Tavoita kesäsuomalainen
5 vinkkiä kesämarkkinointiin
Älä vaivu mediahiljaisuuteen kesällä, vaan ole asiakkaillesi näkyvästi ja oikea-aikaisesti läsnä.
Kesällä kulutus on spontaanimpaa kuin muina vuodenaikoina. Rahaa käytetään enemmän erityisesti matkustamiseen, huvitteluun ja elintarvikkeisiin. Katso vinkkimme kesämarkkinointiin!
1. Suunnittele viestisi ja mediavalintasi hetkeen ja paikkaan sopivaksi
Haluatko tehdä vaikutuksen laiturinnokassa loikoilevaan kesämökkiläiseen? Harkitse mainostamista ainakin aikakausmediassa, radiossa sekä digitaalisessa uutismediassa.
2. Säväytä kotimaanmatkailija
Voit suunnittele esimerkiksi eri viestit eri sääolosuhteille ja kohdentaa oikea-aikaisesti digissä. Tai tartu hetkeen radion avulla, kun asiakkaasi on matkalla kesän seikkailuihin.
3. Festareilla luot parhaat muistot
Festareilla olet osana asiakkaittesi kesän kohokohtaa. Kun festarikeikan viimeinen biisi soi, yleisössä halataan ja tanssitaan kyyneleet silmissä. Kun saat liitettyä brändisi tähän tunteeseen, voit jättää muistijäljen, jolla on merkitystä vielä vuosien päästä.
4. Älä unohda aitoa kesämediaa, radiota
Radion kuuntelu lisääntyy kesällä erityisesti autossa, kesämökillä ja ulkotiloissa. Radion avulla tavoitat kesäsuomalaiset niin valtakunnallisesti kuin alueellisti. Tiesitkö muuten että yksi vuoden kuunnelluimmista yksittäisistä päivistä on juhannusta edeltävä torstai?
Lähde: Suomitutka, Kesä 2023 (18–69-vuotiaat, n=565)
5. Uutiset kiinnostavat myös kesällä
Uutismedian lukeminen ei muutu kesäaikana. 85 % Hesarin lukijoista kertoo lukevansa kesällä vähintään yhtä paljon kuin muinakin vuodenaikoina. Alle 44-vuotiaat ja ylemmät toimihenkilöt käyttävät kesällä lehden lukemiseen enemmän aikaa.
Lähde: HS lukemistutkimus, 02/2022
Televisiomainonta
Hintaindeksi on 85 ajalla 26.6 – 6.8. Hinnoista myönnetään lisäksi mahdollinen sopimusalennus sekä mediatoimisto- tai suora-asiakasalennus.
Natiivimainonta
Kun ostat nettohinnoitellun digitaalisen natiivimainoskampanjan tai -paketin, saat kokonaishinnasta -15 % alennusta.
Uutismedia
Kun ostat kaksi ilmoitusta ajalle 26.6.–13.8.2023, saat -50 % edun.
Aikakausmedia
Kun ostat yhden tai useamman ilmoituksen ajalle 29.5.–13.8.2023, voit hyödyntää seuraavat edut:
Uutismedian kesälehdet
Kun varaat saman mainoskoon kolmeen kesälehteen, saat paketointiedun -10 %. Hinnoista myönnetään lisäksi mahdollinen sopimusalennus sekä mediatoimisto- tai suora-asiakasalennus. Tutustu kesälehtiin tästä.
Sanoman uutismediat
Sanoman aikakausmediat
Näkemyksiä markkinoinnista
Alueellinen radiomainonta tavoittaa ja toimii
Asiakkuusjohtaja Henri Savilahti kertoo, miksi alueellinen radiomainonta on oivallinen valinta.
Sanomalla hieno edustus Native Advertising Awards -kilpailussa
Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalle on päässyt neljä työtä Sanomalta. Voittajat julkistetaan Kööpenhaminassa 12.–13.6. Native Advertising Days -tapahtumassa.
Sanoma tutki: Digitaalisen audion kulutus jatkaa kasvuaan, eniten on lisääntynyt podcastien suosio
Sanoman digiaudiotutkimuksessa selvitettiin digitaalisen audion sisältöjen kulutusta Suomessa. Digitaalisen audion kuuntelu korostuu nuorten ja nuorten aikuisten parissa, lapsiperhetalouksissa sekä suurissa kaupungeissa asuvien keskuudessa.
Mitä on ohjelmallinen ostaminen kolmannen osapuolen evästeiden jälkeen? Näin kohdennat mainontaa tulevaisuudessa
Kohdentaminen onnistuu ilman kolmannen osapuolen evästeitäkin. Sanoman palveluista löydät sekä asiakkaasi että otollisimmat kontekstit mainonnalle.
Alueellinen tv-mainonta on kustannustehokasta ja ketterää toteuttaa
Suuret joukot tavoittava televisio lisää tunnettuutta tehokkaasti. Jos yritys toimii tietyllä maantieteellisellä alueella ja sen asiakkaat tulevat samalta alueelta, kannattaa tv-mainonta kohdentaa sille alueelle. Siinä säästää selvää rahaa.
Radio on todellinen kesämedia!
Kesä 2024 kuulostaa hyvältä – radion kautta tavoitat myös lomailevat suomalaiset.