Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Rekisteröidy

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Osta mainontaa

Nyt on oikea aika hankkia uusia asiakkaita

Suunnittele ja osta itse display-mainontaa Sanoman digimedioihin.

Rekisteröidy

Miksi Sanoma Ad Manager?

Tavoitat asiakasryhmiä, joita et tavoita muista kanavista.

Sanoman digiverkosto tavoittaa 90 % eli 3,4 miljoonaa suomalaista viikoittain. Verkostoon kuuluu uutissivustoja, kuten Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat, Aamulehti ja Satakunnan Kansa, paikallisia uutissivustoja, kuten nokianuutiset.fi, rannikkoseutu.fi ja sydansatakunta.fi sekä lifestyle-sivustoja, kuten gloria.fi, vauva.fi, soppa365.fi ja tiede.fi.

Lue lisää

Display-mainonta sopii sekä tunnettuuden kasvattamiseen että taktiseen mainontaan.

Valitse näyttöpohjainen mainosmuoto (CPM), kun haluat rakentaa yrityksesi tunnettuutta, ja klikkipohjainen mainosmuoto (CPC), kun haluat ajaa tehokkaasti liikennettä sivustollesi. Klikkipohjaisissa mainosmuodoissa maksat vain klikeistä, kun taas näyttöpohjaisissa toteutuneista näytöistä.

Tutustu mainosmuotoihin

Mainoskampanjan luominen on helppoa, ja saat sen liveksi käden käänteessä.

Mainontaa varten tarvitset kuvan, tekstin ja verkkosivuosoitteen. Palvelun editorissa muokkaat kuvan sopivan kokoiseksi. Voit myös hyödyntää hyvin toimineita sosiaalisen median mainoksiasi Sanoma Ad Managerissa. Suomenkielinen asiakaspalvelu ja chat auttavat kampanjan rakentamisessa.

Aloita mainonta

Voit kohdentaa mainontaa eri kohdennuskriteereiden mukaan.

Sanoma Ad Managerissa voit kohdentaa mainontaasi demografisten tekijöiden, sijainnin, mediasivustojen, kiinnostuksen ja kontekstin mukaan. Voit myös kohdentaa mainontaa omaan asiakasrekisteriisi tai mainostaa kohdentamattomana, jolloin järjestelmä optimoi mainoksen näkymään siellä, missä se parhaiten toimii.

Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin

Testaat helposti mainoskuvien tai kohdennusten toimivuutta.

Valitse 12 erilaisesta display-mainosmuodosta yksi tai useampi mainosmuoto, joka parhaiten tukee mainonnan tavoitettasi. Voit myös luoda useampia mainosryhmiä yhteen kampanjaan ja testata erilaisia mainosmuotoja, -kuvia ja kohdennuksia.

Näin luot kampanjan Sanoma Ad Managerilla

1. Valitse kampanjallesi tavoite
2. Määritä mainosmuoto ja kohdennuskriteerit
3. Lisää mainoksen kuva ja tekstit
4. Kampanja on valmis tavoittamaan asiakkaasi!

Hyödynnä uuden asiakkaan alennus!

Uuden asiakkaan etuna saat nyt 195 euron alennuksen Sanoma Ad Managerista ostettuun mainoskampanjaan koodilla NRDN

Rekisteröidy ja lunasta koodi

Alennuskoodin hyödyntäminen vaatii rekisteröitymisen palveluun, ja sen voi käyttää vain kerran y-tunnusta kohden. Alennuskampanjasta tulee aina maksettavaksi vähintään 5 € (+ alv). Koodi on voimassa 15.10.2023 asti.

Ajankohtaista Sanoma Ad Managerista

  • Tiedätkö, millaisia edellytyksiä onnistunut ja tehokas mainonta vaatii sinulta?

    Oletko mahdollisesti panostanut mainontaan, mutta tulokset eivät vain näytä paranevan? Kun kampanja menee plörinäksi, syyttävä sormi osoittaa usein siihen itsestäänselvimpään: kampanjan kohdennukseen, visuihin ja viesteihin.

    Tagit

    Ad Manager Näkemyksiä Kotisivut Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2023
    Lue lisää
    onnistunut_mainonta
  • Mainonnan ostoalusta Sanoma Ad Manager uudistuu

    Uudistuksen myötä Ad Managerin tuotevalikoima laajenee, kohdentamisessa voi jatkossa hyödyntää myös omaa asiakasdataa ja käyttökokemus sujuvoituu entisestään, kertovat Aapi von Creutlein ja Tuomas Waris.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    17.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma Ad Managerin uudet ominaisuudet palvelevat nyt entistäkin paremmin digimarkkinoijien tarpeita

    Mainonnan itseostopalvelu Sanoma Ad Manager helpottaa nyt entistäkin tehokkaammin digimainostajien arkea.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    10.3.2023
    Lue lisää
  • Kohdennusmahdollisuudet Sanoma Ad Managerissa

    Sanoman verkosto tavoittaa 3,2 miljoonaa suomalaista viikoittain. Löydät heistä sinulle oikeat asiakkaat, kun kohdennat mainoksesi oikein.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    8.11.2022
    Lue lisää
    Ad Manager kohdennus artikkelikuva
  • Mitä tuloksia kannattaa seurata Sanoma Ad Managerissa?

