Uutismedia-manifesti-hero.png

Uutismediassa mainostaminen on brändille turvallista

Uutiset ovat taidokkaasti kerrottuja tarinoita, jotka päästävät meidät lähelle ja antavat nähdä kauas. Kaikki mitä uutisten yhteydessä näemme, saa uuden arvon. Siitä tulee meille tärkeää. Ja Sanoman uutismedioissa tärkeästä tulee kiinnostavaa. Uutinen on aina huomionarvoinen ja siksi uutismedia on ainutlaatuinen paikka markkinoijalle.

Tältä sivulta löydät lisää tietoa markkinoinnista Sanoman uutismedioissa sekä ideoita ja inspiraatiota työsi tueksi.

Caset neliö

Caset

Tutustu caseihin, joista tuli sanomista.

Caset

Kenen seurassa liikut

Kenen-seurassa-liikut.png

Totuus on maailmanlaajuisessa kriisissä. Se koskettaa syvästi niin uutisia kuin brändejä. Suuri yleisö etsii tahoja, joita seurata, joihin sitoutua. On surullista todeta, että näinä aikoina aidosti erilaistava idea on olla luotettava. Sen pitäisi olla itsestäänselvyys, mutta näin ei ole. Pitää kiinni siitä mitä lupaa. Julkaista asioita, joiden totuudellisuus on moneen kertaan vahvistettu. Nämä periaatteet tekevät brändeistä valittuja ja medioista uskottavia.

Oletko uskottavampi valehtelijoiden vai rehellisten seurassa?

Kun ihminen kohtaa tarinasi, haluat hänen ottavan sen tosissaan. Viestisi on muotoiltu tunteisiin vetoavasti tai muuten viihdyttävästi, mutta sen sisältö on tarkkaan harkittu ja suunniteltu. Se kertoo, miksi brändisi kannattaisi valita.

Vastaanottaja, ihminen, ei lähtökohtaisesti ole auki. Hän kohtaa liian monta ärsykettä päivässä. Hän epäilee näkemäänsä, ihan syystä. Näinä aikoina on vaikea luottaa mihinkään. Juuri siksi, ja vain siksi, se mistä ympäristöstä hän sanomasi lukee, on oleellista. Väärässä seurassa leimaantuu, hyvässä loistaa.

Ympäristö suojelee brändiäsi

Sanoman uutismedioihin luotetaan. Aseman saavuttaminen on vaatinut vuosikymmenien johdonmukaisen työn ja tinkimättömiä arvovalintoja. Vaikka printtiä ollaan valheellisesti  kuopattu jo vuosikausia, mikään ei ole korvannut Helsingin Sanomien ja paikallisten ykköslehtien arvoa suomalaisissa kodeissa. Painettua sanaa tarvitaan. Sen rinnalle on kasvanut digitaalisia alustoja ja kanavia, joita tehdään Sanomalla samalla pieteetillä.

Kun olen epätoivoinen, muistan, että kautta historian totuus ja rakkaus ovat aina voittaneet. – Mahatma Gandhi

Tänään kansa seuraa Sanoman uutismedioita monikanavaisesti ja päivittäin niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Sanoman uutismedia on ympäristönä rakastettujen brändien arvoinen. Ja toisinpäin, ympäristö suojelee brändiäsi, sillä osa vastaanottajan kitkasta poistuu, kun viestisi näyttämö on ennakkoluuloista puhdas.

    

Brand safety

BrandSafety-Hero-gradient.jpg

Brand safety ennen kaikkea.


Tutustu Sanoman uutismedioihin

Helsingin Sanomat

Helsingin Sanomat

Helsingin Sanomat on aidosti monikanavainen uutismedia: lukija voi lukea sisältöä missä tahansa, koska tahansa ja millä laitteella tahansa. Hesarilla on ainutlaatuinen ja läheinen lukijasuhde. Lukijat kuluttavat sisältöä monipuolisesti, säännöllisesti ja syvällisesti.

Mainostajalle Helsingin Sanomat tarjoaa luotettavan mediaympäristön, jolla tavoittaa monikanavaisesti yli miljoona ostovoimaista kuluttajaa päivässä.

Mainonta Helsingin Sanomissa koetaan laadukkaana, hyödyllisenä ja luotettavana. Siksi mainonta toimii ja saa aikaan kauppaa.

Katso mediatiedot
 

Ilta-Sanomat

Ilta-Sanomat

Ilta-Sanomat on Suomen luetuin uutis- ja puheenaihemedia ja yksi kolmesta suomalaisten päivittäin käyttämästä sovelluksesta. Ilta-Sanomilla on suomalaisittain ainutlaatuinen asema luetuimpana kotimaisena mediana: se kannustaa suomalaiset ulos kuplistaan avaamaan silmänsä. 

Digitaalisuuden myötä Ilta-Sanomat on kasvanut iltapäivälehdestä monikanavaiseksi digitaaliseksi palveluksi, jonka sisällön parissa viihdytään vuorokauden ympäri.

IS.fi on massa- ja kohderyhmämedia yhdessä paketissa. Laajoilla uutisosioilla tavoitat kuluttajan valtakunnallisesti ja teemaosioilla kohderyhmittäin. Ilta-Sanomien koko palvelun profiili vastaa Suomen kansaa, mutta eri osioissa profiileissa on suuria eroja. Teemaosiot ovat hyvä mahdollisuus tavoittaa erilaisia kohderyhmiä oikeanlaisessa mediaympäristössä.

