa ja mainonta kohdennetaan Tampereelle ja sen ympäristökuntiin (Kangasala, Lempäälä, Nokia, Pirkkala, Ylöjärvi). Kampanjoiden diginäytöt ajetaan torstai-sunnuntai -välisenä aikana (4 päivää).

    Viikonpäivä

    Painettu lehti

    Digi-impressiot

    Yhteensä

    torstai

    165 000

    39 000

    204 000

    Hinnat, aineisto-ohjeet ja aikataulut

    Satakunnan Kansa

    Satakunnan Kansan monikanavaisilla ratkaisuilla
    tavoitat laajasti Satakunnassa

    SK-etusivu---laitekollaasi-Veikkaus.png

    Ota Satakunnan markkina-alue haltuun yhdessä päivässä monikanavaisella etusivulla 2022

    Monikanavainen etusivu tarjoaa ohittamattoman mainospaikan kaupallisille uutisillesi. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille. 

    Monikanavaisen etusivun tavoittavuus

    Viikonpäivä

    Printin kontaktit

    Digin kontaktit

    Yhteensä

    Ma-pe

    89 000

    49 000

    138 000

    la-su

    96 000

    54 000

    150 000

     

    Ota Satakunnan markkina-alue haltuun yhdessä päivässä monikanavaisella etusivulla 2023

    Monikanavainen etusivu tarjoaa ohittamattoman mainospaikan kaupallisille uutisillesi. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille.

    Monikanavaisen etusivun tavoittavuus

    Viikonpäivä

    Painettu lehti

    Digi-impressiot

    Yhteensä

    ma-pe

    84 000

    54 000

    138 000

    la-su

    93 000

    57 000

    150 000

     

    Satakunnan Kansan monikanavaiset mainospaikat etusivun lisäksi 2022

    • Aukeama
    • Kokosivu
    • Puoli sivua (5 x 180 ja 3 x 365)

    HuomMonikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Monikanavaisuus ei koske viikkoliitteitä, esim.  Porilaine, Koti eikä päälehden osana olevia teemakokonaisuuksia. Kaikissa monikanavaisissa ratkaisuissa tarvitaan sekä printti- että digiaineisto. 

    Monikanavaisten ratkaisujen tavoittavuus 2022 (pl. etusivu)

    Viikonpäivä

    Printin kontaktit

    Digin kontaktit

    Yhteensä

    ma-pe

    89 000

    25 000

    114 000

    la-su

    96 000

    25 000

    121 000

     

    Satakunnan Kansan monikanavaiset mainospaikat etusivun lisäksi 2023

    • Aukeama
    • Kokosivu
    • Puoli sivua (5 x 180 ja 3 x 365)
    • Kiinteä liite (4- ja 8-sivua) -> Uusi koko, ostettavissa v. 2023

    HuomMonikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Monikanavaisuus ei koske viikkoliitteitä, esim.  Porilaine, Koti eikä päälehden osana olevia teemakokonaisuuksia. Kaikissa monikanavaisissa ratkaisuissa tarvitaan sekä printti- että digiaineisto.

    Monikanavaisten ratkaisujen tavoittavuus 2023 (pl. etusivu)

    Viikonpäivä

    Painettu lehti

    Digi-impressiot

    Yhteensä

    ma-pe

    84 000

    30 000

    114 000

    la-su

    93 000

    28 000

    121 000


    Hinnat, aineisto-ohjeet ja aikataulut

    Monikanavaiset caset, joista tuli sanomista

    finlayson sisaltonosto.jpg

    Vaikuttavia tuloksia Hesarin etusivulla

    Tutustu, miten Beely, Aleksi 13Huawei, Moi Mobiili, Coca-Cola ja Finlayson ovat tehneet vaikuttavia tuloksia Hesarin monikanavaisella etusivulla.

    Vaikuttavia tuloksia Hesarin etusivulla
    case kayttoauto_pori liftup.jpg

    Case Satakunnan Käyttöauto

    Lue, miten digimainonnan ja printtimainonnan yhdistäminen Satakunnan Kansassa on vahvistanut Satakunnan Käyttöauton tunnettuutta sekä kasvattanut kysyntää.

    Case Satakunnan Käyttöauto
    case-halonen-liftup.jpg

    Case Halosen Hintahaloo

    Lue, miten Aamulehden monikanavainen etusivu siivitti Halosen Hintahaloo -kampanjan ennätyksellisiin tuloksiin.

    Case Halosen Hintahaloo

    Case Satakunnan Osuuskauppa

    Satakunnan_Osuuskauppa_monikanavainen_kokosivu.png

    Monikanavainen ratkaisu on ollut meille helppo keino lisätä mainontamme vaikuttavuutta. Printtimainontamme on saanut rinnalleen säännöllisen diginäkyvyyden, jonka avulla tavoitamme satakuntalaiset entistä laajemmin kaikissa
    kanavissa.”

                   – Maria Nurmi,
                   markkinoinnin asiantuntija,
                   Satakunnan Osuuskauppa