Kaalimato - Brändimielikuvan luominen
Kampanjan tavoite
Tavoitteena oli erottua ja tuoda Kaalimadon brändiä lähemmäksi kuluttajaa.
Näin tavoite saavutetaan
Luodaan hyväntuulinen, huumorilla höystetty ilmiö, johon kohderyhmä voi osallistua ja joka sopii luontevasti Kaalimadolle.
Ratkaisu
Radio Rock halusi Suomeen Naku-uinnin virallisen Guinness World Records -maailmanennätyksen! TOTAL MATCH! Idea sopi luontevasti Kaalimadolle.
Toteutus
Kampanja toteutettiin monipuolisena sisältöyhteistyönä Radio Rockin kanssa. Kampanjassa hyödynnettiin niin toimitusta kuin Radio Rockin saittia ja some-ryhmiä sekä Sanoman verkostoa.
Tulokset
Saatiin synnytettyä ilmiö johon kohderyhmä osallistui innokkaasti. Kaalimadolle luonteva kampanja toteutettiin kahden vuoden aikana yhteensä kolme kertaa. Kaalimadon brändi saatiin lähemmäksi kohderyhmää hauskalla ja erottuvalla tavalla. Brändistä saatiin luotua mielikuvia tietenkin huumoria unohtamatta.
”Radio Rock ja Kaalimato haluavat Naku-uinnin virallisen Guinness World Records ennätyksen Suomeen – tule sinäkin mukaan maailmanennätyksen tekemiseen!” kuuluttaa kampanjan keulahahmo, Radio Rockin iltapäiväjuontaja Marce Rendic. Haluttu ja hyväntuulinen ilmiö oli jo luotu, sillä kampanja oli käynnissä jo kolmatta kertaa. Maailmanennätys puuttui silti. Kaksi ensimmäistä ennätysyritystä toteutettiin Helsingissä. Tällä kertaa yhteistyökumppaniksi oli saatu Joensuun Ilosaarirock, missä naku-uinnin maailmanennätystä oli tarkoitus yrittää kolmatta kertaa.
Kampanjan näkyvyyttä vahvistettiin ohjaavilla elementeillä Sanoman verkostossa.
Naku-uinnin promovideo
Kun haetaan oikeanlaista miesasennetta, ratkaisu on Radio Rock, jonka mainonta tavoittaa lähes 750 000 suomalaista viikoittain. Radio Rockin kuuntelijoista löytyi juuri oikeanlaista naku-asennetta. Neljän viikon aikana Radio Rockilla esitettiin promospotteja, ohjelmayhteistyötunnisteita ja yhteistyö mainittiin juonnoissa joka arkipäivä. Kuuntelijoita aktivointiin ilmoittautumaan kampanjasivulla ennätysyritykseen. Radiorock.fi:ssä näytettiin promootioboksia ja Radio Rockin some-ryhmät Facebookissa ja Instagramissa valjastettiin naku-uinnin asialle. Kampanjan näkyvyyttä vahvistettiin ohjaavilla elementeillä Sanoman verkostossa. Lisäksi Kaalimato oli mukana tapahtuman visuaalisissa elementeissä. Kaikki naku-uimarit olivat pukeutuneet viralliseen maailman-ennätysyritys-asuun, eli Kaalimato-pipoihin! Ilosaarirockissa 2017 tehtiin naku-uinnin maailmanennätys 789 rohkean naku-uimarin voimin.
Case is not closed: Australia on ilmoittanut haluavansa takaisin naku-uinnin virallisen maailmanmestaruuden. Paikallinen nudistiryhmä on ilmoittanut yrittävänsä Suomen ennätyksen kaatamista 18.2.2018. Tarina jatkuu…
Olemme aina pyrkineet tekemään markkinointiamme hauskalla ja erottuvalla tavalla. Kolme vuotta sitten saimme tilaisuuden Naku-uintiyhteistyöhön ensimmäistä kertaa. Vastaanotto tapahtumalle ja brändillemme oli alusta asti hyvä, ja meille oli itsestäänselvyys että tätä tulemme jatkamaan niin kauan kunnes saamme Naku-uintiennätyksen tehtyä. Tapahtuman luonne itsessään on hauska ja ihmiset uskaltautuivat heittäytyä mukaan.
Onneksi Radio Rock koko tiiminsä voimalla oli myöskin palavalla intohimolla tässä mukana. Radio on meille luonteva ympäristö olla tekemässä mainontaa, ja saimme tästä tunnettuuden lisäksi myös rakennettua mielikuvia brändistämme sekä toiminnastamme. Varsinainen yhteistyön huipennus, itse tapahtuma, antoi meille mahdollisuuden jalkautua ihmisten pariin ja olla mukana siellä missä ihmiset ovat – tuoden brändiä lähemmäs kuluttajaa ja luomalla mielikuvia huumoria unohtamatta.Teemme asioita huumorilla ja hauskalla tavalla, mutta aina tosissamme. Siitäkin syystä Radio Rock on oiva yhteistyökumppani, sillä heidän kanssaan ja avulla voimme olla mukana toteuttamassa mainontaa meille ominaisella tavalla.
Seksivälinekauppa Kaalimato.com tarjoaa kokonaisvaltaisen palvelun, joka kattaa laadukkaat tuotteet, miellyttävän ostoskokemuksen verkossa, erinomaisen asiakaspalvelun sekä tietysti mielenkiintoista ja hauskaa asiaa seksin ja nautinnon alueilta.