SANOMA MEDIATRENDI 7

MERKITYKSELLISYYS: Minulle tärkeät sisällöt

Ihmiset tavoittaa yhä enemmän vain juuri heitä koskettavien sisältöjen kautta.

Suhde sisältöihin on entistä henkilökohtaisempi. Laatumediat tavoittavat massat tehokkaasti ammattitaidollaan.
 

Kuluttajilla on yhä henkilökohtaisemmat mediadieetit: omat mediatavat ja -hetket. Myös suhde sisältöihin on entistä henkilökohtaisempi – ja sen myötä aiempaa vaativampi. Vastaanottajan huomio on lunastettava entistä nopeammin ja tehokkaammin. 

Ihmiset tavoittaa yhä enemmän vain merkityksellisten tai juuri heitä koskettavien sisältöjen ja markkinoinnin kautta kautta.

Laatumediat tavoittavat siksi edelleen massat tehokkaasti ammattitaidollaan.

Samalla sisällöistä on tullut yhä vahvemmin oman identiteetin rakennuspuita: muille jaetaan erityisesti itselle tärkeitä ja merkityksellisiä sisältöjä. 

Lataa Sanoma Mediatrendit 2017 -raportti >>

”Musiikkiklippien arviointisäde on lyhentynyt kahdeksasta sekunnista kuuteen – ihmiset tietävät nopeasti mistä he tykkäävät.” 

Mikko Koivusipilä, Musiikkipäällikkö, Nelonen Media
 

MERKITYKSELLISYYS: Miten hyödynnän trendiä mainonnassa?

Brändi osoittaa tuntevansa suomalaiset uudella otteella: Felix 2016. Felix tuntee suomalaisten maun: Josephine.

Tunne yleisösi ja puhuttele aiempaakin syvemmin.

Tunnista tarkasti juuri heille merkitykselliset tarpeet, ilmiöt & sisällöt ja kiinnity niihin samankaltaisesti.

Kiinnitä kohdeyleisön huomio aiempaakin nopeammin. Erotu viestitulvasta ja yllätä.