
Uutismedia
Uutismediassa mainostaminen on brändille turvallista
Uutiset ovat taidokkaasti kerrottuja tarinoita, jotka päästävät meidät lähelle ja antavat nähdä kauas. Kaikki mitä uutisten yhteydessä näemme, saa uuden arvon. Siitä tulee meille tärkeää. Ja Sanoman uutismedioissa tärkeästä tulee kiinnostavaa. Uutinen on aina huomionarvoinen, ja siksi uutismedia on ainutlaatuinen paikka markkinoijalle.
Tältä sivulta löydät tietoa markkinoinnista Sanoman uutismedioissa
sekä ideoita ja inspiraatiota työsi tueksi.

Suunnittelijan työkalut

Caset, joista tuli sanomista
Tutustu uutismedian caseihin.

Kirjoituksia markkinoinnista
Löydä ideoita vaikuttavampaan markkinointiin uutismediassa.

Yhteystiedot
Ota yhteyttä.
Uutismedian ratkaisut

Monikanavainen uutismedia
Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat koko mediaa kuluttavan yleisön sekä painetussa lehdessä että brändin digitaalisessa ympäristössä.

Uutismedian ilmoitusliitteet
Sanomalehden välissä jaettavalla liitteellä aktivoit ostajia ja saat aikaan liikettä niin verkossa kuin kivijalassakin.

Natiivimainonta
Natiivimainonnassa yhdistyy luotettava mediaympäristö, laadukas sisältö ja tehokas ohjaus. Nämä yhdessä varmistavat, että viestisi menee varmasti perille.
Helsingin Sanomat
Tutustu Sanoman uutismedioihin
Helsingin Sanomat
Helsingin Sanomat on aidosti monikanavainen uutismedia: lukija voi lukea sisältöä missä tahansa, koska tahansa ja millä laitteella tahansa.
Hesarilla on ainutlaatuinen ja läheinen lukijasuhde. Lukijat kuluttavat sisältöä monipuolisesti, säännöllisesti ja syvällisesti. Mainostajalle Helsingin Sanomat tarjoaa luotettavan mediaympäristön, jolla tavoittaa monikanavaisesti yli miljoona ostovoimaista kuluttajaa päivässä.
Mainonta Helsingin Sanomissa koetaan laadukkaana, hyödyllisenä ja luotettavana. Siksi mainonta toimii ja saa aikaan kauppaa.
Katso Helsingin Sanomien mediatiedot
Ilta-Sanomat
Ilta-Sanomat
Ilta-Sanomat on Suomen luetuin uutis- ja puheenaihemedia ja yksi kolmesta suomalaisten päivittäin käyttämästä sovelluksesta.
Ilta-Sanomilla on suomalaisittain ainutlaatuinen asema luetuimpana kotimaisena mediana: se kannustaa suomalaiset ulos kuplistaan avaamaan silmänsä. Digitaalisuuden myötä Ilta-Sanomat on kasvanut iltapäivälehdestä monikanavaiseksi digitaaliseksi palveluksi, jonka sisällön parissa viihdytään vuorokauden ympäri.
IS.fi on massa- ja kohderyhmämedia yhdessä paketissa. Laajoilla uutisosioilla tavoitat kuluttajan valtakunnallisesti ja teemaosioilla kohderyhmittäin. Ilta-Sanomien koko palvelun profiili vastaa Suomen kansaa, mutta eri osioissa profiileissa on suuria eroja. Teemaosiot ovat hyvä mahdollisuus tavoittaa erilaisia kohderyhmiä oikeanlaisessa mediaympäristössä.
Katso Ilta-Sanomien mediatiedot
Aamulehti
Aamulehti

Aamulehti tarjoaa lukijoilleen, katsojilleen ja kuulijoilleen uutiset juuri sillä hetkellä kun ne tapahtuvat – usein jopa ennen.
Aamulehden keskiössä ovat ihmiset, joita varten journalismia tehdään. He ja heidän palvelemisensa tulee Aamulehdelle aina ennen kaikkea. Aamulehti on yksi Suomen vanhimmista tiedotusvälineistä – ollut täällä ennen kaikkea ja kaikkia. Se ei tarkoita, että se olisi pudonnut ajan virrasta.
Aamulehti luo päivään tilaa ja omia hetkiä, joissa voi tutustua ja syventyä ennen kaikkea niihin aiheisiin, jotka kiinnostavat ja vetävät puoleensa. Se tuntee ihmiset ja ympäristön, jossa se ja sen lukijat elävät. Aamulehti tietää, mistä on puhuttu ja mistä puhutaan, mistä on tultu ja minne ollaan menossa. Tämän se tietää siksi, että se on täältä, Tampereelta, Pirkanmaalta. Ennen kaikkea.
Katso Aamulehden mediatiedot
Satakunnan Kansa
Satakunnan Kansa

