Tulospohjaisen mainonnan aineisto-ohjeet

Yleiset ohjeet

Tulospohjaisessa mainonnassa mainosten rooli korostuu entisestään. Mainoksen tulee olla selkeästi rakennettu ja omaa kohderyhmääsi puhutteleva. Huomioi alla olevat asiat kun suunnittelet mainoksia tulospohjaiseen kampanjaan:

Oikeanlainen mainosviesti on tehokas tapa kohdentaa mainontaa omalle kohderyhmällesi

  • Puhuttele mainosviestillä oikeaa kohderyhmää.
  • Esitä asiasi selkeästi ja yksinkertaisesti ja vie kaikki ylimääräinen tieto laskeutumissivuille.

Mainosversioita voi olla useampi per mainosformaatti. Sopiva mainosversioiden määrä riippuu kampanjan rakenteesta, budjetista sekä kampanja-ajasta.

  • Järjestelmän automaattinen optimointi valitsee käyttöönsä parhaiten toimivat mainosversiot. Emme voi taata tasaista näkyvyyttä kaikille mainosversioille.

 

Sanoma RON CPC-paketti (kuvamainos)

Mainoskoot:

  • 600 x 500 (jpg, png) / 300 x 250 (tag, html5)
  • 200 x 600
  • 468 x 400

Jotta kampanja käynnistyy, tulee järjestelmään olla syötettynä vähintään yksi mainosversio jokaista vaadittua kokoa kohden. Pelkkään mobiiliin kohdennettuun kampanjaan tarvitaan ainoastaan 600 x 500 (jpg, png) / 300 x 250 (tag, html5) koko.

Vaatimukset ja rajoitukset aineistolle:

  • Mainoksessa tulee olla yrityksen nimi ja logo selkeästi esillä
  • Mainoksen tulee ohjata klikkiin
  • Hyvä aktivointi kertoo mainoksen näkijälle mitä häneltä toivotaan klikin jälkeen.
    • Lue lisää >
    • Osta nyt >
    • Osallistu kilpailuun >
  • Bannereiden painorajat löytyvät täältä
  • Sallitut mainosmuodot: JPEG, GIF, PNG , 3rd party tag, HTML5 (Huom! Sanoman HTML5-ohjeistus)
  • Ei “harhaanjohtavia toiminnallisuuksia”
  • Ei ääntä
  • Animoiduissa mainoksissa animointi saa kestää max. 10 sekuntia, jonka jälkeen animaation tulee päättyä
  • Ei nopeasti vilkkuvaa tai muuten häiritsevää animointia
  • Tiedoston nimessä ei saa olla välimerkkejä, välilyöntejä eikä ääkkösiä

Aineistojen toimittaminen

  • Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua
  • Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta.  Aineiston toimitusohje
  • Jos aineiston toimituksessa ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä sähköpostitse:  digitrafiikki@sanoma.com

HUOM! Otamme vastaan ainoastaan yllä olevat vaatimukset täyttäviä aineistoja.

Sanoma RON CPC-paketin tuotekuvaus

Somenosto

(Sanoma RON pl. HS)

Aineisto-ohje ja aineistojen toimitus:

  • Somenosto voidaan toteuttaa joko kuvalla tai videolla.
  • Somenosto voidaan toteuttaa myös karusellina.
  • Täytä aineistolomake ja toimita se sekä pääkuva tai video ja logo varauksen jälkeen toimitetulla aineistolinkillä.
  • Aineistojen toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Aineistolomakkeet:

Mainoksen pääkuva:

Kuvasuhde

Suositellut kuvakoot

Tiedoston tyyppi

Tiedoston koko

1.91:1

min 600 x 315 px
max 1200 x 630 px

.jpg

300 kt

1:1

min 600 x 600 px
max 1200 x 1200 px

.jpg

300 kt

 

Tai video:

Kuvasuhde

Suositellut kuvakoot

Tiedoston tyyppi

Tiedoston koko

16:9

320 x 180 – 720 x 405

MP4

Max. 4Mt

1:1

320 x 320 – 720 x 720

MP4

Max. 4Mt

4:5

256 x 320 – 576 x 720

MP4

Max. 4Mt

 

Muut videon ominaisuudet:

  • Kesto: max. 30s
  • Kuvataajuus: 25 kuvaa sekunnissa
  • Ääni: 44,1 KHz tai 48 KHz
  • Äänenvoimakkuus: -23 LUFS (+/- 1,0) EBU R128 mukaisesti
  • Moov-osa tiedoston alkuun

Logo:

  • Logon kuva (sama kuin Facebookissa)
Somenoston tuotekuvaus

Tuotenosto

Aineisto-ohje:

  • Kuva koossa 600 x 314 px, max 300 kt
  • Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena 
  • Otsikko, max 80 merkkiä
  • Kuvausteksti, max 150 merkkiä
  • Mainostaja (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa) max 32 merkkiä
  • Aktivointi max 20 merkkiä, esimerkiksi:
    • "Osta nyt!"
    • "Tilaa lehti"
    • "Hae nyt"
Tuotenoston kuvaus