mutusta_mittarointiin_parallax.jpg

Mutusta mittarointiin -webinaarisarja

Opi tuntemaan kohderyhmäsi.

Makuasioista ei voi kuin kiistellä. Toiset meistä tykkäävät kesästä ja toiset kesän vastakohdasta. Jos kaikkia yrittää yhtä aikaa miellyttää, on tuloksena vuoden ympäri jatkuva loskainen syksy.

Kun yhteen suuntaan kumartaa, tulee toiseen helposti pyllistäneeksi. Mikä on sopivan syvä kumarrus ilman mielistelyn makua ja minkä verran pyllistyksistä mielensä pahoittaneita pitää hyväksyä? Mistä tietää, ketkä ovat niitä, joita myynnintekemisen näkökulmasta kannattaa miellyttää?

Vanhojen sanontojen, kansanviisauksien ja oman mielipiteen tueksi on markkinointiin olemassa mittareita. Dataan pohjautuva päätöksenteko helpottaa markkinoijan työtä. Mitä digitaalisemmaksi mainoskenttä muuttuu, sitä reaaliaikaisempaa käsillä oleva tieto on.

Mutusta mittarointiin -webinaarisarjassa markkinoinnin ammattilaiset tekevät ihmisistä numeroita ja numeroista ostopersoonia. Miten erilaiset ihmiset liikkuvat netissä ja mitä tietoa he hakevat ennen ostopäätöksen tekemistä? Missä vaiheessa markkinointi tavoittaa heidät ja kuinka heidän mietteisiinsä on mahdollista vaikuttaa? 

Tavoitteita ja niissä onnistumista ei ravisteta hihasta. Ne mitataan.

Webinaarisarjan aiempien jaksojen tallenteet löydät alta.
Seuraavat jaksot järjestetään marras-joulukuussa. Pysy kuulolla!

Asiakasymmärrys markkinoinnin tukena suhteen eri vaiheissa –
Case Käyttöauto

Sarjan ensimmäisessä osassa Sanoman B2B insight -tutkimuspäällikkö Heli Virola avaa Sanoman kampanjoissaan käyttämää dataa ja tapaa hyödyntää erilaisia tutkimuksia asiakkaiden kanssa tehtävässä mediasuunnittelutyössä. Päivän aiheeseen konkreettisen lisän tuo markkinointitarinansa kautta Käyttöauto Tampereen aluejohtaja Harri Mylläri. Mylläri kertoo esimerkeillään siitä, miten asiakassuhdetyötä tehdään pitkän ostovälin hyödykkeiden parissa. Keskustelua vetää Sanoma B2B:n vastaava sisältömarkkinoinnin tuottaja Olli Ikäheimo.

Tapahtumissamme puitua