Monikanavainen uutismedia

Sanoma Monikanavaiset ratkaisut uutismediassa Hero.jpg

Monikanavainen uutismedia

Tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan monikanavaisista ratkaisuista

Kuluttajat ovat kaikissa kanavissa ja niin voi olla brändisikin, helposti ja tehokkaasti. Luetut ja luotetut mediamme tavoittavat kuluttajat kaikissa niissä kanavissa, joissa he haluavat viettää aikaa sisältöjemme parissa. Arvostettu uutismedia niin printti- kuin digiversionakin tarjoaa kaupallisille viesteillesi vaikuttavan mediaympäristön, jossa mainonta koetaan tärkeäksi osaksi muuta sisältöä.

Tältä sivulta löydät tietoa monikanavaisista ratkaisuista Helsingin Sanomissa, HS Kuukausiliitteessä, 
Aamulehdessä, Satakunnan Kansassa ja Ilta-Sanomissa. 

Mikä on monikanavainen ratkaisu?

Monikanavainen mainos näkyy valitsemasi median, esimerkiksi Helsingin Sanomien, kaikissa kanavissa: printtilehdessä, näköislehdessä, uutissivustolla ja -sovelluksessa. Digikanavissa mainos näkyy kaikilla laitteilla eli tietokoneessa, mobiilissa ja tabletilla. Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat näin koko mediaa lukevan yleisön siellä, missä he median sisältöjä seuraavat.

Monikanavaisuudella saat kampanjallesi parhaan vaikuttavuuden
 

Näkymällä monikanavaisesti voit hyödyntää mainonnassasi kunkin kanavan
vahvuuksia. Kerro printissä enemmän ja ohjaa digissä nopeasti
sisältöjesi pariin ja ostoksille.
 

Herätät huomion
Maksimoit kontaktit
Saat toistoa
Jäät mieleen
Aktivoit

Monikanavaisuus lisää kokosivun mainoksen huomaamista ja vaikuttavuutta

HS monikanavainen kokosivu
Lähde: Sanoma crossmedia tutkimukset 2018–2021 (1/1-sivut)

Monikanavaiset ratkaisut eri medioissa

Helsingin Sanomat, HS Kuukausiliite, Aamulehti, Satakunnan Kansa ja Ilta-Sanomat

Helsingin Sanomien monikanavaisilla ratkaisuilla
tavoitat koko Hesaria lukevan yleisön

Monikanavainen_hesari_kokkikartano.png

HS etusivu tarjoaa vaikuttavan mainospaikan kaupallisille uutisillesi

Hesarin etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille. Etusivu tavoittaa lukijoiden lisäksi suuren joukon  kuluttajia lehtipisteissä ympäri maan.

HS monikanavaisen etusivun tavoittavuus

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma-pe

670 000

280 000

950 000

la-su

832 000

268 000

 1 100 000

 

HuomMonikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Kaikissa monikanavaisissa ratkaisuissa tarvitaan sekä printti- että digiaineisto. Monikanavaisuus ei koske Kauppapaikkaa eikä pmm-hinnoiteltuja rivi-ilmoituksia luokitelluissa markkinapaikoissa.

HS monikanavaiset mainospaikat
etusivun lisäksi

  • Aukeamat ja kokosivut
  • ½-sivut (5 x 180) ja 3 x 365
  • 2 x 365
  • 3 x 180
  • 5 x 88
  • 2 x 180
  • 2 x 134
  • Kiinteät liitteet (4- ja 8-sivua)
HS monikanavaiset mainoskoot (pl. HS etusivu)

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma-pe

670 000

130 000

800 000

la-su

832 000

68 000

900 000

HS Kuukausiliite
monikanavaiset mainospaikat

  • 2/1-s
    sis. määräpaikat:
    s. 2–3. aukeama
    s. 4–5. aukeama
    s. 6–7. aukeama 
  • 1/1-s
    sis. määräpaikat:
    sisällysluettelon viereinen sivu
    takasivu
HS Kuukausliite
Viikonpäivä Painettu lehti Digi-impressiot Yhteensä Kampanja-aika
lauantai 867 000 133 000 1 000 000 3 viikkoa

 


Hinnat, aineistotiedot ja aikataulut

Ilta-Sanomien monikanavaisilla ratkaisuilla
tavoitat Ilta-Sanomien koko lukijakunnan

Monikanavainen IS
Viikonpäivä Painettu lehti Digi-impressiot Yhteensä Kampanja-aika
ma-pe 303 000 97 000 400 000 1 päivä
la 430 000 70 000 500 000 2 päivää
*suurpainokset (pl. juhannus) 460 000 70 000-
97 000
530 000-560 000 *1–2 päivää
juhannuksen suurpainos 803 000 97 000 900 000 2 päivää

 

*Suurpainokset: arkipäivänä julkaistavat suurpainokset noudattavat ma-pe impressiomäärää ja kampanja-aikaa. Lauantaina julkaistavat suurpainokset (pääsiäislauantai, vappu ja uusivuosi) noudattavat lauantain impressiomäärää ja kampanja-aikaa.

 


Hinnat, aineistotiedot ja aikataulut

Aamulehden monikanavaisilla ratkaisuilla
tavoitat laajasti Pirkanmaalla

AL_Monikanavaetusivu hero

Ota Pirkanmaan markkina-alue haltuun yhdessä päivässä monikanavaisella etusivulla

Aamulehden monikanavainen etusivu tarjoaa ohittamattoman mainospaikan kaupallisille uutisillesi. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille.

Monikanavaisen etusivun tavoittavuus

Viikonpäivä

Printin kontaktit

Digin kontaktit

Yhteensä

ma–pe

208 000

112 000

320 000

la–su

227 000

123 000

350 000

Aamulehden monikanavaiset
mainospaikat etusivun lisäksi

  • Aukeama
  • Kokosivu
  • Puoli sivua (5 x 180 ja 3 x 365)

HuomMonikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Monikanavaisuus ei koske viikkoliitteitä, esim. Moro ja Koti eikä päälehden osana olevia teemakokonaisuuksia kuten Opinnot&ura. Kaikissa monikanavaisissa ratkaisuissa tarvitaan sekä printti- että digiaineisto. 

Monikanavaisten ratkaisujen tavoittavuus – 5 x 365, 10 x 365, 5 x 180, 3 x 365 

Viikonpäivä

Printin kontaktit

Digin kontaktit

Yhteensä

ma–pe

208 000

57 000

265 000

la–su

227 000

53 000

280 000

 


Hinnat, aineisto-ohjeet ja aikataulut

Satakunnan Kansa

Satakunnan Kansan monikanavaisilla ratkaisuilla
tavoitat laajasti Satakunnassa

sk_monikanavainen_etusivu_800x500.png

Ota Satakunnan markkina-alue haltuun yhdessä päivässä monikanavaisella etusivulla

Monikanavainen etusivu tarjoaa ohittamattoman mainospaikan kaupallisille uutisillesi. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille. 

Monikanavaisen etusivun tavoittavuus

Viikonpäivä

Printin kontaktit

Digin kontaktit

Yhteensä

Ma-pe

89 000

49 000

138 000

la-su

96 000

54 000

150 000

Satakunnan Kansan monikanavaiset mainospaikat etusivun lisäksi

  • Aukeama
  • Kokosivu
  • Puoli sivua (5 x 180 ja 3 x 365)

HuomMonikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Monikanavaisuus ei koske viikkoliitteitä, esim.  Porilaine, Koti eikä päälehden osana olevia teemakokonaisuuksia. Kaikissa monikanavaisissa ratkaisuissa tarvitaan sekä printti- että digiaineisto. 

Monikanavaisten ratkaisujen tavoittavuus – 5 x 365, 10 x 365, 5 x 180, 3 x 365 

Viikonpäivä

Printin kontaktit

Digin kontaktit

Yhteensä

ma-pe

89 000

25 000

114 000

la-su

96 000

25 000

121 000


Hinnat, aineisto-ohjeet ja aikataulut

Monikanavaiset caset, joista tuli sanomista

finlayson sisaltonosto.jpg

Vaikuttavia tuloksia Hesarin etusivulla

Tutustu, miten Beely, Aleksi 13Huawei, Moi Mobiili, Coca-Cola ja Finlayson ovat tehneet vaikuttavia tuloksia Hesarin monikanavaisella etusivulla.

Vaikuttavia tuloksia Hesarin etusivulla
case kayttoauto_pori liftup.jpg

Case Satakunnan Käyttöauto

Lue, miten digimainonnan ja printtimainonnan yhdistäminen Satakunnan Kansassa on vahvistanut Satakunnan Käyttöauton tunnettuutta sekä kasvattanut kysyntää.

Case Satakunnan Käyttöauto
case-halonen-liftup.jpg

Case Halosen Hintahaloo

Lue, miten Aamulehden monikanavainen etusivu siivitti Halosen Hintahaloo -kampanjan ennätyksellisiin tuloksiin.

Case Halosen Hintahaloo

Case Satakunnan Osuuskauppa

Satakunnan_Osuuskauppa_monikanavainen_kokosivu.png

Monikanavainen ratkaisu on ollut meille helppo keino lisätä mainontamme vaikuttavuutta. Printtimainontamme on saanut rinnalleen säännöllisen diginäkyvyyden, jonka avulla tavoitamme satakuntalaiset entistä laajemmin kaikissa
kanavissa.”

               – Maria Nurmi,
               markkinoinnin asiantuntija,
               Satakunnan Osuuskauppa