Musti ja Mirri - Brändimielikuvan vahvistaminen
Uutinen presidenttiparin, Sauli Niinistön ja Jenni Haukion perheenlisäyksestä saatiin helmikuisena perjantai-iltana. Alkuperäiseen vuosisuunnitelmaan se ei kuulunut, mutta hyvää uutista haluttiin hyödyntää. Mustin ja Mirrin onnittelut valtakunnan ykköskoira Lennulle olivat uutista seuraavan aamun Hesarissa. Digitaalisissa kanavissa onnittelukampanja ilahdutti lukijoita heti, kun uutinen oli julkaistu.
Kampanjan tavoite
Brändimielikuvan vahvistaminen ja uusien asiakkaiden puhutteleminen.
Näin tavoite saavutetaan
Brändin viestiminen keskiössä. Tavoitetaan suuri kohderyhmä uskottavalla tavalla, mukana myös taktinen kulma.
Ratkaisu
Käytetään hyvä mahdollisuus ja reagoidaan nopeasti presidenttiparin lapsen syntymään. Hyödynnetään aiheen uutisarvo. Puhutellaan kohderyhmää (lemmikin omistajat) ja uusia asiakkaita nopean median avulla.
Toteutus
Hesari puhuttelee oikeaa kohderyhmää ja on sekä uskottava että nopea media. Toteutus päätettiin tehdä Hesarin monikanavaisen kokosivun ja IS digikokosivun avulla.
Tulokset
Olemalla nopea ja ajankohtainen saatiin aikaan puheenaihe. Paras palaute tuli myymälöistä, jotka pääsivät nauttimaan suoraan kuluttajien positiivisesta suhtautumisesta kampanjaan sekä myynnin kasvusta.
Kampanja toteutettiin Hesarin monikanavaisen kokosivun ja IS digikokosivun avulla ja sitä tuettiin sekä sosiaalisessa mediassa että Mustin ja Mirrin omalla uutiskirjeellä. Kampanjan täydellinen ajoitus ja nopea reagointi toteutuksessa mahdollistivat uutisarvon hyödyntämisen uskottavalla tavalla.
Ajankohtaista aihetta hyödyntäen saatiin aikaan puheenaihe. Kampanja aiheutti todella positiivisen vastaanoton niin asiakkaissa kuin henkilöstössä. Paras palaute tuli myymälöistä, joissa henkilökunta pääsi nauttimaan suoraan kuluttajien positiivisesta suhtautumisesta kampanjaan sekä myynnin kasvusta. Kampanjan kulut saatiin kaksinkertaisesti myyntinä takaisin.
Kun reagoidaan ajankohtaisiin asioihin tavalla, joka on brändille aito, ja löydetään mediat, jotka toimivat brändin kanssa hyvin yhteen, saadaan toteutettua erinomaista brändimainontaa. Kiitokset Sanomalle hyvästä venymisestä haasteellisen aikataulun parissa.
Musti ja Mirri on Skandinavian suurin lemmikkieläintarvikkeiden erikoisliikeketju, jolla on Suomessa yli sata liikettä.