Katso mediatiedot

 

Aamulehti

aamulehti_digi_artikkelikuva_1280x1280-600x600.png

Aamulehti

Aamulehti on yksi Suomen vanhimmista tiedotusvälineistä – ollut täällä ennen kaikkea ja kaikkia. Se ei tarkoita, että se olisi pudonnut ajan virrasta. Aamulehti tarjoaa lukijoilleen, katsojilleen ja kuulijoilleen uutiset juuri sillä hetkellä kun ne tapahtuvat – usein jopa ennen. Sen keskiössä ovat ihmiset, joita varten journalismia tehdään. He ja heidän palvelemisensa tulee Aamulehdelle aina ennen kaikkea.

Aamulehti luo päivään tilaa ja omia hetkiä, joissa voi tutustua ja syventyä ennen kaikkea niihin aiheisiin, jotka kiinnostavat ja vetävät puoleensa. Se tuntee ihmiset ja ympäristön, jossa se ja sen lukijat elävät.

Aamulehti tietää, mistä on puhuttu ja mistä puhutaan, mistä on tultu ja minne ollaan menossa. Tämän se tietää siksi, että se on täältä, Tampereelta, Pirkanmaalta. Ennen kaikkea.

Katso mediatiedot

Satakunnan Kansa

Satakunnan-Kansa.jpg

Satakunnan Kansa

Kun ihmiset haluavat tietää, mitä Porissa ja Satakunnassa tapahtuu, he tulevat ensimmäisenä meidän luoksemme. Ilman Satakunnan Kansaa maakunta ei tulisi toimeen.

Satakunnan Kansa kertoo siitä, mikä on ihmisille tärkeää: Lähetämme suorana koko maakunnan vanhojentanssit tai kerromme mitä Ässien kulisseissa tapahtuu ja miten Pori Jazz tuo maailmantähdet satakuntalaisten kuultavaksi.

Satakunnan Kansaa on tehty sukupolvien ketjussa lähes 150 vuotta ja yhtä kauan ovat mainostajat luottaneet Satakunnan Kansaan markkinoinnin kumppanina. Olemme jatkossakin uudistuva ja asiakaslähtöinen markkinoinnin luottokumppani.

Katso mediatiedot

 

Aluemediat - Paikallislehdet

Nokian uutiset mobile

Paikallismediat

Paikallislehti on mukana niin aamukahvipöydässä kuin elämän suurissa käännekohdissa. Me kuljemme lukijamme kanssa ensimmäiseen koulupäivään, painamaan ylioppilaslakin päähän, ostamaan asuntoa, harrastamaan, ruokaostoksille - iloihin ja suruihin, arkeen ja juhlaan.

Sisältöjämme voi lukea kaikissa kanavissa, ja lukijamme ovat sitoutuneet tuttuihin paikallisiin lehtiin. Halutussa, tilatussa mediassa myös mainonta toimii.

Tuttu, paikallinen lehti on luotettava kumppani lukijalle ja mainostajalle.

Aluemyynnin yhteystiedot


Paikallismedioiden mediatiedot

 

Näkemyksiä uutismediasta

Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten
Kk-kamppis_toukokuu_Marimekko_artikkeli.jpg

Toukokuun Kuukauden kamppis on Marimekko 70 vuotta -juhlakampanja

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Marimekon ikoniset kuviot herättivät huomiota HS etusivun, sisäsivujen ja takakannen innovatiivisessa toteutuksessa.
Kuukauden kamppis
Uutismedia
Toukokuun Kuukauden kamppis on Marimekko 70 vuotta -juhlakampanja
Sorcolor artikkelikuva

Case Sorcolor: Markkinointikanavat vahvistavat toinen toisiaan

Digi, printti, some, Google, TV, radio. Markkinointitoimenpiteiden tärkein tavoite on saada yritys asiakkaan mieleen ja löydettäväksi silloin, kun aika on asiakkaalle oikea. Mitä useammassa kanavassa asiakas viestin kohtaa, sitä varmemmin yritys on top of mindissa silloin kun palveluntarjoajaa haetaan, Sorcolorin markkinointipäällikkö Erik Yrjänä tietää.
Case
Natiivimainonta
TV & video
Uutismedia
Case Sorcolor: Markkinointikanavat vahvistavat toinen toisiaan

Caset, joista tuli sanomista

Kekäle-hero.jpg

Case Kekäle – Natiiviartikkeli toi yli sadan prosentin kasvun verkkokaupan kävijämääriin

Mekkoihin keskittynyt kampanja kasvatti Kekäleen tunnettuutta ja ohjasi tehokkaasti ostoon.
Kekäle
Blistex hero

Case Blistex – Kontekstikohdennettu kampanja kasvatti ostoaikomusta

Visuaaliselta ilmeeltään raikkaat mainokset jäivät hyvin kuluttajien mieleen.
Blistex
Case Hartwall hero

Case Hartwall – IS.fi:n natiiviartikkeli tavoitti lähes tuplasti vertailulukuja enemmän kävijöitä

Virtuaalinen after ski -tapahtuma ja Teflon Brothersin haastattelun sisältänyt natiiviartikkeli toivat runsaasti näkyvyyttä Original Long Drink -brändille.
Hartwall