Case K-Citymarket

Case K-Citymarket

Preferenssin kasvattaminen

Verkkosisältöjen kävijämäärissä mitattuna K-Citymarketin pikkujoulukampanja oli yksi Sanoman menestyksekkäimmistä natiivimainonnan kokonaisuuksista.  

 

Case

Kampanjan tavoite

Kampanjan tavoitteena oli vahvistaa positiivista mielikuvaa K-Citymarketin omasta Mywear-vaatebrändistä. Kampanja tarjosi inspiraatiota pikkujoulukauteen ja viesti, että K-Citymarketista saa kaiken tarpeellisen juhlakauteen helposti ja vaivattomasti.

Ratkaisu

Kauden päätuotteet esitellään näyttävän nelisivuisen muotieditorialin avulla. Verkon natiiviartikkeleissa annetaan hyödyllisiä vinkkejä ja inspiraatiota muodista ja kauneudesta. 

Toteutus

Nelisivuiset muotieditorialit julkaistiin loka-marraskuussa Gloriassa, Me Naisissa ja HS Kuukausiliitteessä. Sisältö tuotettiin avaimet käteen -periaatteella Sanomalla.

Ilta-Sanomien verkkosivuston alle rakennettiin K-Citymarketin oma kumppaniosio, johon tuotettiin neljä pikkujoulukauden muotiin ja kauneuteen liittyvää artikkelia.

Verkkoartikkeleihin ohjattiin näyttävällä display-mainonnalla muun muassa menaiset.fi:n ja gloria:n etusivuilta.

Kampanjan tulokset

Case K-Citymarket pikkujoulumuoti

Artikkelit keräsivät yhteensä huimat 243 000 sivulatausta ja lähes 205 000 yksittäistä käyttäjää!

Kaikki neljä sisältöä saivat reilusti IS.fi:n keskiarvoja korkeammat luvut. Eniten lukijoita kiinnosti ensimmäinen Mitä päälle pikkujouluihin? – 4 kuuminta trendiä -artikkeli, joka tavoitti yli 87 200 lukijaa.

Keskimäärin sisältöjen parissa vietetty aika oli desktopissa 1 min 55 sek ja mobiilissa 55 sek.

Artikkeleiden vaikuttavuus oli Sanoman natiivimainonnan keskiarvoa korkeampi. Interquest-tutkimuksen mukaan kampanjan brand lift -vaikutukset olivat prosentuaalisesti merkittäviä:

+140 %
Mainonnan muistaminen
+46 %
Tunnettuus
+173 %
Harkinta
+200 %
Ostoaikomus

Sisällöt tavoittivat tasaisesti kaiken ikäisiä naisia. Ida Jokikunnaksen stailaama upea neljän sivun muotieditoriaalikokonaisuus printissä oli näyttävä ja huomiota herättävä.

Verkkosisältöjen kävijämäärissä mitattuna K-Citymarketin pikkujoulukampanja oli yksi Sanoman menestyksekkäimmistä natiivikokonaisuuksista. Myös asiakas oli tyytyväinen sujuvaan yhteistyöhön Sanoman kanssa.

Case asiakkaan kommentti

”Sanoman tuottaman natiivikampanjan huomioarvo ja lukijoiden kiinnostus sisältöjä kohtaan yllätti erittäin positiivisesti. Sanoman ammattilaisten kanssa luovassa ratkaisussa päästiin erinomaiseen lopputulokseen hyvässä yhteistyössä. Natiivikampanjakokonaisuus oli hyvin johdettu ja eteni suunnitelmien mukaisesti loppuun asti.”

Päivi Pöntinen, Marketing Manager, K-Citymarket 

Case yritys

K-Citymarketin vaatemallisto Mywear tarjoaa asukokonaisuuksia naisille, miehille ja lapsille. Mywear-mallistoon kuuluu vaatteiden lisäksi asusteita, alusvaatteita, sukkia ja yöasuja sekä jalkineita ja laukkuja koko perheelle.