Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
Hyvinvointi on megatrendi
Hyvinvoinnin merkitys kuluttajille kasvaa ja samaan aikaan yksilön valintoja ohjaa yhä moninaisempi joukko vaikuttajia. Miten hyvinvoinnin pirstaloituminen vaikuttaa toimialan markkinointiin ja miten vastata sillä kuluttajien tarpeisiin?
Hyvinvointi näkyy ostopäätöksissä: enää ei hoideta pelkästään sairauksia vaan halutaan ennaltaehkäistä niitä ja voida hyvin mahdollisimman pitkään. Samaan aikaan yksilön valintoja ohjataan yhä moninaisemmilta tahoilta – terveyden asiantuntijat ja ammattilaiset ovat saaneet rinnalleen mm. sosiaalisen median vaikuttajia ja personal trainereita. Hyvinvoinnin pirstaloituminen vaikuttaa toimialan markkinointiin ja vaikeuttaa kuluttajien tarpeisiin vastaamista.
Kotimaisena mediatalona tarjoamme luotettavia ja laadukkaita mediaratkaisuja niin massamedian kuin kohdennetunkin mainonnan osalta.
Tutkittua hyvinvoinnista
Hyvinvoinnin kannalta tärkeintä on hyvä uni
Erityisesti hyvään uneen ja säännölliseen liikuntaan halutaan jatkossa panostaa enemmän, Sanoman tekemästä hyvinvointitutkimuksesta selviää. Hyvä uni on ehdottomasti tärkein hyvinvointiin liittyvä asia. Miltei 70 % Sanoman tekemään kyselyyn vastanneista kokee unen erittäin tärkeäksi oman hyvinvointinsa kannalta.
Ratkaisuja toimialallesi
Kohdenna mainoksesi tehokkaammin
Autamme sinua ymmärtämään tärkeimpiä kohderyhmiäsi paremmin ja tekemään heille kohdennettuja mediasuunnitelmia, joilla tavoitat kaupallisesti riittävän suuren yleisön. Avullamme voit myös kohdentaa digikanavissa sellaisiin konteksteihin, joissa kohderyhmäsi liikkuvat tai jotka ovat tuotteesi käyttötarkoitukselle merkityksellisiä.
Tutustu
Katso Näköalapaikalla-webinaaritallenne
Lääkkeiden ja hyvinvointituotteiden kuluttajalähtöinen markkinointi
Asiakastarinoita toimialaltasi
Blistexin kontekstikohdennettu kampanja kasvatti ostoaikomusta
Visuaaliselta ilmeeltään raikkaat mainokset jäivät hyvin kuluttajien mieleen. Blistex-huulivoiteen kontekstikohdennettua mainontaa näytettiin talviurheilusta ja laskettelusta kertovien sisältöjen yhteydessä Sanoman verkostossa.
Vagisanin natiivikampanja toi huipputulokset
Natiiviartikkeli IS.fi:ssä tavoitti lähes kaksi kertaa enemmän silmäpareja kuin vastaava kampanja keskimäärin.
Rennien kontekstikohdennettu mainonta kasvatti kaikkia brändimittareita
Kohderyhmät saatiin tehokkaasti kiinni kontekstikohdennuksella. Bayerin kampanjassa näytettiin Rennie-tuotteen mainontaa kontekstikohdennettuna tiettyjen avainsanojen yhteydessä Sanoman verkostossa.
Suoliston hyvinvointi kiinnosti lukijoita – natiiviartikkelit kasvattivat merkittävästi Colonic Plus® -tuotteen ostoaikomusta
Sanoman monimediainen, avaimet käteen -toteutus sisälsi natiiviartikkeleita digi- ja printtimedioissa sekä suoliston hyvinvointiin liittyvän kyselyn, joka keräsi lähes 3000 vastaajaa. Kokonaisuuteen kuului myös somenäkyvyyttä sekä katkotunnisteita Ruudussa ja Radio Aallossa.
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.