Ohjelmallinen ostaminen

Ohjelmallinen ostaminen on tapa ostaa mediatilaa suoraan järjestelmien avulla. Se mahdollistaa kampanjoiden reaaliaikaisen optimoinnin sekä datan tehokkaan hyödyntämisen mainonnan kohdentamisessa.

Ohjelmallisesti voi ostaa digitaalista mainontaa tavoitteesta riippumatta. Se soveltuu hyvin taktiseen mainontaan, mutta mahdollistaa myös laajempien brändikampanjoiden rakentamisen. Tärkeää on valita tavoitteisiin soveltuva mittaristo.

Ohjelmallisen mainonnan hyödyt ovat erityisesti datan käytössä, tehokkaassa kampanjaoptimoinnissa sekä mainonnan skaalautuvuudessa.  Lisäksi mainontaa voi kohdentaa kaikkiin päätelaitteisiin, sekä eri kanaviin videosta mobiilisovelluksiin.

Miksi ostaa Sanoman ohjelmallisen ratkaisuja:

Koko Sanoman verkosto on ohjelmallisesti ostettavissa. Ostaessasi mainontaa Sanomalta, voit luottaa siihen, että mainoksesi näkyvät turvallisessa, laadukkaassa ja luotettavassa  mediaympäristössä.

1.       Suomen laajin tavoittavuus

  • Mahdollisuus tavoittaa asiakkaasi kohderyhmästä riippumatta

2.       Bränditurvallisuus

  • Luotettava ja kotimainen mediaympäristö

3.       Laajimmat kotimaiset kohdennustuotteet

  • Oma datatiimi huolehtii kohdennustuotteiden jatkuvasta kehityksestä

4.       Henkilökohtainen asiakaspalvelu

  • Ammattilaisemme aina käytettävissänne

5.  Suomen parhaat sisällöt

  • Suomen tunnetuimmat mediat ja luotettavimmat journalistiset sisällöt

Sanoman ohjelmallisen tuotteistus

Sivustoläpinäkyvyys tarjoaa mahdollisuuden kohdentaa kampanjoita suoraan haluttuun mediaan tai optimoida kampanjoita siihen mediaympäristöön, missä ne toimivat parhaiten. Mainontaa voi kohdentaa sivustokohtaisesti kanavasta riippumatta.

Desktop

Koko Sanoman verkostoa on mahdollista ostaa domainläpinäkyvyydellä. Perusmainosmuotojen lisäksi voi hyödyntää erikoisratkaisuja, esimerkiksi paraati-tapettia sekä muita hyvän huomioarvon brändiformaatteja.

Mobiili

Myös mobiilissa koko Sanoman verkosto on ostettavissa ohjelmallisesti. Mainontaa voi ostaa sekä mobiilisivustoille että mobiilisovelluksiin ja perusmainosmuotojen lisäksi hyödynnettävissä on erilaisia erikoismainosmuotoja.

Video

Videon osalta ohjelmallisesti ostettavissa on kaksi eri tuotetta, Instream-video sekä artikkelivideo. Intream-mainonnassa mainontaa esitetään ennen videosisällön alkua sekä pidempien videosisältöjen mainoskatkoilla. Artikkelivideo tavoittaa kuluttajan artikkelisisällön keskellä. Tutustu tarkemmin video-ratkaisuihimme.

Kohdentaminen

Sanoman verkostossa voi kohdentaa tiettyihin sisältöihin tai eri yleisöihin. Kohdennuspakettimme tarjoavat mahdollisuuden kohdentaa mainontaa eri sivustoihin tai sivustojen osioihin, esimerkiksi Iltasanomien viihde-osioon.  Datatuotteemme tarjoavat mahdollisuuden kohdentaa mainontaa haluamillesi yleisölle läpi verkoston. Tutustu tarkemmin kohdennustuotteisiimme.

Miten ostaa Sanoman verkostoa ohjelmallisesti

Ohjelmallisessa mainonnassa kampanjoita hallinnoi ostaja itse, joten ostamiseen tarvitaan joko oma ostojärjestelmä, tai toimisto, joka hoitaa kampanjoinnin
Hyväksymme jokaisen ostajan erikseen verkostoomme – ota yhteyttä niin katsotaan yhdessä paras ratkaisu yrityksellenne: trading@sanoma.fi

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Lue usein kysytyt kysymykset ohjelmallisesta ostamisesta. Tutustu myös ohjelmallisen termistöön

 

Kiinnostuitko?

Lähetä meille viesti, palaamme asiaan pikaisesti.

Ota yhteyttä