Tavoita kesäsuomalainen
Kesällä kulutus on spontaanimpaa kuin muina vuodenaikoina. Rahaa käytetään enemmän erityisesti matkustamiseen, huvitteluun ja elintarvikkeisiin. Älä vaivu mediahiljaisuuteen kesällä, vaan ole asiakkaillesi näkyvästi ja oikea-aikaisesti läsnä. Katso vinkkimme kesämarkkinointiin!
Kotona ja kesämökillä oleilu sekä kotimaassa matkailu ovat suomalaisten suosituimmat kesänviettotavat.
Missä aiot viettää kesää?

Haluatko tietää enemmän suomalaisten kesän vietosta ja rahankäytöstä? Tuore tutkimuksemme avaa asiaa. Tilaa tiivistelmä täyttämällä alla oleva lomake.
Vinkit kesämarkkinointiin
5 vinkkiä kesämarkkinointiin
1. Suunnittele viestisi ja mediavalintasi hetkeen ja paikkaan sopivaksi
Haluatko tehdä vaikutuksen laiturinnokassa loikoilevaan kesämökkiläiseen? Harkitse ainakin näitä: aikakausmedia, radio, digiuutismedia.
2. Säväytä kotimaanmatkailija
Suunnittele esimerkiksi eri viestit eri sääolosuhteille ja kohdenna oikea-aikaisesti digissä. Tai tartu hetkeen radion avulla, kun asiakkaasi on matkalla kesän seikkailuihin.
3. Festareilla luot parhaat muistot
Kun tapahtumat ovat taas mahdollisia, ne jättävät entistä syvemmän muistijäljen. Festareita on kaivattu, ja osa festareilla aiemmin käyneistä suunnittelee osallistuvansa jopa yli neljään tapahtumaan!
Lähde: Suomitutka, Kesä 2022 (18–69-vuotiaat, n=534)
4. Älä unohda aitoa kesämediaa eli radiota
Radion kuuntelu lisääntyy kesällä erityisesti autossa ja kesämökillä. Kolmannes suomalaisista kuuntelee myös podcasteja – ja kesällä enemmän kuin muulloin. Podcasteja kuuntelevat lisäävät kesällä myös radion kuuntelua, joten radio+podcast= 🤍
Lähde: Suomitutka, Kesä 2022 (18–69-vuotiaat, n=534)
5. Uutiset kiinnostavat myös kesällä
Esimerkiksi Helsingin Sanomien lukeminen ei muutu kesäaikana. 85 prosenttia lukijoista kertoo lukevansa Hesaria kesällä vähintään yhtä paljon kuin muinakin vuodenaikoina. Alle 44-vuotiaat ja ylemmät toimihenkilöt käyttävät kesällä lehden lukemiseen enemmän aikaa.
Lähde: HS lukemistutkimus, 02/2022
Kesäedut mainostajalle
Kesäedut mainostajalle
Uutismedia
Kun ostat kaksi ilmoitusta kesäetukaudelle 26.6.–13.8.2023, saat -50 % edun.
Hinnoista myönnetään lisäksi mediatoimisto- tai suora-asiakasalennus, ei muita alennuksia. Etu koskee kaikkia printin ja monikanavaisen ilmoituskokoja mukaan lukien natiivia ja natiivin monikanavaisia ratkaisuja. Varaukset tulee tehdä samanaikaisesti. Voit käyttää kampanjassa eri ilmoituskokoja ja aineistoja. Etua ei voi hyödyntää aiemmin tehtyihin varauksiin eikä irtoliitteisiin.
Aikakausmedia
Kun ostat yhden tai useamman ilmoituksen kesäetukaudelle 29.5.–13.8.2023, voit hyödyntää seuraavat edut:
Yksi ilmoitus, etusi -50 %
Kaksi ilmoitusta, etusi -55 %
Kolme ilmoitusta tai enemmän, etusi -60 %
Hinnoista myönnetään lisäksi mediatoimisto- tai suora-asiakasalennus, ei muita alennuksia. Etu koskee kaikkia printin ja monikanavaisen ilmoituskokoja mukaan lukien natiivia ja natiivin monikanavaisia ratkaisuja. Varaukset tulee tehdä samanaikaisesti. Voit käyttää kampanjassa eri ilmoituskokoja ja aineistoja. Etua ei voi hyödyntää aiemmin tehtyihin varauksiin eikä liitteisiin.
Display
Hintaindeksi on 80 ajalla 26.6.–13.8. Lisäksi saat sopimusalennuksen.
Uutismediat
Helsingin Sanomat, Aamulehti, Moro, Satakunnan Kansa, Porilaine, Ilta-Sanomat, Tyrvään Sanomat, Nokian Uutiset, Valkeakosken Sanomat, KMV-lehti, Jämsän Seutu, Suur-Keuruu, Vekkari, Kankaanpään Seutu, Sydän-Satakunta, Merikarvia-lehti, Rannikkoseutu ja Janakkalan Sanomat.
Aikakauslehdet
Aku Ankka, ET-lehti, ET Terveys, Gloria, Glorian koti, Glorian ruoka & viini, HS Kuukausiliite, HS Meidän perhe, Hyvä terveys, IS TV-lehti, IS Urheilulehti, Kodin Kuvalehti, Matka, Me Naiset, Suuri Käsityö, Tiede ja Tiede Luonto.
Kirjoituksia markkinoinnista

Radion tekijät: Jussi Ridanpää

Neljä hyvää syytä valita Sanoman uutismedia

IS on myös syventävien sisältöjen koti

BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

Case Julkee x Lempee – erottuvaa ja vaikuttavaa mainontaa Sanoma Ad Managerin avulla