    Sanoma Ad Managerista voit seurata reaaliajassa, saavuttaako mainoksesi toivotut tavoitteet. Avaamme tässä vinkkiblogissa kolme mittaria, joita kannattaa pitää silmällä mainoskampanjasi aikana ja sen jälkeen. Kerromme myös, miten mittareita kannattaa tulkita ja mitä niistä voi oppia.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Tuotetietoa
    Julkaistu
    24.10.2022
    Lue lisää
    Tulosten tulkitseminen Ad Manager artikkelikuva
  • Viisi syytä, miksi kannattaa valita Sanoma Ad Manager mainosalustaksi

    Digimainontaa varten on vaihtoehtoja, onneksi! Kaikki tuntevat suuret, globaalit mainosalustat, joiden käyttö on arkipäivää. Jos kuitenkin haluat tavoittaa kotimaan asiakkaat lempimedioidensa parista, on Sanoma Ad Manager erinomainen vaihtoehto. Tässä viisi parasta syytä valita Ad Manager mainosalustaksi.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Tuotetietoa
    Julkaistu
    20.10.2022
    Lue lisää
    5 syytä valita Ad Manager
  • Neljä vinkkiä parempiin mainostuloksiin Sanoma Ad Managerissa

    Kuinka pitkään mainoskampanjan kannattaa pyöriä? Miksi sesongin ajattelu kannattaa? Entä miten raportit auttavat tulevien kampanjoiden suunnittelussa? Sanoma Ad Managerin väki auttaa kampanjaasi menestymään – ota vinkit talteen.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Tuotetietoa
    Julkaistu
    7.7.2022
    Lue lisää
    Ad Manager nelja vinkkia artikkeli.jpg
  • Kannattaako kohdentaminen?

    Sanoma Ad Managerissa kohdentamalla saat mainoksesi näkymään haluamallesi asiakaskunnalle. Tässä jutussa kerromme, miten voit kohdentaa mainoksia Ad Managerissa ja missä tilanteissa voit jättää kohdentamisen jopa kokonaan pois.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    7.7.2022
    Lue lisää
    Ad Manager kannattaako kohdentaminen artikkeli.jpg
  • Digimainonnan 5 myyttiä ja väärinkäsitystä

    Digimainonnan kenttä on täynnä mielikuvia ja mutua. Väärä tieto johtaa huonoihin päätöksiin ja tehottomiin kampanjoihin. Siksi tässä artikkelissa oikaisemme yleisimmät väärinkäsitykset joita digimainonnasta liikkuu.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Tutkittua
    Julkaistu
    11.3.2022
    Lue lisää
    vaarinkasityksia_digimainonnasta.jpg
  • Faksiajasta itseostokanavaan

    Sanoma Ad Manager tekee ostamisesta helppoa, Head of Digital Platform Tuomas Waris lupaa.

    Tagit

    Ad Manager Näkemyksiä Digiratkaisut
    Julkaistu
    28.10.2020
    Lue lisää
    Tuomas Waris

    Markkinointitoimisto Kuuki tekee tulosta asiakkailleen Sanoma Ad Managerin avulla

    Sanoman verkostossa mainostaminen on tuonut lisää peittoa ja uusia kohdennusmahdollisuuksia muiden kanavien rinnalle.

    Tutustu asiakastarinaan

    Vaikuttavaa mainontaa Sanoma Ad Managerin avulla

    Täyden palvelun markkinointitoimisto Julkee x Lempee on tehnyt Sanoma Ad Managerin avulla kaikenkokoisille asiakkailleen mainontaa erinomaisin tuloksin.

    Tutustu asiakastarinaan

    Sanoma Ad Managerista ostettavat mainosmuodot

    UUTUUS

    Pystyvideo (CPM)

    Tavoita asiakkaasi huomiota herättävällä ja kustannustehokkaalla tavalla.

    Artikkelin yhteydessä pyörivä pystysuuntainen videomainos käynnistyy automaattisesti ilman ääntä ja pysähtyy loppuruutuun. Videon maksimipituus on 30 sekuntia ja formaatti MP4. Videon koko 1080 x 1920 px (kuvasuhde 9:16), tiedoston koko max. 3,5 mb.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    UUTUUS

    Neliövideo (CPM)

    Tavoita kohdeyleisösi kustannustehokkaasti, ja yhdistä brändimainonta ja taktinen viesti helposti.

