Nyt on oikea aika hankkia uusia asiakkaita
Suunnittele ja osta itse display-mainontaa Sanoman digimedioihin.

Miksi Sanoma Ad Manager?
Tavoitat asiakasryhmiä, joita et tavoita muista kanavista.
Sanoman digiverkosto tavoittaa 90 % eli 3,4 miljoonaa suomalaista viikoittain. Verkostoon kuuluu uutissivustoja, kuten Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat, Aamulehti ja Satakunnan Kansa, paikallisia uutissivustoja, kuten nokianuutiset.fi, rannikkoseutu.fi ja sydansatakunta.fi sekä lifestyle-sivustoja, kuten gloria.fi, vauva.fi, soppa365.fi ja tiede.fi.
Display-mainonta sopii sekä tunnettuuden kasvattamiseen että taktiseen mainontaan.
Valitse näyttöpohjainen mainosmuoto (CPM), kun haluat rakentaa yrityksesi tunnettuutta, ja klikkipohjainen mainosmuoto (CPC), kun haluat ajaa tehokkaasti liikennettä sivustollesi. Klikkipohjaisissa mainosmuodoissa maksat vain klikeistä, kun taas näyttöpohjaisissa toteutuneista näytöistä.
Mainoskampanjan luominen on helppoa, ja saat sen liveksi käden käänteessä.
Mainontaa varten tarvitset kuvan, tekstin ja verkkosivuosoitteen. Palvelun editorissa muokkaat kuvan sopivan kokoiseksi. Voit myös hyödyntää hyvin toimineita sosiaalisen median mainoksiasi Sanoma Ad Managerissa. Suomenkielinen asiakaspalvelu ja chat auttavat kampanjan rakentamisessa.
Voit kohdentaa mainontaa eri kohdennuskriteereiden mukaan.
Sanoma Ad Managerissa voit kohdentaa mainontaasi demografisten tekijöiden, sijainnin, mediasivustojen, kiinnostuksen ja kontekstin mukaan. Voit myös kohdentaa mainontaa omaan asiakasrekisteriisi tai mainostaa kohdentamattomana, jolloin järjestelmä optimoi mainoksen näkymään siellä, missä se parhaiten toimii.
Testaat helposti mainoskuvien tai kohdennusten toimivuutta.
Valitse 12 erilaisesta display-mainosmuodosta yksi tai useampi mainosmuoto, joka parhaiten tukee mainonnan tavoitettasi. Voit myös luoda useampia mainosryhmiä yhteen kampanjaan ja testata erilaisia mainosmuotoja, -kuvia ja kohdennuksia.
1. Valitse kampanjallesi tavoite
2. Määritä mainosmuoto ja kohdennuskriteerit
3. Lisää mainoksen kuva ja tekstit
4. Kampanja on valmis tavoittamaan asiakkaasi!
Uuden asiakkaan etuna saat nyt 195 euron alennuksen Sanoma Ad Managerista ostettuun mainoskampanjaan koodilla NRDN
Alennuskoodin hyödyntäminen vaatii rekisteröitymisen palveluun, ja sen voi käyttää vain kerran y-tunnusta kohden. Alennuskampanjasta tulee aina maksettavaksi vähintään 5 € (+ alv). Koodi on voimassa 15.10.2023 asti.
Ajankohtaista Sanoma Ad Managerista
Markkinointitoimisto Kuuki tekee tulosta asiakkailleen Sanoma Ad Managerin avulla
Sanoman verkostossa mainostaminen on tuonut lisää peittoa ja uusia kohdennusmahdollisuuksia muiden kanavien rinnalle.

Vaikuttavaa mainontaa Sanoma Ad Managerin avulla
Täyden palvelun markkinointitoimisto Julkee x Lempee on tehnyt Sanoma Ad Managerin avulla kaikenkokoisille asiakkailleen mainontaa erinomaisin tuloksin.

Sanoma Ad Managerista ostettavat mainosmuodot
UUTUUS
Pystyvideo (CPM)
Tavoita asiakkaasi huomiota herättävällä ja kustannustehokkaalla tavalla.
Artikkelin yhteydessä pyörivä pystysuuntainen videomainos käynnistyy automaattisesti ilman ääntä ja pysähtyy loppuruutuun. Videon maksimipituus on 30 sekuntia ja formaatti MP4. Videon koko 1080 x 1920 px (kuvasuhde 9:16), tiedoston koko max. 3,5 mb.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet
UUTUUS
Neliövideo (CPM)
Tavoita kohdeyleisösi kustannustehokkaasti, ja yhdistä brändimainonta ja taktinen viesti helposti.
Neliövideo on artikkelin yhteydessä pyörivä neliön mallinen videomainos käynnistyy automaattisesti ilman ääntä ja pysähtyy loppuruutuun. Videon maksimipituus on 30 sekuntia ja formaatti MP4. Videon koko 1080 x 1080 px (kuvasuhde 1:1), tiedoston koko max. 3,5 mb.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet
UUTUUS
Vaakavideo (CPM)
Herätä kohderyhmäsi huomio, ja tavoita tehokkaasti.
Vaakavideo on artikkelin yhteydessä pyörivä vaakamallinen videomainos, joka käynnistyy automaattisesti ilman ääntä ja pysähtyy loppuruutuun. Videon maksimipituus on 30 sekuntia ja formaatti MP4. Videon koko 1920 x 1080 px (kuvasuhde 16:9), tiedoston koko max. 3,5 mb.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

