Tulospohjainen mainonta

Yleiset ohjeet

Tulospohjaisessa mainonnassa mainosten rooli korostuu entisestään. Mainoksen tulee olla selkeästi rakennettu ja omaa kohderyhmääsi puhutteleva. Huomioi alla olevat asiat kun suunnittelet mainoksia tulospohjaiseen kampanjaan:

Oikeanlainen mainosviesti on tehokas tapa kohdentaa mainontaa omalle kohderyhmällesi

  • Puhuttele mainosviestillä oikeaa kohderyhmää
  • Esitä asiasi selkeästi ja yksinkertaisesti -> kaikki ylimääräinen tieto laskeutumissivuille

Mainoksessa tulee olla yrityksesi nimi ja logo selkeästi esillä.

Mainoksessa tulee olla hyvä aktivointi koko ajan esillä, joten kerro mainoksen näkijälle mitä toivot hänen tekevän klikin jälkeen.

  • Lue lisää >>
  • Osta nyt >>
  • Osallistu kilpailuun >>

Mainosversioita voi olla useampi per mainosformaatti. Sopiva mainosversioiden määrä riippuu kampanjan rakenteesta, budjetista sekä kampanja-ajasta.

  • Järjestelmän automaattinen optimointi valitsee käyttöönsä parhaiten toimivat mainosversiot. Emme voi taata tasaista näkyvyyttä kaikille mainosversioille.

Kuvamainonta

Displayn mainoskoot:

  • 300x250
  • 160x600
  • 980x120
  • 728x90 (valinnainen)
  • 140x350 (valinnainen)

Jotta kampanja käynnistyy, tulee järjestelmään olla syötettynä vähintään yksi mainosversio jokaista vaadittua kokoa kohden.

Mobiilin mainoskoko:

  • 300x250

Rajoituksia

  • Mainostiedostojen koko maksimissaan 50 kb
  • Sallitut mainosmuodot: JPEG, GIF, PNG , 3rd party tag, HTML5 (Huom! Sanoman HTML5-ohjeistus)
  • Ei “harhaanjohtavia toiminnallisuuksia”
  • Ei ääntä
  • Animoiduissa mainoksissa animointi saa kestää max. 10 sekuntia, jonka jälkeen animaation tulee päättyä
  • Ei nopeasti vilkkuvaa tai muuten häiritsevää animointia
  • Mainoksen tulee olla klikkiin ohjaava (ei näkyvää URLia eikä puhelinnumeroa)
  • Tiedoston nimessä ei saa olla välimerkkejä, välilyöntejä eikä ääkkösiä 

CPC-Natiivi

  • Kuvan ja otsikon lisäksi kohde-URL johon halutaan ohjata.
  • Kuva: 300 x 169px (max. 80 kt)
  • Merkkimäärä: 80-100
  • Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua
  • Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta.  Aineiston toimitusohje
  • Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä sähköpostitse:  online.aineisto@sanoma.fi

Aineiston toimittaminen

Sanoma Network Optimizer

  • Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua
  • Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta.  Aineiston toimitusohje
  • Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä sähköpostitse:  online.aineisto@sanoma.fi

HUOM! Sanoma Network Optimizer vastaanottaa ainoastaan yllä olevat vaatimukset täyttäviä mainoksia.