    Neliövideo on artikkelin yhteydessä pyörivä neliön mallinen videomainos käynnistyy automaattisesti ilman ääntä ja pysähtyy loppuruutuun. Videon maksimipituus on 30 sekuntia ja formaatti MP4. Videon koko 1080 x 1080 px (kuvasuhde 1:1), tiedoston koko max. 3,5 mb.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    UUTUUS

    Vaakavideo (CPM)

    Herätä kohderyhmäsi huomio, ja tavoita tehokkaasti.

    Vaakavideo on artikkelin yhteydessä pyörivä vaakamallinen videomainos, joka käynnistyy automaattisesti ilman ääntä ja pysähtyy loppuruutuun. Videon maksimipituus on 30 sekuntia ja formaatti MP4. Videon koko 1920 x 1080 px (kuvasuhde 16:9), tiedoston koko max. 3,5 mb.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    Natiivinosto (CPM)

    Ohjaa tehokkaasti liikennettä artikkelimuotoiseen sisältöön.

    Natiiviartikkeli voi sijaita Sanoman mediassa tai mainostajan omalla sivustolla. Mainos rakentuu yhdestä kuvasta ja ohjaa artikkelisisältöön.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    Digikokosivu (CPM)

    Varmista huomioarvo ja vaikuttavuus niin brändillisissä kuin taktisemmissakin kampanjoissa.

    Mainos koostuu yhdestä kuvasta, jonka minimikoko 620 x 891 px (.jpg tai .png), tiedoston maksimikoko on 300 kt.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    Paraati (CPM)

    Paraatilla tavoitat asiakkaasi päivän aikana usean kosketuspinnan kautta. Tämä lisää toistoa ja parantaa yrityksesi tunnettuutta.

    Paraati koostuu kahdesta valmiista bannerista, joiden minimikoot ovat: desktop 980 x 400 px (jpg tai png), tiedoston maksimikoko 300 kt, ja mobiili 300 x 300 px (jpg tai png), tiedoston maksimikoko 300 kt.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    Pystyparaati (CPM)

    Pystyparaati näkyy desktopissa uutissisällön vieressä näkyvällä paikalla ja mobiilissa artikkeleiden välissä.

    Mainos rakentuu yhdestä kuvasta, jonka minimikoko 300 x 600 px (.jpg tai .png), tiedoston maksimikoko on 300 kt.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    Paraati + tapetti (CPM)

    Paraati + tapetti -mainosmuodolla näyt desktopissa mahdollisimman laajasti ja tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti.

    Paraatin minimikoko 980 x 400 px (jpg tai png) ja tapetin minimikoko 1600 x 1200 px (jpg tai png). Tiedostojen maksimiyhteiskoko on 300 kt. Tapetti keskitetään sivulle ja se ei skaalaudu näyttöresoluution mukaan, joten pienemmissä näytöissä osa sisällöstä voi jäädä näkymättä.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    Somenosto kuvalla, videolla tai karusellilla (CPC)

    Laajenna hyvin toiminut somemainoksesi kotimaiseen uutismediaan ja ohjaa sivustollesi liikennettä.

    Somenostossa voit hyödyntää yhtä kuvaa (1.91:1 tai 1:1) useampaa kuvaa (1–5 kpl 1.91:1 tai 1:1), tai videota (1:1, 4 mt). Lisäksi tarvitset otsikon ja CTA- tai linkkitekstin. Mainosmuoto hinnoitellaan dynaamisesti: mitä paremmin mainos toimii, sitä vähemmän maksat klikkauksista. Laadukas aineisto visuaalisesti ja sisällöllisesti mahdollistaa edulliset klikkihinnat.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    Nettonosto (CPM)

    Kohdenna mainontaa tarkasti kohderyhmän kiinnostuksen mukaan ja kasvata tuotteiden ja palvelujesi tunnettuutta.

    CPM Nettonoston aineisto-ohjeistus on muuten sama kuin Tuotenostossa, paitsi CTA on valinnainen.

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    CPC-paketti (CPC)

    CPC-paketilla hankit tehokkaasti lisää verkkosivukävijöitä ja maksat vain klikeistä.

    Mainos muodostuu kolmesta valmiista bannerista (600 x 500 px, 200 x 600 px sekä 468 x 400 px), eikä muita tekstejä tarvita. Mainosmuoto hinnoitellaan dynaamisesti: mitä paremmin mainos toimii, sitä vähemmän maksat klikkauksista. Laadukas aineisto visuaalisesti ja sisällöllisesti mahdollistaa edulliset klikkihinnat. 

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    Tuotenosto (CPC)

    Ohjaa asiakkaasi tuote- tai tilaussivullesi helpon, taktisen mainosratkaisun avulla.

    Tuotenostoon tarvitset kuvan (600 x 314 px), otsikkotekstin, tuotekuvauksen sekä CTA-napin tekstin. Mainosmuoto hinnoitellaan dynaamisesti: mitä paremmin mainos toimii, sitä vähemmän maksat klikkauksista. Laadukas aineisto visuaalisesti ja sisällöllisesti mahdollistaa edulliset klikkihinnat. 

    Osta Sanoma Ad Managerista       Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland