Sanoman data

Sanoma data

Sanoman data on suuri, voimakas ja ketterä kuin kotimainen ruskeakarhu.

Tarpeen vaatiessa karhuthan kiipeävät vaikka puuhun, niin tekee Sanoman datakin.

Datan avulla pystymme tarjoamaan sinulle aivan uudenlaisia asiakaslähtöisiä yleisöjä. Kohdistamme mainoksesi niin tarkkaan kuin haluat – oli kyse sitten asiakkaasi kiinnostuksen kohteesta tai oman datasi hyödyntämisestä Sanoman verkostossa. Räätälöidyt yleisökohdennuksemme lisäävät mainontasi tehokkuutta, sillä niiden avulla tavoitat juuri oikean kohderyhmän: kuluttajat, jotka todennäköisemmin kiinnostuvat tuotteestasi tai palvelustasi.
 

Mikä tekee Sanoman datasta ainutlaatuisen?

Lähes kaikki suomalaiset (97 %) käyttävät Sanoman medioita. Joka viikko sivustomme kautta kertyy lähes 260 000 000 sivulatausta ja jokaisesta sivulatauksesta, datapisteestä, kertyy ainutlaatuista tietoa kuluttajista. Näiden datapisteiden ansiosta tunnemme koko väestön ja tavoitamme heidät päivittäin luotettavasti ja turvallisesti kotimaisten laatusisältöjen parista. Tämä erottaa meidät muista alan toimijoista. Iso kävijämäärä mahdollistaa minkä tahansa kohderyhmän tavoittamisen, sillä suuren yleisön pystyy pilkkomaan pienempiin osiin eli räätälöityihin kohderyhmiin, juuri sinun oman asiakaskuntasi mukaan.  Keräämme datan itse omista kanavistamme, Suomen parhailta nettisivuilta asiakkaidesi antamalla luvalla, joten kohdennus tapahtuu aina tietoturvallisesti. 

Rakennetaan sinulle sopiva ratkaisu dataamme hyödyntäen.

Ota yhteyttä

 

Tarkempi kohdentaminen

Jos me Sanomalla menisimme sieltä mistä aita on matalin, kohdistaisimme matkapuhelimista kiinnostuneiden kohderyhmän vaikkapa yhden Ilta-Sanomissa julkaistun jutun lukemisen perusteella.  Näin emme kuitenkaan tee, koska verkostoomme kuuluu paljon eri medioiden sivustoja muodostamme kohderyhmän hyödyntäen kaikkien eri sivustojemme datapisteitä. Vasta sitten voimme varmuudelle todeta, että kohdistamme matkapuhelimia mainostavan bannerin oikein potentiaalisille asiakkaille, jotka juuri tällä hetkellä todennäköisimmin suunnittelevat uuden matkapuhelimen hankintaa.

Kumpi on todennäköisemmin kiinnostunut matkapuhelimista?

Sanoma data esimerkki 1 matkapuhelimet

Lukenut yhden matkapuhelimiin jollain tavoin liittyvän artikkelin viimeisen kuukauden aikana.

Sanoma data matkapuhelimet esimerkki 2

Lukenut 5 kpl matkapuhelinten arvosteluartikkelia kahden viikon aikana ja vertailee puhelinten hintoja.

Sanoma data - mahdollisuudet mainostajille

Mahdollisuudet mainostajille - asiakaslähtöiset yleisöt

1. Uudet yleisökohdennukset

Asiakkaasi käyttävät Sanoman sisältöjä päivittäin. Pystymme rikastamaan omia tietojasi asiakkaistasi tuomalla suunnitteluun mukaan Sanoman verkostosta keräämämme datan, esimerkiksi omien asiakkaidesi kiinnostuksen kohteet, ostoaikeet tai elämänvaiheet. Mikä ikinä kohderyhmäsi onkaan, me tavoitamme heidät. Sinä tunnet asiakkaasi ja niin tunnemme mekin. Kun yhdistämme tietomme, pystymme kasvattamaan kohderyhmäsi kokoa ja löytämään sinulle uusia asiakkaita laajentamalla mainontaasi asiakkaille, jotka muistuttavat läheisesti jo olemassa olevia asiakkaitasi. Kasvua mainonnalla.

Sanoman data esimerkki

 

2. Räätälöidyt yleisöt - yhdessä suunnitellen ja testaten

Kun haluat tavoittaa asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneita tietystä aiheesta, luomme juuri sinun tarpeisiisi räätälöidyt yleisöt. Aina tarpeistasi lähtevä ja briiffisi mukaan luotu yleisöräätälöinti on joustavaa ja nopeaa sisältäen aina sekä kiinnostukseen kohteet että asiayhteyden.

Kohdennustiedon keräämme useammasta datapisteestä, eli lukuisista käynneistä eri sivuillamme.  Kyse ei siis koskaan ole sattumasta tai onnenkantamoisesta vaikkapa yhden luetun artikkelin perusteella vaan aidosta kiinnostuksesta, jonka pystyy luomaan tällä tarkkuudella Suomessa vain Sanoma valtavan käyntimäärän ja monipuolisen sisällön ansiosta.

Mikä parasta lähes mistä tahansa aiheesta on mahdollista tehdä oma kohderyhmä. Otetaan esimerkiksi vaikkapa Kanarian matka. Mainontaa näytetään vain käyttäjille, jotka ovat lukeneet useampia juttuja Kanarian lomista eri sivuilla ja mainontaa näytetään Kanarian lomia käsittelevien sisältöjen yhteydessä. Tehokasta, toimivaa ja luotettavaa – ei enää huolta, että missähän mainoksesi taas julkaistaan. Se näkyy vain ja ainoastaan juuri siellä missä kuuluukin – oikeassa mediaympäristössä ja tuotteestasi tai palvelustasi kiinnostuneelle asiakkaallesi.

3. Datakumppanuudet

Kumppanuus auttaa ymmärtämään ja tavoittamaan asiakkaita paremmin. Kumppanuus on erilainen jokaiselle asiakkaalle ja se rakennetaan yhdessä data-asiantuntijoidemme kanssa.

Case Kesko

Katso videolta kuinka Sanoma ja Kesko lähtivät yhdessä luomaan datakumppanuutta kun haluttiin ymmärtää asiakkaita ja heidän tarpeitaan mahdollisimman hyvin ja ostamaa juuri sitä kohderyhmää, jolle markkinointia on suunniteltu. Lopputuloksena syntyi jotain historiallista.

Lähdimme Sanoman kanssa rohkeasti luomaan yhteisiä toimintamalleja hyödyntämällä yhteistä dataa. Lopputulos on jotain historiallista. Teemme ratkaisuja, joita ei olla koskaan aikaisemmin kokeiltu. Kyllä tää unelmista totta matka on ollut.  

Mia Roponen, markkinointijohtaja, Kesko

Vaikutuitko? Hyvä! Eiköhän keskustella aiheesta lisää.

Ota yhteyttä