HS monikanavaiset aineisto-ohjeet

HS monikanavaiset ratkaisut

Miten monikanavaiset näkyvät eri kanavissa?

HS etusivu

Mainos näkyy kerran tultaessa HS.fi sivustolle tai mobiilisovelluksiin mille tahansa sivulle. Mainos voidaan sulkea ruksilla bannerin ylä- tai alareunasta ja bannerista pääsee klikkaamalla sisältöön.

HS monikanavainen etusivu ajetaan valtaosin näyttöpohjaisesti. Mainosta ei näytetä kaikille HS:n lukijoille vaan se ajetaan näyttöpohjaisesti mobiilissa ja tietokoneilla sekä tablet-selaimilla. Tällöin mainos näkyy noin puolessa sivustoille tulevissa selaimissa ja sovelluksissa.

HS tabletti-sovelluksissa mainos näkyy päivän lehden alussa sekä näköisversiossa että tabletille taitetussa versiossa. Tabletin näyttölogiikan vuoksi mainosnäyttöjen näyttömäärä vaihtelee hieman päivittäin.

Muut monikanavaiset

HS digikokosivu ja HS digipuolikas näkyvät artikkeleiden sisällä  sekä HS digipienet pääsääntöisesti artikkeleiden lopussa.

 

HS Monikanavainen etusivu

HS Etusivun printtiaineisto

HS etusivulla mainoksessa ei voi olla toimivaa EAN-koodia. Viivakoodi saattaa aiheuttaa haamuostoksia kauppojen kassoilla. Sanoma Media Finland Oy ei suodata aineistojen viivakoodeja.

HS Etusivun digiaineisto

HS Etusivun ajamiseen digissä tarvitaan molemmat aineistot: desktop ja mobiili sekä tabletti. Aineiston ajaminen 3. osapuolen tagin (esim. Adform) kautta ei ole mahdollista HS etusivuissa.

Aineistotiedot Aikataulu Toimitus
Printtiaineisto 5 x 308, 254 x 308 mm pdf
  • Edellisenä päivänä klo 12
  • Sunnuntai ja maanantai: pe klo 12
  • Juhlapyhien yhteydessä poikkeusaikataulut

Varauksen jälkeen lähetettävän aineistonsiirtolinkin kautta:

  • Printti 254 x 308 mm, pdf
  • 2 online-aineistoa (desktop/mobiili ja tabletti)
  • 1 kohde-URL
  • 1 – 3 seurantaa (vapaaehtoinen). Tablettiin ainoastaan klikkiseuranta mahdollinen.
Digiaineisto

Desktop ja mobiili: 718x841px, max 300 kt Formaatti jpg, png

Tabletti: 1436x1682px, max 2Mt

HS Monikanavaiset aineistot - Muut koot

HS Kuukausiliitteen monikanavaiset aineisto-ohjeet ja aikataulut
Aineistotiedot Aukeama, kokosivu, kiinteät liitteet* Pienemmät kokovaihtoehdot Aikataulu Toimitus
Printtiaineisto Aukeama 528 x 365 mm
Kokosivu 254 x 365 mm
*Kiinteät liitteet 254 x 365
4-sivuiseen 4kpl
8-sivuiseen 8 kpl
3 x 365, 150 x 365 mm
1/2-sivu, 254 x 180 mm
2 x 365, 99 x 365 mm
3 x 180, 150 x 180 mm
5 x 88, 254 x 88 mm
2 x 180, 99 x 180mm
2 x 134, 99 x 134 mm
  • Edellisenä päivänä klo 12
  • Sunnuntai ja maanantai: pe klo 12
  • Juhlapyhien yhteydessä poikkeusaikataulut

Varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta:

  • 1 kuva-aineisto, joka tulee desktopiin, mobiiliin ja tablettiin.
  • 1 kohde-URL (pl. Kiinteät liitteet, joissa voi olla useampi)
  • 1 seuranta - vapaaehtoinen
Digiaineisto

W620xH891 px, max 300 kt
Kiinteä liite max 150kt/kuva,
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

W600xH500 px, max 300 kt
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

*Kiinteät liitteet näkyvät kokosivun karusellissa 4-sivuiseen 1–4 kuvaa, 8-sivuiseen 1–8 kuvaa, kuvan tiedostonimeen haluttu sivunumero. Jokaisella sivulla voi olla oma kohde URL. Monikanavaisuus ei koske Kauppapaikkaa eikä Helsingin Sanomien muita medioita, ellei hinnastossa erikseen mainita.
 

HS Monikanavaiset aineistotiedot - Natiivimainonta

Aineistotiedot Aikataulu Toimitus
Printtiaineisto

Puolikas sivu
Helsingin Sanomat
150 x 365 mm / 254 x 180 mm

Kokosivu
Helsingin Sanomat
Kokosivu 254 x 365 mm

Aukeama
Helsingin Sanomat
Aukeama 528 x 365 mm

Natiivimainonta on erotettava journalistisesta sisällöstä printissä kehyksellä (5mm) ja sijoittamalla versaaleilla kirjoitettu MAINOS-sana (12 pt) kehyksen vasempaan ylälaitaan ja oikeaan alalaitaan. Fontin värinä musta tai valkoinen ja päätteetön fontti. Katso tarkemmat ohjeet täältä.

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän printin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto
Digiaineisto

Kuva 600x314, max 80 kt, jpg
Otsikko max 80 merkkiä
Ingressi max 150 merkkiä
Mainostaja: (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa)

Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele. Esimerkiksi: Tunnetko arkiruokien suolapommit? TAI Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin

Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea
Klikin tulee ohjata sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan) Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähettävän digin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto, eli irrallisena toimitettu kuva, otsikko ja ingressi (samaa aineistoa käytetään desktopiin, mobiiliin ja tablettiin)
  • 1 kohde-URL
  • 1 seuranta – vapaaehtoinen

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse:  digitrafiikki@sanoma.com

Mikäli Sanoma tuottaa natiivimainonnan aineistot, Sanoma vastaa myös aineistotoimituksesta eikä asiakkaan tarvitse toimittaa aineistoa.