Case_Radisson_blue_hero

Case Radisson Blu

Radisson Blun natiivikampanja tavoitti hyvin kohderyhmän ja artikkelien sisältöä pidettiin kiinnostavana ja erottuvana. Mielikuvat Radisson Bluta kohtaan paranivat. Mainonta onnistui kasvattamaan merkittävästi kuluttajien harkintaa ja ostoaikomusta.    

Case_6

Kampanjan tavoite

Kampanja kertoi Radisson Blun tarjonnasta paljon työasioissa matkustaville ja hotelleissa kokouksia järjestäville. Tavoitteena oli preferenssin ja kokeilun lisääminen valitussa kohderyhmässä. Lisäksi tavoitteena oli brändin tunnettuuden ylläpitäminen ja mielikuvamarkkinointi: Radisson Blu on tasokas, tyylikäs ja elämyksellinen palveluntarjoaja.

Toteutus

HS.fi:hin tehtiin kumppaniosio, jossa julkaistiin neljä natiiviartikkelia. 

Artikkeleihin tehtiin ohjauksia HS.fi:n etusivulta ja HS.fi:n talous ja elämä ja hyvinvointi -osioista. Lisäksi kampanjaan kuului cross-screen paraati re-targetoituna ja HS.fi digikokosivu. 

Kampanjan sisälsi myös  printtimainontaa Helsingin Sanomissa, Kuukausiliitteessä ja Tiede-lehdessä. 

 

Kampanjan tulokset

Case Radisson Blu

Artikkelit tavoittivat yhteensä lähes 25 000 lukijaa ja keräsivät yli 30 000 sivulatausta. Kampanjan sisällöt kiinnostivat hyvin tasaisesti sekä nais- että mieslukijoita ja niillä tavoitettiin hyvin eri ikäryhmiä. Mainonta onnistui kasvattamaan kuluttajien harkintaa ja ostoaikomusta kampanjan huomanneiden keskuudessa. Suurin osa mainonnan vaikuttavuustutkimuksen vastanneista koki mielikuviensa Radisson Blusta parantuneen. 82 % vastaajista kertoi kiinnostuksensa lisääntyneet Radisson Bluta kohtaan. Mainosartikkeleita pidettiin kiinnostavana ja erottuvana, lisäksi mainostaja tuli vastaajien mielestä sisällöstä selkeästi esille. Artikkeleiden lukuarvo 96 % oli erittäin hyvä.   

69 %

Mainonnan muistaminen kasvoi 69 %

16 %

Tunnettuus kasvoi 16 %

75 %

Harkinta kasvoi 75 % 

220 %

Ostoaikomus kasvoi 220 %

Case asiakkaan kommentti

"Koemme tulosten valossa, että kampanja tavoitti hyvin kohderyhmän. Ja mikä ilahduttavinta, kohderyhmä koki sisällön kannaltaan relevantiksi ja kiinnostavaksi. Meillä mainonnan tavoitteena on palvella asiakkaitamme kertomalla siitä, millaista työtä teemme asiakkaiden kannalta tärkeiden asioiden hyväksi. Näistä asioista hyvinvointi (ravinto, uni) on meille keskeisin. Kampanja vahvisti sitä, että olemme oikealla polulla. Koemme, että Sanoma kanavamielikuvansa kautta tukee brändiämme."

Marileea Järnefelt, markkinointipäällikkö, Suomen Radisson Blu Hotellit  

Lue myös: 

Radisson Blu tavoitti kohderyhmänsä – natiiviartikkelit kiinnostivat ja erottuivat >