Suhde parallax kosinta

Ilman suhteita

ei voi luoda kysyntää.

Sana ”suhde” herättää jo sanana tunteita ja tulkintoja. Meillä ihmisillä on sisäsyntyinen tarve olla erilaisissa suhteissa keskenämme. Olemme olemassa vain yhteydessä toisiimme.

Se, miten asiakassuhteet muodostuvat, perustuu ihan samoihin lainalaisuuksiin ja psykologiaan kuin ihmissuhteetkin. Ensin toisilleen tuntemattomat kohtaavat, keskustelevat, tutustuvat ja päättävät sitten vasta, riittääkö luottamus jatkoon. Jos markkinoija haluaa olla aidosti asiakaslähtöinen, hän ymmärtää tämän.

Näissä jatkuvasti elävissä suhteissa haluamme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella osaamisella. Olemme koonneet tälle sivulle markkinoijalle tietoa ja hyödyllisiä työkaluja asiakassuhteen eri vaiheisiin. Hyppää suhdekiemuroihin ja ole parempi kumppani asiakkaillesi.

Suhde-parallax-tanssi.jpg

Suhteen

seitsemän elinehtoa.

Markkinointikielessä suhteen vaiheita usein kuvataan vähän tylsillä sanoilla kuten suppilo, funnel tai asiakaspolku.

Me Sanomalla kutsumme matkaa yksinkertaisesti suhteeksi, koska se pitää mielessämme sen ydintotuuden, että markkinoijan ja hänen asiakkaansa välinen toiminta on inhimillistä suhdetyötä. Meidän pitää kumppanina hallita suhteeseen liittyvät eri vaiheet ja tarpeet, niin lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä. Viestinnän rooli on kaikissa vaiheissa oleellinen, sillä ilman vaikuttavaa sisältöä ja kohtaamista suhde ei voi alkaa eikä syventyä. 

Suhteen seitsemän elinehtoa

Suhde_tunnettuus.jpg

Kukaan ei kysele tuntemattomien perään

Ilman tunnettuutta brändiäsi ei ole olemassa. Siksi se on markkinoinnin alkuvaiheen keskeisin tavoite.

Suhde_erottautuminen.jpg

Erottautuminen on elintärkeää

Jokainen ihminen on omalla tavallaan ainutlaatuinen, ja niin pitäisi brändienkin olla.

Suhde_harkinta.jpg

Ihastumista edeltää harkinta

Jotta suhteen luominen ei olisi liian helppoa, niin tunnettuus ja erottautuminenkaan eivät vielä riitä.

Suhde_preferointi.jpg

Preferointi on tunne

Preferenssi kertoo asiakkaiden mieltymyksestä. Onko brändisi asiakkaalle tylsä, turha, houkutteleva vai peräti kaikkein mieluisin?

Suhde valinta.jpg

Järjellä ei ole mitään tekemistä valinnan suhteen

Joka päivä jokainen suomalainen tekee useita valintoja. Valintahetkellä kuluttajat eivät kuitenkaan valitse rationaalisesti, vaan yllätyksiä tulee aina.

Suhde_osto.jpg

Osto on päätöksen toteutus

Osto on kuin kihlat. Minä valitsin sinut ja vien sinut kotiin.

suhde uudelleenosto.jpg

Syvä suhde kantaa pitkälle

Kun brändi palvelee asiakkaitaan ja pitää suhteesta huolta, asiakas sitoutuu siihen.

Suhde-kaljut-parallax.jpg

Asiantuntijoiden

näkemyksiä suhteen vaiheista.

Haastattelimme asiantuntijoita suhteen eri vaiheista.

He ovat kyseenalaistaneet, panostaneet jatkuvaan kehittymiseen ja oppineet uutta matkallaan kohti yhä vaikuttavampaa markkinointia strategisena osana yritysten menestystä. Vakuuttavat näytöt niin brändinrakennuksesta kuin mittaamisesta inspiroivat koko alaa yhä parempiin lopputuloksiin. Katso, vaikutu ja inspiroidu!

Asiantuntijoiden näkemyksiä suhteen vaiheista

Kaiken ytimessä on tarina

Yrityksen monimuotoisen tarinankerronnan edelläkävijä, KLOKin toimitusjohtaja Pauli Kopu on valittu yhdeksi maailman lupaavimmista uusista tuottajista Cannesissa. Hän on yksi Tubeconin perustajista ja toiminut Slushin luovassa tiimissä.

Brand safetyn avulla voidaan parantaa
markkinointibudjetin tehokkuutta

Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki toimii myös hallituksen jäsenenä World Federation of Advertisers -organisaatiossa ja Lahti Regionissa sekä pyörittää sivutoimenaan Ranskalaista Kyläkauppaa Vanhassa Vääksyssä.

Kuluttaja tekee päätökset tunteella, ei faktoilla

Tomi Wirtanen on markkinoinnin ja brändinrakennuksen pitkän linjan monitaituri. Tomi vastaa tätä nykyä Pauligin globaaleista brändeista ja portfolioista. Ennen Pauligia Tomi on toiminut mm. Elisan ja McDonald’sin markkinointijohtajana.

Enemmän faktoja, vähemmän mutua

Mika Hyötyläinen on Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja, joka on viime vuosina noussut Suomessa esimerkiksi ja esikuvaksi markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamisessa.

Yrityksen arvo kasvaa silloin, kun markkinointi nähdään investointina

Markkinoinnin kummitäti ja hallitusammattilainen Anne Korkiakoski on Koneen ja Elisan entinen viestintä- ja markkinointijohtaja ja vuoden markkinointijohtaja 2012.

Ilman suhteita ei voi luoda kysyntää

Tuomas Airisto vastaa Sanoman B2B-toiminnoista. Tuomaksella on vankka tausta johtamisesta ja markkinoinnista. 

markkinoinnin heimoneuvos hero.jpg

Suomen suurin viihdetalo

Markkinoinnin heimoneuvos

Katso tilaisuuden tallenne

Kirjoituksia markkinoinnista

Sanoma Sopimus

Sanoma-Sopimus

Sanoma Sopimus

joustaa myötä- ja vastoinkäymisissä.

Lue lisää