Kun ihmiset haluavat tietää, mitä Porissa ja Satakunnassa tapahtuu, he tulevat ensimmäisenä meidän luoksemme.
Ilman Satakunnan Kansaa maakunta ei tulisi toimeen. Satakunnan Kansa kertoo siitä, mikä on ihmisille tärkeää: Lähetämme suorana koko maakunnan vanhojentanssit tai kerromme mitä Ässien kulisseissa tapahtuu ja miten Pori Jazz tuo maailmantähdet satakuntalaisten kuultavaksi.
Satakunnan Kansaa on tehty sukupolvien ketjussa lähes 150 vuotta ja yhtä kauan ovat mainostajat luottaneet Satakunnan Kansaan markkinoinnin kumppanina. Olemme jatkossakin uudistuva ja asiakaslähtöinen markkinoinnin luottokumppani.
Katso Satakunnan Kansan mediatiedot
Aluemediat ja paikallislehdet
Aluemediat ja paikallislehdet

Paikallislehti on mukana niin aamukahvipöydässä kuin elämän suurissa käännekohdissa.
Paikallislehti kulkee lukijansa kanssa ensimmäiseen koulupäivään, painamaan ylioppilaslakin päähän, ostamaan asuntoa, harrastamaan, ruokaostoksille – iloihin ja suruihin, arkeen ja juhlaan.
Paikallislehtien sisältöjä voi lukea kaikissa kanavissa, ja lukijat ovat sitoutuneet tuttuihin paikallisiin lehtiin. Halutussa, tilatussa mediassa myös mainonta toimii. Tuttu, paikallinen lehti on luotettava kumppani sekä lukijalle että mainostajalle.
Aluemyynnin yhteystiedot
Paikallislehtien mediatiedot
Kenen seurassa liikut

Totuus on maailmanlaajuisessa kriisissä. Se koskettaa syvästi niin uutisia kuin brändejä. Suuri yleisö etsii tahoja, joita seurata, joihin sitoutua. On surullista todeta, että näinä aikoina aidosti erilaistava idea on olla luotettava. Sen pitäisi olla itsestäänselvyys, mutta näin ei ole. Pitää kiinni siitä mitä lupaa. Julkaista asioita, joiden totuudellisuus on moneen kertaan vahvistettu. Nämä periaatteet tekevät brändeistä valittuja ja medioista uskottavia.
Oletko uskottavampi valehtelijoiden vai rehellisten seurassa?
Kun ihminen kohtaa tarinasi, haluat hänen ottavan sen tosissaan. Viestisi on muotoiltu tunteisiin vetoavasti tai muuten viihdyttävästi, mutta sen sisältö on tarkkaan harkittu ja suunniteltu. Se kertoo, miksi brändisi kannattaisi valita.
Vastaanottaja, ihminen, ei lähtökohtaisesti ole auki. Hän kohtaa liian monta ärsykettä päivässä. Hän epäilee näkemäänsä, ihan syystä. Näinä aikoina on vaikea luottaa mihinkään. Juuri siksi, ja vain siksi, se mistä ympäristöstä hän sanomasi lukee, on oleellista. Väärässä seurassa leimaantuu, hyvässä loistaa.
Ympäristö suojelee brändiäsi
Sanoman uutismedioihin luotetaan. Aseman saavuttaminen on vaatinut vuosikymmenien johdonmukaisen työn ja tinkimättömiä arvovalintoja. Vaikka printtiä ollaan valheellisesti kuopattu jo vuosikausia, mikään ei ole korvannut Helsingin Sanomien ja paikallisten ykköslehtien arvoa suomalaisissa kodeissa. Painettua sanaa tarvitaan. Sen rinnalle on kasvanut digitaalisia alustoja ja kanavia, joita tehdään Sanomalla samalla pieteetillä.
Kun olen epätoivoinen, muistan, että kautta historian totuus ja rakkaus ovat aina voittaneet. – Mahatma Gandhi
Tänään kansa seuraa Sanoman uutismedioita monikanavaisesti ja päivittäin niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Sanoman uutismedia on ympäristönä rakastettujen brändien arvoinen. Ja toisinpäin, ympäristö suojelee brändiäsi, sillä osa vastaanottajan kitkasta poistuu, kun viestisi näyttämö on ennakkoluuloista puhdas.
Brand safety

Brand safety ennen kaikkea.
Näkemyksiä uutismediasta

Neljä hyvää syytä valita Sanoman uutismedia

IS on myös syventävien sisältöjen koti

BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla
Caset
Caset, joista tuli sanomista

Case DNA – HS Vision mediaympäristö tuki erinomaisesti natiiviartikkelin teemaa

Case Järvikylä – Tuloksellinen kampanja toi ennätysluvut myyntiin