Natiivinosto (CPM)
Ohjaa tehokkaasti liikennettä artikkelimuotoiseen sisältöön.
Natiiviartikkeli voi sijaita Sanoman mediassa tai mainostajan omalla sivustolla. Mainos rakentuu yhdestä kuvasta ja ohjaa artikkelisisältöön.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

Digikokosivu (CPM)
Varmista huomioarvo ja vaikuttavuus niin brändillisissä kuin taktisemmissakin kampanjoissa.
Mainos koostuu yhdestä kuvasta, jonka minimikoko 620 x 891 px (.jpg tai .png), tiedoston maksimikoko on 300 kt.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

Paraati (CPM)
Paraatilla tavoitat asiakkaasi päivän aikana usean kosketuspinnan kautta. Tämä lisää toistoa ja parantaa yrityksesi tunnettuutta.
Paraati koostuu kahdesta valmiista bannerista, joiden minimikoot ovat: desktop 980 x 400 px (jpg tai png), tiedoston maksimikoko 300 kt, ja mobiili 300 x 300 px (jpg tai png), tiedoston maksimikoko 300 kt.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

Pystyparaati (CPM)
Pystyparaati näkyy desktopissa uutissisällön vieressä näkyvällä paikalla ja mobiilissa artikkeleiden välissä.
Mainos rakentuu yhdestä kuvasta, jonka minimikoko 300 x 600 px (.jpg tai .png), tiedoston maksimikoko on 300 kt.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

Paraati + tapetti (CPM)
Paraati + tapetti -mainosmuodolla näyt desktopissa mahdollisimman laajasti ja tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti.
Paraatin minimikoko 980 x 400 px (jpg tai png) ja tapetin minimikoko 1600 x 1200 px (jpg tai png). Tiedostojen maksimiyhteiskoko on 300 kt. Tapetti keskitetään sivulle ja se ei skaalaudu näyttöresoluution mukaan, joten pienemmissä näytöissä osa sisällöstä voi jäädä näkymättä.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet
Somenosto kuvalla, videolla tai karusellilla (CPC)
Laajenna hyvin toiminut somemainoksesi kotimaiseen uutismediaan ja ohjaa sivustollesi liikennettä.
Somenostossa voit hyödyntää yhtä kuvaa (1.91:1 tai 1:1) useampaa kuvaa (1–5 kpl 1.91:1 tai 1:1), tai videota (1:1, 4 mt). Lisäksi tarvitset otsikon ja CTA- tai linkkitekstin. Mainosmuoto hinnoitellaan dynaamisesti: mitä paremmin mainos toimii, sitä vähemmän maksat klikkauksista. Laadukas aineisto visuaalisesti ja sisällöllisesti mahdollistaa edulliset klikkihinnat.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

Nettonosto (CPM)
Kohdenna mainontaa tarkasti kohderyhmän kiinnostuksen mukaan ja kasvata tuotteiden ja palvelujesi tunnettuutta.
CPM Nettonoston aineisto-ohjeistus on muuten sama kuin Tuotenostossa, paitsi CTA on valinnainen.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

CPC-paketti (CPC)
CPC-paketilla hankit tehokkaasti lisää verkkosivukävijöitä ja maksat vain klikeistä.
Mainos muodostuu kolmesta valmiista bannerista (600 x 500 px, 200 x 600 px sekä 468 x 400 px), eikä muita tekstejä tarvita. Mainosmuoto hinnoitellaan dynaamisesti: mitä paremmin mainos toimii, sitä vähemmän maksat klikkauksista. Laadukas aineisto visuaalisesti ja sisällöllisesti mahdollistaa edulliset klikkihinnat.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet

Tuotenosto (CPC)
Ohjaa asiakkaasi tuote- tai tilaussivullesi helpon, taktisen mainosratkaisun avulla.
Tuotenostoon tarvitset kuvan (600 x 314 px), otsikkotekstin, tuotekuvauksen sekä CTA-napin tekstin. Mainosmuoto hinnoitellaan dynaamisesti: mitä paremmin mainos toimii, sitä vähemmän maksat klikkauksista. Laadukas aineisto visuaalisesti ja sisällöllisesti mahdollistaa edulliset klikkihinnat.
Osta Sanoma Ad Managerista Lue lisää ja katso aineisto-ohjeet