Uutismedia-manifesti-hero.png

Uutismediassa mainostaminen on brändille turvallista

Uutiset ovat taidokkaasti kerrottuja tarinoita, jotka päästävät meidät lähelle ja antavat nähdä kauas. Kaikki mitä uutisten yhteydessä näemme, saa uuden arvon. Siitä tulee meille tärkeää. Ja Sanoman uutismedioissa tärkeästä tulee kiinnostavaa. Uutinen on aina huomionarvoinen ja siksi uutismedia on ainutlaatuinen paikka markkinoijalle.

Tältä sivulta löydät lisää tietoa markkinoinnista Sanoman uutismedioissa sekä ideoita ja inspiraatiota työsi tueksi.

Caset neliö

Caset

Tutustu caseihin, joista tuli sanomista.

Caset

Kenen seurassa liikut

Kenen-seurassa-liikut.png

Totuus on maailmanlaajuisessa kriisissä. Se koskettaa syvästi niin uutisia kuin brändejä. Suuri yleisö etsii tahoja, joita seurata, joihin sitoutua. On surullista todeta, että näinä aikoina aidosti erilaistava idea on olla luotettava. Sen pitäisi olla itsestäänselvyys, mutta näin ei ole. Pitää kiinni siitä mitä lupaa. Julkaista asioita, joiden totuudellisuus on moneen kertaan vahvistettu. Nämä periaatteet tekevät brändeistä valittuja ja medioista uskottavia.

Oletko uskottavampi valehtelijoiden vai rehellisten seurassa?

Kun ihminen kohtaa tarinasi, haluat hänen ottavan sen tosissaan. Viestisi on muotoiltu tunteisiin vetoavasti tai muuten viihdyttävästi, mutta sen sisältö on tarkkaan harkittu ja suunniteltu. Se kertoo, miksi brändisi kannattaisi valita.

Vastaanottaja, ihminen, ei lähtökohtaisesti ole auki. Hän kohtaa liian monta ärsykettä päivässä. Hän epäilee näkemäänsä, ihan syystä. Näinä aikoina on vaikea luottaa mihinkään. Juuri siksi, ja vain siksi, se mistä ympäristöstä hän sanomasi lukee, on oleellista. Väärässä seurassa leimaantuu, hyvässä loistaa.

Ympäristö suojelee brändiäsi

Sanoman uutismedioihin luotetaan. Aseman saavuttaminen on vaatinut vuosikymmenien johdonmukaisen työn ja tinkimättömiä arvovalintoja. Vaikka printtiä ollaan valheellisesti  kuopattu jo vuosikausia, mikään ei ole korvannut Helsingin Sanomien ja paikallisten ykköslehtien arvoa suomalaisissa kodeissa. Painettua sanaa tarvitaan. Sen rinnalle on kasvanut digitaalisia alustoja ja kanavia, joita tehdään Sanomalla samalla pieteetillä.

Kun olen epätoivoinen, muistan, että kautta historian totuus ja rakkaus ovat aina voittaneet. – Mahatma Gandhi

Tänään kansa seuraa Sanoman uutismedioita monikanavaisesti ja päivittäin niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Sanoman uutismedia on ympäristönä rakastettujen brändien arvoinen. Ja toisinpäin, ympäristö suojelee brändiäsi, sillä osa vastaanottajan kitkasta poistuu, kun viestisi näyttämö on ennakkoluuloista puhdas.

    

Brand safety

BrandSafety-Hero-gradient.jpg

Brand safety ennen kaikkea.


Tutustu Sanoman uutismedioihin

Helsingin Sanomat

Helsingin Sanomat

Helsingin Sanomat on aidosti monikanavainen uutismedia: lukija voi lukea sisältöä missä tahansa, koska tahansa ja millä laitteella tahansa. Hesarilla on ainutlaatuinen ja läheinen lukijasuhde. Lukijat kuluttavat sisältöä monipuolisesti, säännöllisesti ja syvällisesti.

Mainostajalle Helsingin Sanomat tarjoaa luotettavan mediaympäristön, jolla tavoittaa monikanavaisesti yli miljoona ostovoimaista kuluttajaa päivässä.

Mainonta Helsingin Sanomissa koetaan laadukkaana, hyödyllisenä ja luotettavana. Siksi mainonta toimii ja saa aikaan kauppaa.

Katso mediatiedot
 

Ilta-Sanomat

Ilta-Sanomat

Ilta-Sanomat on Suomen luetuin uutis- ja puheenaihemedia ja yksi kolmesta suomalaisten päivittäin käyttämästä sovelluksesta. Ilta-Sanomilla on suomalaisittain ainutlaatuinen asema luetuimpana kotimaisena mediana: se kannustaa suomalaiset ulos kuplistaan avaamaan silmänsä. 

Digitaalisuuden myötä Ilta-Sanomat on kasvanut iltapäivälehdestä monikanavaiseksi digitaaliseksi palveluksi, jonka sisällön parissa viihdytään vuorokauden ympäri.

IS.fi on massa- ja kohderyhmämedia yhdessä paketissa. Laajoilla uutisosioilla tavoitat kuluttajan valtakunnallisesti ja teemaosioilla kohderyhmittäin. Ilta-Sanomien koko palvelun profiili vastaa Suomen kansaa, mutta eri osioissa profiileissa on suuria eroja. Teemaosiot ovat hyvä mahdollisuus tavoittaa erilaisia kohderyhmiä oikeanlaisessa mediaympäristössä.

