Tulospohjaisen mainonnan aineisto-ohjeet
Yleiset ohjeet
Tulospohjaisessa mainonnassa mainosten rooli korostuu entisestään. Mainoksen tulee olla selkeästi rakennettu ja omaa kohderyhmääsi puhutteleva. Huomioi alla olevat asiat kun suunnittelet mainoksia tulospohjaiseen kampanjaan:
Oikeanlainen mainosviesti on tehokas tapa kohdentaa mainontaa omalle kohderyhmällesi
- Puhuttele mainosviestillä oikeaa kohderyhmää.
- Esitä asiasi selkeästi ja yksinkertaisesti ja vie kaikki ylimääräinen tieto laskeutumissivuille.
Mainosversioita voi olla useampi per mainosformaatti. Sopiva mainosversioiden määrä riippuu kampanjan rakenteesta, budjetista sekä kampanja-ajasta.
- Järjestelmän automaattinen optimointi valitsee käyttöönsä parhaiten toimivat mainosversiot. Emme voi taata tasaista näkyvyyttä kaikille mainosversioille.
Sanoma RON CPC-paketti (kuvamainos)
Mainoskoot:
- 600 x 500 (jpg, png) / 300 x 250 (tag, html5)
- 200 x 600
- 468 x 400
Jotta kampanja käynnistyy, tulee järjestelmään olla syötettynä vähintään yksi mainosversio jokaista vaadittua kokoa kohden. Pelkkään mobiiliin kohdennettuun kampanjaan tarvitaan ainoastaan 600 x 500 (jpg, png) / 300 x 250 (tag, html5) koko.
Vaatimukset ja rajoitukset aineistolle:
- Mainoksessa tulee olla yrityksen nimi ja logo selkeästi esillä
- Mainoksen tulee ohjata klikkiin
- Hyvä aktivointi kertoo mainoksen näkijälle mitä häneltä toivotaan klikin jälkeen.
- Lue lisää >
- Osta nyt >
- Osallistu kilpailuun >
- Bannereiden painorajat löytyvät täältä
- Sallitut mainosmuodot: JPEG, GIF, PNG , 3rd party tag, HTML5 (Huom! Sanoman HTML5-ohjeistus)
- Ei “harhaanjohtavia toiminnallisuuksia”
- Ei ääntä
- Animoiduissa mainoksissa animointi saa kestää max. 10 sekuntia, jonka jälkeen animaation tulee päättyä
- Ei nopeasti vilkkuvaa tai muuten häiritsevää animointia
- Tiedoston nimessä ei saa olla välimerkkejä, välilyöntejä eikä ääkkösiä
Aineistojen toimittaminen
- Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua
- Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje
- Jos aineiston toimituksessa ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä sähköpostitse: digitrafiikki@sanoma.com
HUOM! Otamme vastaan ainoastaan yllä olevat vaatimukset täyttäviä aineistoja.
Sanoma RON CPC-paketin tuotekuvaus
Somenosto
(Sanoma RON pl. HS)
Aineisto-ohje ja aineistojen toimitus:
- Somenosto voidaan toteuttaa joko kuvalla tai videolla.
- Somenosto voidaan toteuttaa myös karusellina.
- Täytä aineistolomake ja toimita se sekä pääkuva tai video ja logo varauksen jälkeen toimitetulla aineistolinkillä.
- Aineistojen toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.
Aineistolomakkeet:
- Yksittäinen kuva tai video: aineistolomake
- Karuselli: aineistolomake
Mainoksen pääkuva:
Kuvasuhde |
Suositellut kuvakoot |
Tiedoston tyyppi |
Tiedoston koko |
1.91:1 |
min 600 x 315 px |
.jpg |
300 kt |
1:1 |
min 600 x 600 px |
.jpg |
300 kt |
Tai video:
Kuvasuhde |
Suositellut kuvakoot |
Tiedoston tyyppi |
Tiedoston koko |
16:9 |
320 x 180 – 720 x 405 |
MP4 |
Max. 4Mt |
1:1 |
320 x 320 – 720 x 720 |
MP4 |
Max. 4Mt |
4:5 |
256 x 320 – 576 x 720 |
MP4 |
Max. 4Mt |
Muut videon ominaisuudet:
- Kesto: max. 30s
- Kuvataajuus: 25 kuvaa sekunnissa
- Ääni: 44,1 KHz tai 48 KHz
- Äänenvoimakkuus: -23 LUFS (+/- 1,0) EBU R128 mukaisesti
- Moov-osa tiedoston alkuun
Logo:
- Logon kuva (sama kuin Facebookissa)
Somenoston tuotekuvaus
Tuotenosto
Aineisto-ohje:
- Kuva koossa 600 x 314 px, max 300 kt
- Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena
- Otsikko, max 80 merkkiä
- Kuvausteksti, max 150 merkkiä
- Mainostaja (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa) max 32 merkkiä
- Aktivointi max 20 merkkiä, esimerkiksi:
- "Osta nyt!"
- "Tilaa lehti"
- "Hae nyt"