Puuilon kampanjaan saatiin vaikuttavuutta monipuolisilla luovilla sisällöillä
Puuilon toiminta alkoi 1980-luvulla puulelujen torimyynnillä. Nyt myymäläketju on vahvassa kasvuvaiheessa. Puuilolla on jo 24 myymälää ympäri Suomea ja kolme uutta avautumassa tänä vuonna. Sanoman kanssa toteutettu kampanja keskittyi uuden Itäkeskuksen myymälän avajaisiin, ja sillä lähdettiin hakemaan tunnettuutta pääkaupunkiseudulla.
”Avajaismarkkinointi onnistui kokonaisuudessaan erinomaisesti. Olen Sanoman porukkaan todella tyytyväinen, ja mielellään teen jatkossakin yhteistyötä näin innokkaan tiimin kanssa. Teemme yhdessä tunteella hommia”, Puuilon markkinointijohtaja Lauri Tuomaala sanoo.
Erityisesti radiomainonta Suomipopin Aamulypsyssä ilahdutti Tuomaalaa.
”Radiokampanjaan oli otettu juontajat hyvin mukaan, siinä oli luovuutta ja tuotenäkyvyys onnistui luontevasti osana lähetystä”, hän toteaa.
Puuilo oli mukana Aamulypsyn ohjelmayhteistyötunnisteissa, promospoteissa, onlineohjauksessa ja somessa. Kampanja sisälsi lisäksi datakohdennettua digimainontaa Sanoman verkostossa kahden viikon ajan. Uuden myymälän avautumisesta viestittiin myös ilmoituksilla Helsingin Sanomien paikallislehdissä. Avajaispäivänä Helsingissä Sanomissa oli kokosivun ilmoitus.
”Puuilo on vielä suhteellisen tuntematon pääkaupunkiseudulla. Kampanjan tavoitteena oli avajaismainonnan lisäksi tuoda esiin Puuilon laajaa tuotevalikoimaa. Kampanjaan sisältyvässä arvonnassa sai esimerkiksi valita, mihin tuotekategoriaan lahjakortin käyttäisi ”, kertoo Client Manager Katja Himanen Sanoma Media Finlandista.
Monipuolisten sisältöjen myötä kampanjaan saatiin vaikuttavuutta. Arvonta keräsi lähes 6500 osallistujaa ja arvontasivulla vieraili noin 8000 kävijää.
Kuva: Markkinointijohtaja Lauri Tuomaala ja Client Manager Katja Himanen
Tavoite
Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa Puuilon tunnettuutta ja myyntiä pääkaupunkiseudulla.
Ratkaisu
Uuden Itäkeskuksen myymälän lanseeraukseen keskittyvässä monikanavaisessa kampanjassa viestittiin Puuilon tuotevalikoiman laajuudesta.
Toteutus
Puuilon valtavaa valikoimaa ja uuden Itäkeskuksen myymälän avautumista korostettiin iloisella yhteistyöllä Radio Suomipopin Aamulypsyn kanssa. Puuilo oli mukana Aamulypsyn ohjelmayhteistyötunnisteissa, promospoteissa, onlineohjauksessa ja somessa.
Kampanja sisälsi datakohdennettua digimainontaa Sanoman verkostossa kahden viikon ajan. Uuden myymälän avautumisesta viestittiin lisäksi ilmoituksilla Helsingin Sanomien paikallislehdissä (HS Helsinki, HS Espoo ja HS Vantaa). Myymälän avajaispäivänä Helsingissä Sanomissa oli kokosivun ilmoitus.
Tulokset
Monipuolisten sisältöjen kautta kampanjaan saatiin vaikuttavuutta. Puuilon myymälässä tehtiin kampanjan aikana uusi kävijäennätys. Monikanavainen Hesarin kokosivu tavoitti 800 000 kontaktia. Kampanjan klikkiprosentti oli huomattavasti keskimääräistä isompi.
Sanoman monikanavaisella kampanjalla onnistuimme uuden Helsingin tavaratalomme lanseerauksessa erinomaisesti. Rikoimme kaikki aiemmat kävijäennätyksemme ja uuden myymälän avajaiset onnistuivat kaiken kaikkiaan erittäin hyvin. Yhteistyö sujui hienosti Sanoman ammattilaisten kanssa ja muun muassa luovat ratkaisut radiossa yllättivät meidät positiivisesti.
Puuilosta saat kaiken rakentamiseen, kotiin, autoon, lemmikillesi, pihaan ja vapaa-aikaan. Kätevää, Puuilon lisäksi ei tarvitse käydä kuin ruokakaupassa! Verkkokaupan lisäksi reilut 20 myymälää palvelee ympäri Suomen.