Katso mediatiedot

 

Aamulehti

aamulehti_digi_artikkelikuva_1280x1280-600x600.png

Aamulehti

Aamulehti on yksi Suomen vanhimmista tiedotusvälineistä – ollut täällä ennen kaikkea ja kaikkia. Se ei tarkoita, että se olisi pudonnut ajan virrasta. Aamulehti tarjoaa lukijoilleen, katsojilleen ja kuulijoilleen uutiset juuri sillä hetkellä kun ne tapahtuvat – usein jopa ennen. Sen keskiössä ovat ihmiset, joita varten journalismia tehdään. He ja heidän palvelemisensa tulee Aamulehdelle aina ennen kaikkea.

Aamulehti luo päivään tilaa ja omia hetkiä, joissa voi tutustua ja syventyä ennen kaikkea niihin aiheisiin, jotka kiinnostavat ja vetävät puoleensa. Se tuntee ihmiset ja ympäristön, jossa se ja sen lukijat elävät.

Aamulehti tietää, mistä on puhuttu ja mistä puhutaan, mistä on tultu ja minne ollaan menossa. Tämän se tietää siksi, että se on täältä, Tampereelta, Pirkanmaalta. Ennen kaikkea.

Katso mediatiedot

Satakunnan Kansa

Satakunnan-Kansa.jpg

Satakunnan Kansa

Kun ihmiset haluavat tietää, mitä Porissa ja Satakunnassa tapahtuu, he tulevat ensimmäisenä meidän luoksemme. Ilman Satakunnan Kansaa maakunta ei tulisi toimeen.

Satakunnan Kansa kertoo siitä, mikä on ihmisille tärkeää: Lähetämme suorana koko maakunnan vanhojentanssit tai kerromme mitä Ässien kulisseissa tapahtuu ja miten Pori Jazz tuo maailmantähdet satakuntalaisten kuultavaksi.

Satakunnan Kansaa on tehty sukupolvien ketjussa lähes 150 vuotta ja yhtä kauan ovat mainostajat luottaneet Satakunnan Kansaan markkinoinnin kumppanina. Olemme jatkossakin uudistuva ja asiakaslähtöinen markkinoinnin luottokumppani.

Katso mediatiedot

 

Aluemediat - Paikallislehdet

Nokian uutiset mobile

Paikallismediat

Paikallislehti on mukana niin aamukahvipöydässä kuin elämän suurissa käännekohdissa. Me kuljemme lukijamme kanssa ensimmäiseen koulupäivään, painamaan ylioppilaslakin päähän, ostamaan asuntoa, harrastamaan, ruokaostoksille - iloihin ja suruihin, arkeen ja juhlaan.

Sisältöjämme voi lukea kaikissa kanavissa, ja lukijamme ovat sitoutuneet tuttuihin paikallisiin lehtiin. Halutussa, tilatussa mediassa myös mainonta toimii.

Tuttu, paikallinen lehti on luotettava kumppani lukijalle ja mainostajalle.

Aluemyynnin yhteystiedot


Paikallismedioiden mediatiedot

 

Näkemyksiä uutismediasta

Anssi Miettinen artikkelikuva

Kuukausiliite on Suomen luetuin maksullinen julkaisu

Suomalaisen journalismin lippulaiva kuuluu Suomen laajimmin luettuihin julkaisuihin. Sen jutut muistetaan vuosien päästä, lehdet otetaan talteen ja niihin palataan. Kuukausiliite on myös mainosympäristönä erinomainen, kirjoittaa HS:n featuretoimituksen esimies Anssi Miettinen.
Aikakausmedia
Omakynä
Uutismedia
Kuukausiliite on Suomen luetuin maksullinen julkaisu
Heidi Björklöf artikkelikuva

Arvopohjainen markkinointi kannattaa

Voiko sananvapautta käyttää suomalaisen uutismedian mainonnassa? Onko se jotain, jolla differoida brändiä maassa, jossa lehdistö on vapaata ja media tunnustettu neljänneksi valtiomahdiksi, Heidi Björklöf kysyy.
Näkemyksiä markkinoinnista
Omakynä
Uutismedia
Arvopohjainen markkinointi kannattaa
Kuukauden kamppis POK artikkelikuva

Maaliskuun kuukauden kamppis kertoo elämänmakuisia tarinoita

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Maaliskuussa haluttiin nostaa valokeilaan alueellisuus. Pirkanmaan Osuuskaupan Ihmiset ensin -teeman natiiviartikkelissa keskiössä on ison mainospinnan ja visuaalisen nokkeluuden sijaan elämänmakuinen, vahva tarina kaupan kulissien takaa.
Alueellinen mainonta
Kuukauden kamppis
Natiivimainonta
Uutismedia
Maaliskuun kuukauden kamppis kertoo elämänmakuisia tarinoita

Caset, joista tuli sanomista

Case Hartwall hero

Case Hartwall – IS.fi:n natiiviartikkeli tavoitti lähes tuplasti vertailulukuja enemmän kävijöitä

Virtuaalinen after ski -tapahtuma ja Teflon Brothersin haastattelun sisältänyt natiiviartikkeli toivat runsaasti näkyvyyttä Original Long Drink -brändille.
Hartwall
case_nooa-artic-hero.jpg

Case NOOA-Arctic – Myyntiä Aamulehden ratkaisuilla

Paikalliset sanomalehdet tavoittavat tehokkaasti sekä diginä että printtinä. Mainosmuotona natiiviartikkeli, jossa ihmiset omalla äänellä ja omilla kasvoillaan kertovat tarinansa, sopi NOOA-Arcticin laitureille.
NOOA-Arctic
Case Scandinavian Outdoor hero

Case Scandinavian Outdoor – 800 prosentin myynnin kasvu natiivikampanjalla

Naisten talvitakkeihin keskittynyt kampanja tavoitti erinomaisesti kohderyhmänsä ja ohjasi tehokkaasti ostoon.
Scandinavian Outdoor